Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oil catch tank zamiast pcv


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No ten z linku jest do 2.0 tfsi. 

Chlopaki roznia sie czym te PCV w 1.8 i 2.0 tfsi? Moze ktos sprawdzic?

Opublikowano

to nie tyle 1.8 vs 2.0 co różne 2.0

a różnią się wieloma rzeczami co miałem okazję poczuć jak instalowałem racechipa gdzie mimo roku i wersji silnika nie zgadzała się wiązka

ogólnie muszę być pewny, że część pasuje do cdnc zanim kupię

Opublikowano (edytowane)

halo halo @winner4  , masz może pcv delete do CDNC? Przypominam się, bo nie dałeś znać :-)

Edytowane przez MatteoAlessandro
Opublikowano

Nie, do CDNC nie posiadam, bo to EA888

Opublikowano
W dniu 12.02.2020 o 09:07, winner4 napisał:

Nie, do CDNC nie posiadam, bo to EA888

Dzięki za info, szkoda, nigdzie nie mogę znaleźć

Opublikowano

Panowie, zakupiłem zestaw jak na zdjęciu, podpowiedzcie proszę, jak to montować. Tzn. z grubsza wiem, zastanawia mnie tylko ten wąż czarny. Może ma ktoś to już założone i chciałby się podzielić jakimiś fotkami dokładnymi jak to wygląda już wmontowane? :-)

IMG_20200219_204740.jpg

Opublikowano

Panowie, zastosowałem u siebie w bgb pvc delete i mam problem z kopceniem na niebiesko gdy silnik jest zimny, jak się rozgrzeje to nie kopci ale gdy jadę dłuższy czas np na 5 biegu, dojadę do skrzyżowania na sprzęgle, za skrzyżowaniem puszcze sprzęgło tym samym redukując do drugiego biegu i auto przez chwilę strasznie chmurzy na niebiesko, pojadę parę metrów i przestaje, po zamontowaniu nowej odmy z febi problem ustal, nawet bączka nie puści na zimnym czy na ciepłym, ktoś powie mi czym to może być spowodowane? 

Opublikowano (edytowane)

Przymierzam się do czyszczenia kolektora dolotowego i zaworów w swoim A6 C6 2.0tfsi i po przeczytaniu tego wątku zastanawiam się na wywaleniem zaworu PCV... Zastanawia mnie jednak jedna rzecz, której nie byłem wstanie jednoznacznie znaleźć w forach lub filmach, a mianowicie samo zaślepienie dla dolotu (same plusy - brak par oleju czyli syfu...). Ale skoro PCV naturalnie ma oddawać nadmiar ciśnienia do dolotu to gdzie się ono potem podziewa i z jakim skutkiem? Ktoś pisał o jakim innym zaworze... - prosiłbym o opisanie tego dokładniej. No i pytanie jakie mogą być konsekwencje po usunięciu ujścia ciśnienia do dolotu?

Z tego co sprawdziłem w necie taki zestaw do zaślepienia kosztuje tyle co nowy zawór..., więc warto się nad tym zastanowić szczególnie jak jest do wymiany.

Edytowane przez k4mi1
Opublikowano

Ja u siebie w a6 mam taki zestaw . Do roku nic się nie dzieje. A ciśnienie uchodzi drugim zaworem tak zwanym check valve  i jest to ta rurka wychodząca z pokrywy zaworów koło filtra powietrza jeśli piszemy o audi a6.

Opublikowano

Nie zauważyłeś żadnych wycieków, zwiększenia spalania oleju, czy jest różnica w pracy silnika (podczas jazdy lub na biegu jałowym - jak się zachowuje silnik po otwarciu korka wlewu oleju na biegu jałowym?). Czyli nadmiar ciśnienia idzie do turbo?

