arturstrzala Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Witam mam taki problem. Auto po przełączeniu na gaz (w trakcie jazdy) stopniowo traci moc i w konsekwencji gaśnie. Jeżeli przełączy się na LPG na postoju chwile "poszarpie" i gaśnie. Dzieje się tak po dłuższym postoju (np po nocy, albo po 8 godzinach w pracy). Nawet po przejechaniu 20 km gaz nie działa prawidłowo mimo,że temperatura silnika już dawno wskazuje 90 stopni. Wystarczy, że auto po przejechaniu jakiegoś krótkiego odcinka postoi chwile (15 min) gaz załącza się bez problemu. Nawet jeżeli stoi dłużej i temp. silnika spadnie poniżej 60 stopni gaz działa idealnie. Macie jakieś pomysły co to może być? U gazownika byłem 4 razy: wymienił świece zmieniał temp przełączenia na LPG przejrzał całą instalację Twierdzi, że od strony gazowej wszystko jest ok i prawdopodobnie jest jakaś inna przyczyna. Informację, które mogą być przydatne przy diagnozowaniu na forum na benzynie wszystko działa idealnie jak się przełączy już na LPG - wszystko jest idealnie, żadnych braków mocy itp. wymieniłem płyn chłodniczy + czyszczenie całego układu płukankami reduktor + filtry był wymieniony jakieś 2 tygodnie przed wystąpieniem objawów ( może jakiś błąd w montażu? chociaż jak się już przełączy to wszystko jest OK) Gazownik odsyła mnie do mechanika a mechanik do gazownika. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Lub chociaż nakieruję mnie na co trzeba zwrócić uwagę ? Może reduktor się za wolno rozgrzewa ?
prezesik18 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Kolego, proponuje skopiować zawartość i założyć temat na lpg-forum. Na pewno Ci pomogą, jeśli nie przez internet to zdobędziesz namiary na pewnych gazowników a nie tylko monterów. Nie napisałeś od jak długo masz zamontowane lpg, kiedy objawy się pojawiły itp itd
prezesik18 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 a przede wszystkim jaka instalacja, sterownik, reduktor, wtryski, jaki na tym przebieg. Ja bym proponował kupić kabelek za 50zł i sam doglądnąć od samego odpalenia z rana parametry, czas rozgrzewania, ciśnienia itp.
arturstrzala Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 1 minutę temu, prezesik18 napisał: Kolego, proponuje skopiować zawartość i założyć temat na lpg-forum. Na pewno Ci pomogą, jeśli nie przez internet to zdobędziesz namiary na pewnych gazowników a nie tylko monterów. Nie napisałeś od jak długo masz zamontowane lpg, kiedy objawy się pojawiły itp itd Instalacja gazowa była założona w 2012 roku, 2 lata przed tym jak kupiłem auto pierwsze objawy pojawiły się jakoś na początku listopada jakieś 2 tygodnie po wymianie reduktora i filtrów - reduktor był wymieniony ponieważ wcześniej LPG się rozłączało przy mocniejszym "depnieciu" koło 5 tys. obrotów (podobno słabe ciśnienie było)
prezesik18 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Normalne że po tylu latach siadł reduktor, u mnie wytrzymał 4 lata i 70tys km. Wymieniony został na identyczny model? Nowy? No ogólnie ja bym się jemu przyjrzał na dobry początek.
