FreddyKa Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Witam. Mialem problem z turbina, lapala notlauf wiec Zdecydowalem sie na czyszczenie turbiny. Mialem troche problemy z demontazem ale jakos dalem rade. Fakt faktem lopatki byly pokryte strasznym nagarem https://www.fotosik.pl/zdjecie/5170aff1ed6e5d71 a wirnik wygladal tak: https://www.fotosik.pl/zdjecie/48f21778b6f7cce9 po wymoczeniu cala noc w ropie efekt zaskakujący : https://www.fotosik.pl/zdjecie/9dc21db518a71c99 Z tym że miałem problem z odkreceniem mechanizmu VNT poniewaz trzyma sie on na 3 śruby torks 2 poszly a 3 zaczela sie slizgac wiec nie chcialem ryzykowac ze pozniej tego nie złoze i poprostu tego nie demontowalem... Po złożeniu turbiny i zamontowaniu jej do auta bylem w szoku... Turbina naprawde zupelnie inaczej reagowala na pedał gazu... Aczkolwiek powiem tak.. Przed czyszczeniem auto zbieralo sie tez calkiem dobrze z tym ze turbina zalaczala sie o wiele szybciej aczkolwiek nie miala takiego ,,buta''. Po czyszczeniu turbina nie uruchamiala sie tak szybko jak wczesniej tylko dopiero przy wyzszych obrotach ale za to naprawde z kopnieciem az ,,wciskalo w fotel''. No i przede wszystkim nie łapało notlauf.. Dodam jeszcze ze wydawalo mi sie jakby troche bardziej gwizdze po tym czyszczeniu. Jezdzielm tak okolo 2 tygodni az do wczoraj.. Przy wyprzedzaniu nagle turbina sie wylaczyla i zaczelo syczec.. stanelem od razu i szukalem przyczyny lecz jej nie znalazlem.. po ponownym odpaleniu juz turbina wogole nie dzialala a syczenie ustapilo... Podlaczylem pod Vaga i wywala błąd: *17964 - Kontrola ciśnienia ładowania: Ujemne odchylenie P1556 - 35-10 - - - Przerywany Posprawdzalem wezyki cisnieniowe- wszystkie cale Zawor N75 i ten drugi dmuchalem w nie i powietrze przechodzi.. Nie wiem juz gdzie szukac dalej Co mnie troche zaniepokoilo gdy spojrzalem na turbine to zobaczylem ze jest troche jakby osmolona czarnym nalotem.. a wczesniej taka nie byla.. https://images81.fotosik.pl/985/c084c43483f203c3med.jpghttps://images81.fotosik.pl/985/5b7360ad346dd0d9med.jpg Po 2 dniach takiego jezdzenia wywalilo mi na VAGU liste bledow : https://images84.fotosik.pl/987/1af9db306ec68ae9med.jpg A tu logi statyczne bloku nr 11 zrobione nie usuwajac bledów (moze to nie potrzebne ale na wszelki wypadek zrobilem) https://images84.fotosik.pl/987/b19d01614923ab13med.jpghttps://images83.fotosik.pl/987/381d26430979444bmed.jpg Tu Logi bloku 011 juz po usunieciu bledow https://images83.fotosik.pl/987/8c77f1fa217560a1med.jpghttps://images83.fotosik.pl/987/c8b54a51adc2e85cmed.jpg Zrobilem jeszcze Logi bloku 004 https://images84.fotosik.pl/988/ae3fbca26a4b1cafmed.jpg I jeszcze Logi grupy 000 nie wiem czy w czyms to pomoze https://images84.fotosik.pl/988/884b0ded8cd94505med.jpg Wezyki wszystkie wymienione, podlaczenie na nowo wedlug schematu https://images81.fotosik.pl/990/6385b9ad6edb1fe5med.png I dalej zadnych zmian... Prosze o pomoc, jazda autem jest koszmarem bez sprawnej turbiny Z gory dziekuje P.S Nie wiem czy cos widac na tych zdjeciach wiec wrzucam nizej link do pobrania skompresowanych plikow z logami https://megawrzuta.pl/download/af4cda84785c96d1166db521609fc247.html Tak przy okazji powie mi ktos od czego jest ta kostka? Pytam bo jak demontowalem turbine to lekko zachaczylem o nia, wydaje mi sie ze sie nie uszkodzila ale wolalbym wiedziec od czego ona jest https://images83.fotosik.pl/984/0a12fa7986278c44med.jpg
kamil-vag Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Do sprawdzenia turbo robi się log dynamiczny, najlepiej 003+008+011, druga sprawa, jak nie odkręciłeś geometrii to tam po drugiej stronie jest pewnie niedoczyszczona dźwigienka sterująca i pozostałe łopatki też mogą mieć na sobie nagar... Druga sprawa, że masz błąd z niedoładowania, sprawdź kròciec na pompie vaccum czy nie jest luźny... Jest też błąd z EGR-a, może być dziurawa membrana i gubi podciśnienie... Zdejmij też pokrywę zaworów i podoginaj konektory pompowtryskow.
