MichałA4 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Witam Panowie pacjent to: A4 B6 1.9 AWX skrzynia 5b Moje obecne sprzęgło ( seryjne) po ok dwuletniej jeździe na programie się poddało ślizga się niemiłosiernie przy każdym mocniejszym liźnięciu pedału gazu teraz pytanie do Was , chciałbym założyć nowy zestaw z dwumasem, ale nieco go zmodyfikować , aby wytrzymał dłużej niż obecny set. Obecnie auto jest nie zmierzone, więc nie mogę się pochwalić żadnymi kreskami, program będzie na pewno zmodyfikowany bo jeszcze doszły nowe wtryski BA i auto całkowicie inaczej jedzie niż na seryjnych AR - ta zmiana to był gwóźdź do trumny dla sprzęgła Doradźcie Panowie co by tu włożyć do skrzyni 5 żeby to trochę polatało? Mam taki pomysł poprawcie mnie jeżeli coś pokręciłem lub jeżeli coś ze sobą nie zagra, chciałbym aby sprzęgło przeniosło max do 200KM i jakieś 400/420 Nm pomyslałem o dwóch możliwościach : 1. Nowy dwumas+ tarcza kevlar+ seryjny docisk 2. Nowy dwumas + tarcza kevlar + docisk sachs performance https://www.sachsperformance.com/pl/zestaw-sprzegla/sachs-sprzegla-sportowe/tarcza-dociskowa-999715 Tarcze obił bym tu : http://www.makland.com.pl Co myślicie o tych opcjach i jakie realnie momenty przeniosą te sety ? nie będę z 1.9 tdi robił s4 , ale jeżeli auto zostanie ze mną na dłużej to zapewne z czasem wpadnie nowe turbo , icek więc finalnie pewnie podjadę pod 200 KM i 400 Nm , nie chciał bym tylko zaglądać po raz kolejny do sprzęgła .
Maniusiek28 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 (edytowane) Opcja nr 1 powinna wystaczyć, ale jak wiadomo aperty rosnie w miarę jedzenia i wtedy jest żal ze nie wziołem od razu opcji nr 2. Edytowane 23 Lutego 2018 przez Maniusiek28 korekta
MichałA4 Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Opublikowano 23 Lutego 2018 Auto użytkuję jak każdy, nie zarzynam go ani nie katuje , codziennie dojeżdżam do pracy, a w weekendy objazd po rodzince itp , rocznie ok 25- 30 tys km wpada. Zależy mi aby auto było w miarę elastyczne i fajnie przyśpieszało na początku program mi wystarczał potem wiadomo przyzwyczaiłem się teraz jak sprzęgło się wysypało to pomyślałem, że pomału będę je modyfikował i stąd pomysł na mocniejsze sprzęgło. Jestem ciekaw ile faktycznie przeniesie sprzęgło w którym wzmocniona została by tylko tarcza, w skrzyni 5 -tce niestety jest ona mała i ma tylko 228 mm
Maniusiek28 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 seryjny docisk + tarcza z okładziną kewlarową 400Nm powinna przenieść. Z doświadczenia powiem ci że miałem własnie taki zestaw(od BRD dwumas, docisk, tarcza wszystko seria) tylko 240mm i 440Nm przenosiło. Ty masz mniejszą srednicę więc 400Nm raczej będzie max.
MichałA4 Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Opublikowano 27 Lutego 2018 (edytowane) Nowa tarcza na pewno poleci na obicie, zastanawiam się jedynie nad dociskiem czy warto wydać kilka stówek i go wzmocnić lub kupić od razu wzmocniony np od sachs-a . Znalazłem ostatnio taki kit od valeo : https://www.sprzegla24.pl/produkt/zestaw-sprzegla-ze-sztywnym-kolem-zamachowym-valeo-835012/31670 To jest jednomas który miałby zastąpić sprzęgło oparte o dwumase, co myślicie o takim rozwiązaniu? Oczywiście tarcza z zestawu poszła by w kevlar , jak takie rozwiązanie sprawdziło by się w życiu? Edytowane 27 Lutego 2018 przez MichałA4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się