marcinbob_89 Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) Witam, po kilku latach prawie bezawaryjnej jazdy, powracam na forum z kilkoma problemami, jakiś czas temu pojawił się CHECK silnika, który po kilku dniach zgasł, następnie po jakimś czasie znowu się zapalił, wczoraj na postoju miałem podwyższone obroty, tak jakby silnik pracował na ssaniu,dodatkowo zapaliła się kontrolka EPC. Po ponownym odpaleniu spokój. 2 razy miałem problem z odpaleniem na zimnym silniku.Po podłączeniu kompa auto wypluło 3 błędy. Dodam że słychać łańcuch napędzający wałki, dodatkowo jest gdzieś tam jakiś wyciek oleju, nie wiem dokładnie skąd, w programie pokazało niskie ciśnienie oleju na postoju, przy okolo 1000 obr jest ok, nie pokazuje żadnego błędy z tym związanego ani nie świeci kontrolka oleju, olej zalany Liqy Moly 5W40 z tego co pamiętam. Po skasowaniu błędów po przejażdżce żaden nie powrócił, pewnie kwestia czasu jak jakiegoś wywali. Jakieś sugestie co może być przyczyna i za co się zabrać, jakaś dodatkowa diagnostyka? Edytowane 9 Lutego 2018 przez marcinbob_89
Rob@k Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Problem z odpalaniem i kontrolka EPC czujnik wału korbowego G28 do wymiany (miałem to samo u siebie). Podwyższone obroty to może właśnie ten czujnik temperatury i załącza ssanie.
Dydki Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Hmm jeżeli chodzi o olej to sprawdź dokładnie ciśnienie na ciepłym i zimnym. Jeżeli zbliża Ci się wymiana to zrób plukanke zrzuc miskę wyczyść smoka. Jeżeli ciśnienie oleju będzie niskie to sprawdź pompę..
marcinbob_89 Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 Płukanke robiłem przy dwóch ostatnich wymianach. Co do ssanib to właśnie wydaje mi się że dawniej dużo częściej się włączaloza teraz zimno więc powinno się chyba cały czas załączać A ja odpalam auto i takie zmulone normalnych obrotach. Mechanik który robił diagnostykę mówił że z tym ciśnieniem oleju to zużycie silnika i żeby zalać inny olej. Ale na logikę wydaje mi się ze powinno się sprawdzić wydajność układu
bochenowski Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Ciekawe czy dobrze postąpiliście z ta płukanka czyli wg procedur producenta. Bo jeśli nie to wlasnie przez ta płukankę mogły sie przytrzeć panewki lub cos stanęło w kanałach olejowych i teraz sie swieci. Tez ostatnio robiłem płukankę i niby cos tam ciszej przy zimnym starcie ale moim zdaniem jak nie widać problemu to lepiej sobie go nie stwarzać na sile. Skoro wczesniej było dobrze to moze te dwie ostatnie płukanki "zabiły" Ci silnik.
przem8 Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) 42 minuty temu, marcinbob_89 napisał: Mechanik który robił diagnostykę mówił że z tym ciśnieniem oleju to zużycie silnika i żeby zalać inny olej Zmień mechanika. Co do ciśnienia oleju to obowiązkowo jego pomiar i niezależnie od wyników czyszczenie smoka. Jak smok czysty, a ciśnienie słabe to pompa do wymiany. 23 minuty temu, bochenowski napisał: Skoro wczesniej było dobrze to moze te dwie ostatnie płukanki "zabiły" Ci silnik. Niezłe bzdury. Niektórzy płuczą samą ropą i nic się nie dzieje, a płukanki są na bazie produktów ropopochodnych Edytowane 9 Lutego 2018 przez przem8
bochenowski Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Przeczytaj co napisałem na gorze. Wg procedury odpowiedniej. Z jednymi sie jezdzi, drugie sie wlewa przed wymiana. Przejedz sobie 500 km z płukanka LM która wlewa sie do starego oleju i trzyma 10 minut na wolnych obrotach to zobaczysz co sie stanie z Twoim silnikiem
przem8 Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Nie podejrzewam autora tematu o to, że jest idiotą. 1
marcinbob_89 Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 Płukanka robiona na warsztacie. Taka gdzie się dolewa do oleju i silnik pracuje 10 min. Wątpię żeby mogło się tam coś złego stać. Może po prostu złośliwość rzeczy martwych
marcinbob_89 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Opublikowano 20 Lutego 2018 odnośnie czujnika położenia wału i czujnika temp, polecacie jakieś konkretne firmy, nie chce jakiegoś bubla. Coś, ktoś? jakie ceny?
marcinbob_89 Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Opublikowano 21 Lutego 2018 w aso grubo ponad 400 zł więc bardzo drogo, Boscha można dostać za 140 zł, bardzo duża różnica, myślę że ktoś z forum zakładał jakiś tańszy zamiennik i jest w stanie powiedzieć że działa, za cene 492 zł ori mam 3 czujniki Boscha lub innej firmy, a z wymiana też nie ma dużego problemu.
grubcio1980 Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Myślę że śmiało możesz użyć zamiennika. Ja już 3 lata jeżdżę i jest ok. Też dałem ok 150
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się