Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z 1.8t BEX po chipie


tomek1_1001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam a4 b6 1.8t bex. Przebieg 270k, sam zrobiłem 70k. Auto zaraz po zakupie zagazowane w pewnej firmie w Lublinie, przez 60kkm wszystko pięknie, koszty tylko eksploatacyjne. Regularne serwisy instalacji LPG, dobra współpraca z ww firmą. Pewnego razu niestety poruszony temat chiptuningu, chłopaki z owej firmy zaproponowali, że przeprowadzą taką modyfikację bo hobbystycznie zajmują się tuningiem - niestety się zgodziłem (dzięki za komentarze typu - trzeba było jechać to profesjonalnego zakładu "mądry człowiek po szkodzie").

Przy odbiorze auta poinformowano mnie, że auto niestety nie trzymało serii (176hp) i po sofcie wyszło 198hp. Auto zaczęło jeździć całkiem fajnie, niestety krótko. Po 10kkm pojawiło się wypadanie zapłonu, szarpanie, check engine i padła instalacja lpg. Po wizycie u mechanika okazało się, że są wypalone gniazda zaworowe w głowicy, przy sciąganiu okazało się, że turbo też niedomaga - dziurawa gruszka i ogólnie do regeneracji. Remont silnika za 4k, naprawa instalacji - okazało się, że padł reduktor, zostały wymienione też wtryskiwacze, jednak Panowie uznali, że auto jest niesprawne na benzynie i nic nie wystroją. Okazało się, że zsunął się TIP. Uszczelniłem dolot i dalej auto nie jedzie tak jak powinno - otóż przy wcisnięciu gazu do końca nie ma stałej mocy na pełnym zakresie obrotów, do 3000rmp przyspiesza po czym slychac świst i słabnie, później przyśpiesza mocniej znowu świst i osłabienie i tak parę razy. Mechanik twierdzi, że jest to wina softa napisanego pod zepsute turbo - teraz po regeneracji przeładowuje, a ten świst to upuszczenie ciśnienia przez jakiś zawór. Zrobiłbym logi dynamiczne, ale warunki atmosferyczne nie pozwalają.

Chcę wgrać serię i zobaczyć czy problem zniknie. Na dniach ogarnę ori softa od tych "tunerów" - nie chce mi się po to jechać do nich,bo mam tam ok 100km, i tu pojawia się pytanie - jakim programem go wgrać i czy można to zrobić kablem VAG? Jeśli tak to proszę o link do tego programu. Powiedzcie też co myślicie o całej sytuacji, czy remont silnika mógł być spowodowany złym chiptuningiem? 

Z góry dzięki za odpowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogls to byc wina softu albo samej instalacji lpg, ustawiono za ubogo podniesli doladowanie i jest efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby to było w warsztatowni?

Odezwij się do @Galetto . Przed tymi modami powinni porobić logi, sprawdzić czy auto trzyma seryjne parametry, a potem brać się za strojenie. Zapewne nieprofesjonalny soft przyczynił się do tego wszystkiego...

Tu masz temat odnośnie prac naszego forumowicza:

 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie chciałbym odpuścić podnoszenie mocy i przywrócić serię, pomożecie z programem do wgrywania softu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazda sie nie wypalily zaraz po 10km. Juz wczesniej cos sie dzialo. Na nowym sofcie sie wszystko wysypalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za zakład montował LPG i dłubał w sofcie? Zapewne silnik był już dobity, a jak go dokoksowali (ciekawe na ile rozsądnie) to tylko przyspieszyło agonię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak sie zaczyna robic mody kiedy silnik i osprzet kuleje. Podstawa do zaczecia jakich kolwiek modyfikacji jest zdrowa seria. Wracajac do tematu jak chcesz ogarnac fure w pelni to uderzaj do Bialegostoku do Geremi VAG Garage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...