Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Awaria silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem tu nowy i chce zasięgnąć porady pomocy ponieważ aktualnie jestem w Belgii i każda pomoc jest tu cenna.

A więc, dzień jak codzień wybrałem się dzisiaj na zakupy wszystko odpalił elegancko nie było prędzej żadnych problemów, dojeżdżajac do krzyżówki redukuje na dwójke i skrecam w prawo ale jego reakcja jest bardzo powolna od razu zabrakło mu mocy dopiero po chwili zaskoczył ale przejeżdżając kawałek na prostej w lusterku zauważyłem, że zaczął kopcić na siwo czego prędzej nigdy nie robił, zjechałem na pobocze i faktycznie nawet na luzie wciąż kopci lecz mniej, podbiosłem maskę a tam okolice EGR całe od oleju, zgasiłem go i próbuje go odpalić ponownie ale szło już mu to bardzo ciężko co też pierwszy raz się zdarzyło to dalsza podróż nie wchodziła w grę więc zawracam na chatę, powoli ruszam po przejechaniu dwudziestu może metrów to za samochodem jakby granat dymny wybuchł tyle dymu to jeszcze nigdy nie widziałem puszczam gaz a on sam zaczął się piłować na wysokich obrotach nie przyśpieszajac ani o kilometr (dym aż się pojawił w środku i z pod maski) ewidentnie czuć było olej który był wymieniany miesiąc temu. Wiadomo wystraszyłem się szybko zgasiłem silnik i tyle się doczołgał na pobocze. Przy kolejnej próbie odpalenia nie było szans, kręci ale nic. Musiałem być cholowany pod chatę. Po obejrzeniu silnika rozrząd wydaje się być ok, synchronizacja jest na swoim miejsce wszystkie oznaczenia się zgadzają są na równo. Padło turbo? A może pompa wtryskowa? Proszę pomóżcie bo nie długo wracam do Polski a bez niego się nie ruszam. Dodam, że jest a4 b6 avant 1.9 tdi oryginalna 105 zczipowana na 130 jest to 2003 r. AVB.

Opublikowano

Wygląda na to, że turbina zassała olej... Także do wymiany turbo, płukanie silnika i nowa oliwa... Na jakim oleju jeździłeś ?

 

 

Opublikowano
Wygląda na to, że turbina zassała olej... Także do wymiany turbo, płukanie silnika i nowa oliwa... Na jakim oleju jeździłeś ?

To się nazywa rozbieganie silnika. Tak jak kolega napisał turbo do wymiany. 

 

 

 

Opublikowano

Fart że nie wydoiło całego oleju i nie zatarło motorowni

Opublikowano

Ale sam fakt bez turbo powinno odpalić a on nie chce, ako jest bardzo dobre a co do oleju to castrol edge 5W40. Co dziwne bagnet wskazuje teraz sporą ilość oleju.Lekko ponad tą kulke co jest po drodze prawie w połowie... Normalnie brak mi słów na mechaników w mojej okolicy. Może serio to pompa do wtryskow ale skąd turbo zassało olej...

Opublikowano
3 minuty temu, Dominik0894 napisał:

Ale sam fakt bez turbo powinno odpalić a on nie chce, ako jest bardzo dobre a co do oleju to castrol edge 5W40. Co dziwne bagnet wskazuje teraz sporą ilość oleju.Lekko ponad tą kulke co jest po drodze prawie w połowie... Normalnie brak mi słów na mechaników w mojej okolicy. Może serio to pompa do wtryskow ale skąd turbo zassało olej...

No jak skąd :grin: Rozdupczyło się i zassało zimną stroną. Zdejmij węża od dolotu, i wymacaj wirnik. Pewnie lata jak szmata.

Opublikowano

Kręci się normalnie jak powinien

Opublikowano

Przydałoby się sprawdzić czy nie zarejestrowało jakiś błędów, może przy tym rozbieganiu coś uległo uszkodzeniu ? Nie stuka nic, nie trze, nie piszczy ? Zdejmij wężyk powrotny z głowicy do filtra i zobacz czy pompuje paliwo przy kręceniu... klapa gasząca odpuszczona ?

 

 

Opublikowano

Dziś już było wyczuć rope z olejem na bagnecie także blok z turbiną do wymiany... Laweta i do Polski.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...