Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AWX Brak doladowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 
Witam. Mialem problem z turbina, lapala notlauf wiec Zdecydowalem sie na czyszczenie turbiny. Mialem troche problemy z demontazem ale jakos dalem rade. Fakt faktem lopatki byly pokryte strasznym nagarem 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5170aff1ed6e5d71

a wirnik wygladal tak: 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/48f21778b6f7cce9

po wymoczeniu cala noc w ropie efekt zaskakujący : 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/9dc21db518a71c99

Z tym że miałem problem z odkreceniem mechanizmu VNT poniewaz trzyma sie on na 3 śruby torks 2 poszly a 3 zaczela sie slizgac wiec nie chcialem ryzykowac ze pozniej tego nie złoze i poprostu tego nie demontowalem... 
Po złożeniu turbiny i zamontowaniu jej do auta bylem w szoku... Turbina naprawde zupelnie inaczej reagowala na pedał gazu... Aczkolwiek powiem tak.. Przed czyszczeniem auto zbieralo sie tez calkiem dobrze z tym ze turbina zalaczala sie o wiele szybciej aczkolwiek nie miala takiego ,,buta''. Po czyszczeniu turbina nie uruchamiala sie tak szybko jak wczesniej tylko dopiero przy wyzszych obrotach ale za to naprawde z kopnieciem az ,,wciskalo w fotel''. No i przede wszystkim nie łapało notlauf.. Dodam jeszcze ze wydawalo mi sie jakby troche bardziej gwizdze po tym czyszczeniu. 
Jezdzielm tak okolo 2 tygodni az do wczoraj.. Przy wyprzedzaniu nagle turbina sie wylaczyla i zaczelo syczec.. stanelem od razu i szukalem przyczyny lecz jej nie znalazlem.. po ponownym odpaleniu juz turbina wogole nie dzialala a syczenie ustapilo... Podlaczylem pod Vaga i wywala błąd: 
*17964 - Kontrola ciśnienia ładowania: Ujemne odchylenie 
P1556 - 35-10 - - - Przerywany 
Posprawdzalem wezyki cisnieniowe- wszystkie cale 
Zawor N75 i ten drugi dmuchalem w nie i powietrze przechodzi.. Nie wiem juz gdzie szukac dalej 
Co mnie troche zaniepokoilo gdy spojrzalem na turbine to zobaczylem ze jest troche jakby osmolona czarnym nalotem.. a wczesniej taka nie byla.. 
https://images81.fotosik.pl/985/c084c43483f203c3med.jpg
https://images81.fotosik.pl/985/5b7360ad346dd0d9med.jpg

Po 2 dniach takiego jezdzenia wywalilo mi na VAGU liste bledow : 
https://images84.fotosik.pl/987/1af9db306ec68ae9med.jpg

A tu logi statyczne bloku nr 11 zrobione nie usuwajac bledów (moze to nie potrzebne ale na wszelki wypadek zrobilem) 
https://images84.fotosik.pl/987/b19d01614923ab13med.jpg
https://images83.fotosik.pl/987/381d26430979444bmed.jpg

Tu Logi bloku 011 juz po usunieciu bledow 
https://images83.fotosik.pl/987/8c77f1fa217560a1med.jpg
https://images83.fotosik.pl/987/c8b54a51adc2e85cmed.jpg

Zrobilem jeszcze Logi bloku 004 
https://images84.fotosik.pl/988/ae3fbca26a4b1cafmed.jpg

I jeszcze Logi grupy 000 nie wiem czy w czyms to pomoze 
https://images84.fotosik.pl/988/884b0ded8cd94505med.jpg

Wezyki wszystkie wymienione, podlaczenie na nowo wedlug schematu 
https://images81.fotosik.pl/990/6385b9ad6edb1fe5med.png
I dalej zadnych zmian... 
Prosze o pomoc, jazda autem jest koszmarem bez sprawnej turbiny   Z gory dziekuje 