prezesik18 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 ewentualnie może jest problem z elektrozaworami? Przy butli lub przy reduktorze? Bez diagnostyki sterownika i podglądu parametrów możemy tylko gdybać
arturstrzala Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 Reduktor był zmieniony na nowy prawdopodobnie ten model: http://allegro.pl/zavoli-zeta-n-reduktor-parownik-kme-stag-150km-i6693422712.html ostatni gazownik stwierdził, że mocno średnia jakość Sterownik 4Gas II - też gazownik wątpi w jego jakosć Wtryski Hana - nie wiem dokładnie które ale tu gazownik był pozytywnie zaskoczony (prawdopodobnie "zielone")
arturstrzala Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 sterownik był diagnozowany na postoju i w trakcie jazdy - wszystko podobno jest idealnie, komputer żadnych błędów nie pokazuje
prezesik18 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Może mała ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Zapowietrzony układ chłodzenia, no nie wiem. Próbuj szukać pomocy na forum o którym pisałem, tam są specjaliści. 1
arturstrzala Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 Też myślałem o układzie chłodzenia dlatego był wymieniony płyn i cały układ "przepłukany" odpowiednimi środkami. Gdzieś czytałem, że nagrzewnica się może zapowietrzyć ( u mnie dosyć słabo grzeje) a reduktor też jest chyba ogrzewany z małego obiegu, więc może tu jest problem
arturstrzala Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 16 minut temu, przem8 napisał: Może wtryski kleją. a jak to sprawdzić najszybciej ?? gdzieś czytałem żeby podgrzać suszarką albo farelką wtryski przed odpaleniem silnika, jak się objawy nie pojawią to wtedy wtryski do wymiany ?
przem8 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Godzinę temu, arturstrzala napisał: a jak to sprawdzić najszybciej ?? gdzieś czytałem żeby podgrzać suszarką albo farelką wtryski przed odpaleniem silnika, jak się objawy nie pojawią to wtedy wtryski do wymiany ? Można podgrzać jak napisałeś. Można czyścić są jakieś patenty nawet na te nierozbieralne wtryskiwacze. Jak u Ciebie w sterowniku jest funkcja podgrzewania wtryskiwaczy to też możesz spróbować to włączyć i sprawdzić czy będzie jakaś poprawa (ale to trzeba mieć interfejs do sterownika). Jak już mają sporo nalotu te wtryski i są sklejone lub po prostu zużyte to tylko wymiana.
arturstrzala Opublikowano 24 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2018 Zrobiłem test. Podgrzałem wtryski suszarką i gaz załączył się praktycznie od razu. Gazownik zmienił ustawienia podgrzewania wtrysków na maks. Jutro rano okaże się czy wtryski do wymiany czy wystarczyło ustawienia podgrzewania zmienić.
przem8 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Opublikowano 25 Stycznia 2018 To nie jest rozwiązanie problemu tylko tuszowanie. Masz zalepione wtryski więc czyszczenie albo wymiana.
arturstrzala Opublikowano 25 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2018 Niestety nie pomogła zmiana ustawień podgrzewania wtrysków. Nie odczułem żadnej różnicy :/ Próbuje teraz czyszczenia wtrysków, jeżeli to nie pomoże to wymiana. Polecacie jakieś w dobrej cenie?
k232 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Jeżeli te Twoje wtryskiwacze mają jakiś zestaw naprawczy to kup ten zestaw i je po prostu wyczyść, jeżeli są nierozbieralne to spróbuj tego sposobu: Kup środek do czyszczenia przepustnic, odkręć jedną stronę wężyka od wychodzącej strony filtra a wchodzącej do wtryskiwaczy, psiknij kilka razy w ten wężyk, załóż, zakręć włącz auto tak żeby działało na LPG, potrzymaj chwilę na 3 tysiące obrotów, powtórz taką czynność 3-4 razy i powinno być git, taka czynność powinna pomóc przeczyścić wtryskiwacze.
arturstrzala Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Opublikowano 10 Marca 2018 W dniu 25.01.2018 o 18:08, arturstrzala napisał: Niestety nie pomogła zmiana ustawień podgrzewania wtrysków. Nie odczułem żadnej różnicy :/ Próbuje teraz czyszczenia wtrysków, jeżeli to nie pomoże to wymiana. Polecacie jakieś w dobrej cenie? Sprawa wyjaśniona, przy czyszczeniu się okazało, że wtryski już nie domagają. Wymiana na nowe YETI rozwiązała problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się