Natka85 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Witam, jestem świeża na forum, szukam podpowiedzi. W miejscu zaznaczonym na zdj (zapożyczone z neta) leci u mnie płyn chłodniczy. do czego to w ogóle słuzy ta część i czy da się naprawić wyciek bez ściągania kolektora ssącego
maryn_08 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Z tego co mi się wydaję to masz tam zamocowany króciec z termostatem oraz czujnikiem. Prawdopodobnie uszczelka się poddała lub króciec pękł
maryn_08 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Teraz, maryn_08 napisał: Z tego co mi się wydaję to masz tam zamocowany króciec z termostatem oraz czujnikiem. Prawdopodobnie uszczelka się poddała lub króciec pękł. Tutaj masz temat o wyjęciu
Natka85 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2018 Serdeczne dzięki za podpowiedź widzę że czeka mnie kolejna wizyta u mechanika ech...
maryn_08 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 zagonić męża chłopaka niech wymienia
Natka85 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2018 Zazwyczaj to mąż robi wszystko w naszej audi. Gdyby był to już dawno by tam grzebał? ale niestety
Natka85 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2018 3 godziny temu, Natka85 napisał: Witam, jestem świeża na forum, szukam podpowiedzi. W miejscu zaznaczonym na zdj (zapożyczone z neta) leci u mnie płyn chłodniczy. do czego to w ogóle słuzy ta część i czy da się naprawić wyciek bez ściągania kolektora ssącego Ponawiam pytanie. Co to za cześć zaznaczona na zdj, chodzi o tą wyglądającą jak paluch uniesiony do gory z jednej strony przykrecona jest srubą a tam u dołu w blok chyba Najprawdopodobniej z tamtąd leci płyn. Z termostatem nic się nie dzieje pokazuje cały czas temp 90 bez żadnych wahań
darko Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 to zaznaczone-paluch uniesiony do góry to jest czujnik stukowy,i stamtąd nie ma prawa nic cieknąć,chyba że w tym miejscu pęknięty jest blok silnika
Natka85 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2018 Mam nadzieję że nie, jestem dopiero co po wymianie uszczelki pod głowicą. Zapowietrzal się układ chłodzenia i przestał grzać w środku -diagnoza uszczelka(test co2). Głowica rzeczywiście była krzywa dopiero za czwartym razem ją zebrali. Odebrałam go z warsztatu trzy tygodnie temu wszystko było ok, i teraz znowu słabo grzeje. Na silniku juz dawno 90 a z nawiewu zimno dopiero gdzies po 10 km tak 1500 obrotow letnie, 2000 juz ciepło i goraco na postoju zimno. Chciałam go odpowietrzyć wiec kawałek wyjechałam z garażu żeby przód był wyżej a tam mokra różowa plama. Nosz wykończy mnie ten samochód . Jakie mogą być objawy pękniętego bloku. Sprawdzałam czy zbiera się ciśnienie w układzie chłodzenia na zimnym silniku. Ale nic. Przy walnietej uszczelce zbierało się tyle że nie mogłam odkręcić korka bo tak go pchało do góry
viechooo Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Godzinę temu, darko napisał: to zaznaczone-paluch uniesiony do góry to jest czujnik stukowy,i stamtąd nie ma prawa nic cieknąć,chyba że w tym miejscu pęknięty jest blok silnika Bzdura Jak to nazywacie paluch uniesiony do góry to nie czujnik spalania stukowego ale zaślepka układu chłodzenia. Owszem ma o-ring. Ponad to lubi pękać bo często jest przegrzana. Wymienić najlepiej na OE z ASO. Numer części: 06B103033A PS: Czujnik spalania stukowego przykręcony jest nad zaślepką 1
Natka85 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2018 Od razu mi ułożyło. Szukałam czujnika i właśnie wszystko z przewodem było. Dzięki wielkie to jest właśnie to o co mi chodzi. Najlepsze jest to że jak mechanik robił głowicę to pytał mnie co to jest bo sam nie miał pojęcia.
wrestling1000 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Opublikowano 10 Stycznia 2018 17 godzin temu, viechooo napisał: Bzdura Jak to nazywacie paluch uniesiony do góry to nie czujnik spalania stukowego ale zaślepka układu chłodzenia. Owszem ma o-ring. Ponad to lubi pękać bo często jest przegrzana. Wymienić najlepiej na OE z ASO. Numer części: 06B103033A PS: Czujnik spalania stukowego przykręcony jest nad zaślepką tak jak przedmówca napisał to jest zaślepka bloku w to miejsce w krajach skandynawskich wchodzi grzałka która zagrzewa układ przed rozruchem ( duże mrozy}. kupuj zaślepkę wg numeru bierz oryginał. od razu przy okazji termostat do przeglądu jak nie trzyma stale 90 stopni na zegarze to tez juz jest do wymiany tym bardziej ze będzie do zdjęcia przed wymiana tej zaślepki.
Krzysiek2808 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 (edytowane) Ktoś potwierdzi, że konieczny jest demontaż termostatu do wymiany tej zaślepki? Jestem już po wymianie. Info dla potomnych Wymiana tej zaślepki nie jest możliwa bez demontażu termostatu. Jest schowana ciasno pomiędzy termostatem a blokiem i nie ma do niej dojścia by ją wyciągnąć, wyczyścić gniazdo itd. Wydaje mi się, że da się to też zrobić od góry gdy nie ma kolektora dolotowego. Polecam wymianę tej zaślepki profilaktycznie przy okazji demontażu termostatu. Szkoda, że mało się o tym pisze na forum bo musiałem kolejny raz ruszać termostat. Moja była tak spróchniała, że wyciągnąłem ją z bloku w 4 częściach. Koszt niski bo oryginalna 29 zł. Pod termostat zaleca się nowy oring 038121119 (50x4mm) i najlepiej jeżeli nie wymienialiście wcześniej to również oring na metalowej rurce wchodzącej w termostat, jego nr to N90365302 (20x3mm) Edytowane 29 Lipca 2020 przez Krzysiek2808 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się