P.S Nie wiem czy cos widac na tych zdjeciach wiec wrzucam nizej link do pobrania skompresowanych plikow z logami 
https://megawrzuta.pl/download/af4cda84785c96d1166db521609fc247.html

Tak przy okazji powie mi ktos od czego jest ta kostka? Pytam bo jak demontowalem turbine to lekko zachaczylem o nia, wydaje mi sie ze sie nie uszkodzila ale wolalbym wiedziec od czego ona jest 

https://images83.fotosik.pl/984/0a12fa7986278c44med.jpg

Opublikowano

Do sprawdzenia turbo robi się log dynamiczny, najlepiej 003+008+011, druga sprawa, jak nie odkręciłeś geometrii to tam po drugiej stronie jest pewnie niedoczyszczona dźwigienka sterująca i pozostałe łopatki też mogą mieć na sobie nagar... Druga sprawa, że masz błąd z niedoładowania, sprawdź kròciec na pompie vaccum czy nie jest luźny...

 

Jest też błąd z EGR-a, może być dziurawa membrana i gubi podciśnienie...

 

Zdejmij też pokrywę zaworów i podoginaj konektory pompowtryskow.

Opublikowano
54 minuty temu, kamil-vag napisał:

Do sprawdzenia turbo robi się log dynamiczny, najlepiej 003+008+011,

prosze Cie bardzo logi dynamiczne:

https://m.fotosik.pl/zdjecie/dfeed0d13a25f8f3

druga sprawa, jak nie odkręciłeś geometrii to tam po drugiej stronie jest pewnie niedoczyszczona dźwigienka sterująca i pozostałe łopatki też mogą mieć na sobie nagar... Druga sprawa, że masz błąd z niedoładowania, sprawdź kròciec na pompie vaccum czy nie jest luźny...

byl ale go zakleilem a ten sztywny przewod idacy do servo zastapilem elastycznym zeby nie przenosil drgan

Jest też błąd z EGR-a, może być dziurawa membrana i gubi podciśnienie...

EGR jest u mnie zaslepiony, przepraszam ze tego nie napisalem wczesniej

Zdejmij też pokrywę zaworów i podoginaj konektory pompowtryskow.

okey zaraz sie za to wezme.

Dziekuje Ci za zainteresowanie i checi 

Opublikowano

Ale zaślepiony EGR nie wyklucza uciekania podciśnienia przez nieszczelną membranę...

Opublikowano

Po logu dynamicznym - turbo leży, nie wstaje w ogóle... przez to masz cięto dawkę paliwa i auto jest mułem totalnym... weź strzykawkę, i próbuj zasysać gruchę turbo i gruchę EGR. Zobacz czy się sterują te elementy, czy może membrany dziurawe i puszczają podciśnienie... Na spokojnie sprawdź wężyki czy dobrze wpięte. 

Ściąg też wężyki od króćca sterującego z zaworków N75 i N18 i zobacz czy zasysa w ogóle... nie pomyliłeś może kierunku zaworka zwrotnego ? 

Opublikowano

Czy doginanie konektorow masz na mysli docisniecie kostki elektrycznej do wstrysku? Czy chodzi o odpiecie kostki i wyczyszczenie stykow? Bo nie wiem czy te kostki wogole sie odczepia..?

20180210_162429.jpg

Opublikowano

Odpina się i trzeba je lekko podgiąć, żeby ciaśniej wchodziły... ja robie to tak, że igłą grubszą podginam, żeby powstała taka lekka łódeczka:

ksg-6.3_2.5^p100_d.png

Dodatkowo te 2 piny z pompowtrysków wyginam leciutko jeden do przodu, drugi do tyłu, wtedy konektory trzymają się naprawdę dobrze :)

Popsikanie kontaktem też wskazane, albo leciutkie przetarcie papierkiem (drobnym) pinów na pompkach... czasami jest na nich osad z oleju... 

Zrób jeszcze log statyczny 013+018+023 po dogięciu tych konektorów... 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, kamil-vag napisał:

Ściąg też wężyki od króćca sterującego z zaworków N75 i N18 i zobacz czy zasysa w ogóle... nie pomyliłeś może kierunku zaworka zwrotnego ? 