FreddyKa Opublikowano 10 Lutego 2018 Autor Opublikowano 10 Lutego 2018 54 minuty temu, kamil-vag napisał: Do sprawdzenia turbo robi się log dynamiczny, najlepiej 003+008+011, prosze Cie bardzo logi dynamiczne: https://m.fotosik.pl/zdjecie/dfeed0d13a25f8f3 druga sprawa, jak nie odkręciłeś geometrii to tam po drugiej stronie jest pewnie niedoczyszczona dźwigienka sterująca i pozostałe łopatki też mogą mieć na sobie nagar... Druga sprawa, że masz błąd z niedoładowania, sprawdź kròciec na pompie vaccum czy nie jest luźny... byl ale go zakleilem a ten sztywny przewod idacy do servo zastapilem elastycznym zeby nie przenosil drgan Jest też błąd z EGR-a, może być dziurawa membrana i gubi podciśnienie... EGR jest u mnie zaslepiony, przepraszam ze tego nie napisalem wczesniej Zdejmij też pokrywę zaworów i podoginaj konektory pompowtryskow. okey zaraz sie za to wezme. Dziekuje Ci za zainteresowanie i checi
kamil-vag Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Ale zaślepiony EGR nie wyklucza uciekania podciśnienia przez nieszczelną membranę...
kamil-vag Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Po logu dynamicznym - turbo leży, nie wstaje w ogóle... przez to masz cięto dawkę paliwa i auto jest mułem totalnym... weź strzykawkę, i próbuj zasysać gruchę turbo i gruchę EGR. Zobacz czy się sterują te elementy, czy może membrany dziurawe i puszczają podciśnienie... Na spokojnie sprawdź wężyki czy dobrze wpięte. Ściąg też wężyki od króćca sterującego z zaworków N75 i N18 i zobacz czy zasysa w ogóle... nie pomyliłeś może kierunku zaworka zwrotnego ?
FreddyKa Opublikowano 10 Lutego 2018 Autor Opublikowano 10 Lutego 2018 Czy doginanie konektorow masz na mysli docisniecie kostki elektrycznej do wstrysku? Czy chodzi o odpiecie kostki i wyczyszczenie stykow? Bo nie wiem czy te kostki wogole sie odczepia..?
kamil-vag Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Odpina się i trzeba je lekko podgiąć, żeby ciaśniej wchodziły... ja robie to tak, że igłą grubszą podginam, żeby powstała taka lekka łódeczka: Dodatkowo te 2 piny z pompowtrysków wyginam leciutko jeden do przodu, drugi do tyłu, wtedy konektory trzymają się naprawdę dobrze Popsikanie kontaktem też wskazane, albo leciutkie przetarcie papierkiem (drobnym) pinów na pompkach... czasami jest na nich osad z oleju... Zrób jeszcze log statyczny 013+018+023 po dogięciu tych konektorów...
FreddyKa Opublikowano 10 Lutego 2018 Autor Opublikowano 10 Lutego 2018 (edytowane) 3 godziny temu, kamil-vag napisał: Ściąg też wężyki od króćca sterującego z zaworków N75 i N18 i zobacz czy zasysa w ogóle... nie pomyliłeś może kierunku zaworka zwrotnego ? Zaworki sprawdze jutro. A zaworek zwrotny czarna strona do vacum a bialy w dol. Dobrze ze nie szarpalem tych kostek od konektorow bo ja ciagnelem caly plastik.. nie wiedzialem ze odpina sie tylko wsuwki.. postaram sie to na dniach zrobic ponownie .. Sprawdzilem i Gruszka od turbo jak i egr trzyma podcisnienie.. Nizej film bo wcisnieciu bassic settings i zachowanie sztangi Edytowane 10 Lutego 2018 przez FreddyKa
kamil-vag Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Wydaje mi się, że za mały skok tej sztangi... Co do konektorów, to wyciąga się całą plastikową wtyczkę, a pokazałem Ci gdzie podgiąć...
