Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB 163 LPG - Prośba o analizę logów statycznych i dynamicznych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdeczenie, 

Prośba o sprawdzenie logów. Pierwszy raz robiłem, ale może coś da sie z tego wyczytać;)

Dynamiczny:
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_PDg4d1.html (LPG)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_nzx2J0j.html (LPG)
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_9oRRV0.html (LPG )
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_As42qz.html
Grupy 001, 002, 004: http://vaglogi.pl/log-001_002_004_Dj024F.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_9brhB0u.html
Grupy 001, 002, 004: http://vaglogi.pl/log-001_002_004_Tg3RM14.html
Grupy 002, 020: http://vaglogi.pl/log-002_020_KuOO8P.html
Grupy 002, 020: http://vaglogi.pl/log-002_020_35w0k56.html (benzyna)
Grupy 003, 004, 005: http://vaglogi.pl/log-003_004_005_0mIy7TD.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_B3Vk3.html (benzna)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_X1Nr7g8.html (benzyna)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_qI2RB.html (benzyna)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_4Cx9pJ.html (lpg)
Statyczny:
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_PDg4d1.html (LPG)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_nzx2J0j.html (LPG)
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_9oRRV0.html (LPG )
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_As42qz.html
Grupy 001, 002, 004: http://vaglogi.pl/log-001_002_004_Dj024F.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_9brhB0u.html
Grupy 001, 002, 004: http://vaglogi.pl/log-001_002_004_Tg3RM14.html
Grupy 002, 020: http://vaglogi.pl/log-002_020_KuOO8P.html
Grupy 002, 020: http://vaglogi.pl/log-002_020_35w0k56.html (benzyna)
Grupy 003, 004, 005: http://vaglogi.pl/log-003_004_005_0mIy7TD.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_B3Vk3.html (benzna)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_X1Nr7g8.html (benzyna)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_qI2RB.html (benzyna)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_4Cx9pJ.html (lpg)

dużo tego...

Opublikowano

Logi robisz parami 2+33, 3+20, 115+118 na 3 biegu do odcinki a nie do 4 tys. Wszystkie logi po kasowaniu błędów nawet jak ich nie ma. Zrób te logi na benzynie plus 2+33 ma gazie 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.03.2018 o 11:10, zwiadowca85 napisał:

Logi robisz parami 2+33, 3+20, 115+118 na 3 biegu do odcinki a nie do 4 tys. Wszystkie logi po kasowaniu błędów nawet jak ich nie ma. Zrób te logi na benzynie plus 2+33 ma gazie 

poprawiłem się:)

Dynamiczny:
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_Fd8v257.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_aLVg6.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_GRE8971.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_F7S9k2O.html

prośba o looknięcie na moje logi 


 

Edytowane przez poeG
Opublikowano

Sprawdź szczelność dolotu. Przepływka trochę zaniża. Kiedy świece wymieniane?

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
3 godziny temu, Patryk14 napisał:

Sprawdź szczelność dolotu. Przepływka trochę zaniża. Kiedy świece wymieniane?

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
 

Dolot od filtra do turbiny był sprawdzany i wąż wymieniony, chyba że chodzi Ci dalej za turbiną... W związku z tym 'zaniżeniem' skład mieszanki jest nieprawidłowy? Świece prawie nowe, jak zalecane - mają 10-15 tyś przebiegu. Ogólnie motor ok, ale nie mam porównania, bo nie jechałem innym 1,8t BFB. 

Opublikowano

Jeżeli świece nowe to albo dziura w dolocie albo przepływka szwankuje już i do wymiany. Wpisz w yt albo Google boost leak 1.8t i zobaczysz jak się sprawdza kompresorem. Jak coś w dolot możesz pchać ok. 0.5 bara na początek i zobaczyć czy gdzieś jakas nieszczelnośc jest.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Patryk14 napisał:

Jeżeli świece nowe to albo dziura w dolocie albo przepływka szwankuje już i do wymiany. Wpisz w yt albo Google boost leak 1.8t i zobaczysz jak się sprawdza kompresorem. Jak coś w dolot możesz pchać ok. 0.5 bara na początek i zobaczyć czy gdzieś jakas nieszczelnośc jest.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
 

Przepływkę to chyba najlepiej podmienić i na nowej zrobić logi? Najpierw tak jak piszesz sprawdzę szczelność.

aaa przed logami miałem taki błąd, może to ma wpływ na dolot

16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

        P0411 - 002 -  Lower Limit Exceeded
Edytowane przez poeG
Opublikowano

Jak będzie gdzieś nieszczelność w tym układzie SAI to może ciągnąć lewe powietrze.