Zaworki sprawdze jutro. A zaworek zwrotny czarna strona do vacum a bialy w dol. 

Dobrze ze nie szarpalem tych kostek od konektorow bo ja ciagnelem caly plastik.. nie wiedzialem ze odpina sie tylko wsuwki.. postaram sie to na dniach zrobic ponownie ..

Sprawdzilem i Gruszka od turbo jak i egr trzyma podcisnienie..

Nizej film bo wcisnieciu bassic settings i zachowanie sztangi 

 

Edytowane przez FreddyKa
Opublikowano

Wydaje mi się, że za mały skok tej sztangi... 

Co do konektorów, to wyciąga się całą plastikową wtyczkę, a pokazałem Ci gdzie podgiąć... 

Opublikowano

Na innym forum kolega napisal cos takiego...

Z logów wygląda, że turbina w ogóle Ci nie ładuje. Obawiam się tego, że nie do końca zbiłeś razem turbinę i Ci poszcza powietrze, bo widać jej osmolenie. Najlepiej szczotką stalową na wiertarce dokładnie wyczyścić miejsca styku przy skręcaniu turbiny. Musi się to swobodnie składać. 

Co o tym myslicie? Kurcze na moje oko gosc wie co mowi.. Bo bardzo zastanawial  mnie ten nalot na turbinie i w zasadzie ma to jakis sens to co on napisal.. Chyba ze sie myle?

Opublikowano (edytowane)

No to już tylko siebie możesz winić, że się nie przyłożyłeś do czyszczenia i złożenia... to nie widziałeś, że się nie zeszły dobrze połówki po skręceniu śrubami ? ? ? 

Zrób jeszcze taki test na próbę - podepnij na sztywno z króćca z vacum wężykiem bezpośrednio do gruchy turbiny i zrób log 011. Jak wywali przeładowanie - to turbo sprawne... jak nie to możliwe, że źle złożona albo jest problem ze sterowaniem/podciśnieniem... 

Ten błąd o pompowtrysków już się nie pojawia po podgięciu ? 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

A powiedz mi czy moge wsadzic turbo od motoru 2.5?

Opublikowano

Było tak przed złożeniem czy po złożeniu ? Nie słyszałeś jak wirnik trze o obudowę ? ? ?

Ten wirnik już się do niczego nie nadaje, uszkodzony, stracił kompletnie wyważenie, teraz tylko będzie siał zniszczenia... szukaj używki w dobrym stanie... 

Ten temat Ci się przyda: 

 

Opublikowano

A skad ta podkladka pod wirnikiem? Jest luzna... powinna taka byc?

Opublikowano

Tak - ma być luźna

Opublikowano

Musze niestety poki co wlozyc ta turbine... na ta chwile nie jetem przygotowany finansowo aby kupic druga... 

Dodam ze Ta podkladka jest peknieta ajjj :/

Opublikowano

Wniosek jest chyba taki, że źle ją złożyłeś... Skoro było widać okopcenia, to znaczy, że korpus nie dolegał jak trzeba, co się przełożyło na brak osiowości obudowy względem wirnika i objechało wirnik... :/

Opublikowano

Pewnie bylo tak jak mowisz...

Znalazlem na OLX cos takiego

https://www.olx.pl/oferta/130-awx-turbosprezarka-audi-vw-110km-afn-do-CID5-IDqbN2T.html

 

Na jakiej zasadzie to dziala? Ja daje swoje turbo doplacam 350zl a oni daja mi swoje zregenerowane? Czy moze sie myle i jest jakis haczyk? Bo zdziwila mnie tak niska cena..

Opublikowano

Za taką cenę zapomnij o dobrej regeneracji... Sam CHRA Meletta to koszt ok 600 zł [emoji14] a gdzie reszta... Potem będziesz pisał, ze bierze Ci olej i takie tam [emoji14] jak nie masz kasy, to szukaj używki, nawet tu na forum ostatnio ktoś wystawiał...

 

Chyba@misiek95

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...