FreddyKa Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 Na innym forum kolega napisal cos takiego... Z logów wygląda, że turbina w ogóle Ci nie ładuje. Obawiam się tego, że nie do końca zbiłeś razem turbinę i Ci poszcza powietrze, bo widać jej osmolenie. Najlepiej szczotką stalową na wiertarce dokładnie wyczyścić miejsca styku przy skręcaniu turbiny. Musi się to swobodnie składać. Co o tym myslicie? Kurcze na moje oko gosc wie co mowi.. Bo bardzo zastanawial mnie ten nalot na turbinie i w zasadzie ma to jakis sens to co on napisal.. Chyba ze sie myle?
kamil-vag Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) No to już tylko siebie możesz winić, że się nie przyłożyłeś do czyszczenia i złożenia... to nie widziałeś, że się nie zeszły dobrze połówki po skręceniu śrubami ? ? ? Zrób jeszcze taki test na próbę - podepnij na sztywno z króćca z vacum wężykiem bezpośrednio do gruchy turbiny i zrób log 011. Jak wywali przeładowanie - to turbo sprawne... jak nie to możliwe, że źle złożona albo jest problem ze sterowaniem/podciśnieniem... Ten błąd o pompowtrysków już się nie pojawia po podgięciu ? Edytowane 11 Lutego 2018 przez kamil-vag
FreddyKa Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Opublikowano 12 Lutego 2018 A powiedz mi czy moge wsadzic turbo od motoru 2.5?
FreddyKa Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Opublikowano 16 Lutego 2018 Panowie tak na szybko... Tak wyglada moj wirnik https://images84.fotosik.pl/995/3ddf406aab1bc99dmed.jpg Lopatki sa pozadzierane? Czy ta turbina bedzie sprawna?
kamil-vag Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Było tak przed złożeniem czy po złożeniu ? Nie słyszałeś jak wirnik trze o obudowę ? ? ? Ten wirnik już się do niczego nie nadaje, uszkodzony, stracił kompletnie wyważenie, teraz tylko będzie siał zniszczenia... szukaj używki w dobrym stanie... Ten temat Ci się przyda:
FreddyKa Opublikowano 17 Lutego 2018 Autor Opublikowano 17 Lutego 2018 A skad ta podkladka pod wirnikiem? Jest luzna... powinna taka byc?
FreddyKa Opublikowano 17 Lutego 2018 Autor Opublikowano 17 Lutego 2018 Musze niestety poki co wlozyc ta turbine... na ta chwile nie jetem przygotowany finansowo aby kupic druga... Dodam ze Ta podkladka jest peknieta ajjj :/
kamil-vag Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Wniosek jest chyba taki, że źle ją złożyłeś... Skoro było widać okopcenia, to znaczy, że korpus nie dolegał jak trzeba, co się przełożyło na brak osiowości obudowy względem wirnika i objechało wirnik... :/
FreddyKa Opublikowano 17 Lutego 2018 Autor Opublikowano 17 Lutego 2018 Pewnie bylo tak jak mowisz... Znalazlem na OLX cos takiego https://www.olx.pl/oferta/130-awx-turbosprezarka-audi-vw-110km-afn-do-CID5-IDqbN2T.html Na jakiej zasadzie to dziala? Ja daje swoje turbo doplacam 350zl a oni daja mi swoje zregenerowane? Czy moze sie myle i jest jakis haczyk? Bo zdziwila mnie tak niska cena..
kamil-vag Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Za taką cenę zapomnij o dobrej regeneracji... Sam CHRA Meletta to koszt ok 600 zł [emoji14] a gdzie reszta... Potem będziesz pisał, ze bierze Ci olej i takie tam [emoji14] jak nie masz kasy, to szukaj używki, nawet tu na forum ostatnio ktoś wystawiał... Chyba@misiek95
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się