Opublikowano

Żadnych negatywnych zmian nie odczułem. Wycieków nie ma żadnych. Po otwarciu korka silnik zaczyna gorzej pracować jakby miał zgasnąć. Do 5tys kilometrów pobór oleju taki sam . Po tym przebiegu widać ,że motul ma już dość i więcej go ubywa  ale nie są to jakieś kosmiczne ilości. Dla tego na dniach zmieniam olej z motula na ravenola.

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj zajrzałem pod maskę i przeanalizowałem montaż PCV delete kit. Wnioski są takie że zaślepiając miejsce zaworu PCV i dojście do dolotu mamy odcięte dojście gorących par oleju bezpośrednio do kolektora dolotowego (przyczyna nagaru na zaworach i w kolektorze). Drugie ujście par oleju i ciśnienia znajduje po się stronie kolektora wydechowego pomiędzy przepływomierzem a wirnikiem turbiny (teraz już wiem skąd tam miałem parę kropel oleju jak to rozbierałem). W tej sytuacji gorące pary są przepuszczane przez turbo a następnie intercooler gdzie są chłodzone i pewnie będą się skraplać. Hmm pytanie teraz brzmi jak to się ma do dłuższego dystansu - czy nie ma wpływu na turbo (zwiększonego bo normalnie idą tam jakieś pary oleju). Czy jedyną konsekwencją jest nagromadzenie się skroplin oleju w okolicy intercoolera.

 

Edit:

Przeanalizowałem ten temat chyba lepiej zastosować zewnętrzny separator oleju ze zbiornikiem aby nie syfić w dolocie od samego turbo. Znalazłem fajny filmik jak goście montują taki z PCV delete kit (dostosowany po wierceniu i gwintowaniu - zaślepki z 3 króćcami są trudniej dostępne i dużo droższe...) :

Doszedłem do wniosku że chyba kupię zaślepkę na aliexpress za ok. 70pln i ją dostosuję :P, oil catch tank też ok.70zł. Gotowe takie zestawy kosztują ok. 300$ więc myślę że warto się pobawić. Pytanie tylko jaki oil catch tank byłby najlepszy (pojemnościowo i wygodny użytkowo).

 

Edit 2:

Udało mi się znaleźć ciekawy gotowy zestaw z polski w cenie 389zł po wpisaniu w google "Oil Catch Tank 2.0 TFSI" no i nie powiem wydaje się to być ciekawa opcja ze względu na gotowość zestawu do montażu i braku oczekiwania na paczkę z ali...

Edytowane przez k4mi1
Opublikowano

Dziś, usunąłem odme zaślepilelem z Ali za 70zl zestawem, wszystkie problemy zniknęły: szarpaniem na jałowym, mieszanka za uboga, nieszczelności itd. od roku męczyłem się wymiana odmy na nową wszystkie elementy n80, czujniki. Pojezdzilem ostrzej jakieś 50 km. Wszystko ok. Zero błędów.

Opublikowano

A teraz zobaczcie ile macie oleju w intercoolerze, Mam teraz to zrobione w A3 8P 2.0T i jest dramat. Tylko z oil catch tankiem 

Opublikowano
W dniu 14.03.2021 o 20:50, Quattro200HP napisał:

A teraz zobaczcie ile macie oleju w intercoolerze, Mam teraz to zrobione w A3 8P 2.0T i jest dramat. Tylko z oil catch tankiem 

Ale chyba aktualnie nie ma do kupienia oil catch tanka a przynajmniej nie jest tak łatwo dostępny jak PCV Delet kit a szkoda...

Opublikowano (edytowane)

Udało się komuś z was dorwać zestaw oil catch can w rozsądnej cenie? Te z ali wydają się mieć strasznie małe średnice węży (10mm).

W europie znalazłem Bar-Tek, ale kosztuje 500euro...

 

Ew. czy próbował ktoś podpiąć zaslepic polaczenie odma/kolektor i wrzucic catch tank miedzy odme a turbo?

Edytowane przez Tomi993

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...