Opublikowano
3 minuty temu, przem8 napisał:

Jak będzie gdzieś nieszczelność w tym układzie SAI to może ciągnąć lewe powietrze.

Ze strony SAI poza tym błędem jest jeszcze dość głośna praca pompy SAI na zimnym silniku. 

Opublikowano
1 minutę temu, poeG napisał:

Ze strony SAI poza tym błędem jest jeszcze dość głośna praca pompy SAI na zimnym silniku. 

Albo gdzieś się coś rozszczelniło i przez to ją głośniej słychać lub po prostu swoje już przeżyła :P

Opublikowano
3 minuty temu, przem8 napisał:

Albo gdzieś się coś rozszczelniło i przez to ją głośniej słychać lub po prostu swoje już przeżyła :P

Spróbuję ją wyjąć albo uszczelnić na weekendzie. Z pompy SAI powietrze jest tłoczone do katalizatora. Tam po drodze jest jakiś elektrozawór, który blokuje cofanie się spalin.. Jak go sprawdzić czy działa? Gdzie on się znajduje?

 

Opublikowano

Z zaworów od SAI to na pewno jest słynny zawór combi (mylony z egr, którego nie ma w tych silnikach) i znajduje się z tyłu pokrywy silnika przy grodzi ale jak go sprawdzić to nie wiem. Może wujek google pomoże :P

Opublikowano
4 minuty temu, przem8 napisał:

Z zaworów od SAI to na pewno jest słynny zawór combi (mylony z egr, którego nie ma w tych silnikach) i znajduje się z tyłu pokrywy silnika przy grodzi ale jak go sprawdzić to nie wiem. Może wujek google pomoże :P

czyli powietrze z pompy sai jest wdmuchiwane do kolektora wylotowego... napewno z włączeniem pompy otwiera się ten zawór. 

Opublikowano

Można jakoś włączyć ten układ SAI w Vcdsie?? żeby go przetestować????

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie:  czy przy sprawdzaniu szczelności, sprężone powietrze nie wypcha oleju smarującego turbinę??? wg. mnie tak może się stać a brak smarowania nawet chwilowy pod obciążeniem może uszkodzić łożyskowanie turbiny.

Opublikowano

Po sprawdzaniu szczelności nic się nie stanie turbinie, sai możesz sprawdzić w output test jest tam test zaworka n112 pod kolektorem i przekaźnika od pompy sai przy jego wysterowaniu bedziesz słyszał cykliczne załaczanie i wyłączanie pompy.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Po sprawdzaniu szczelności nic się nie stanie turbinie, sai możesz sprawdzić w output test jest tam test zaworka n112 pod kolektorem i przekaźnika od pompy sai przy jego wysterowaniu bedziesz słyszał cykliczne załaczanie i wyłączanie pompy.

Dzięki. Zrobiłem zestawik do badania szczelności 1,8T składający się z:

-zaślepki kan 50mm (przed kolektorem ssącym) 

-zaślepki kan 75mm przewiercony i końcówką i zaworkiem do pompowania wyciętym ze starej dętki rowerowej (umieszczona za filtrem pow)

-korka od wina do wejścia odmy (korek niestety okazał się przedziurawiony na wylot)

-zaślepki plastikowej z długopisu 

 do tego opaski zaciskowe.

Po napompowaniu 2 barów wąż dolotowy wyraźnie się powiększa, opsikałem dolot pianą.  Jak chodzi o szczelość u mnie nie ma tragedii.  Nie ma jednej dużej ''dziury'' tylko ciśnienie ucieka przez malutkie nieszczelności...

Pozostaje ta przepływka na pewno jest zabrudzona. Ile prawidłowo powinien wskazywać przepływomierz na benzyna/gaz?

Pompę SAI zdemontowałem, przewody zaślepiłem. Okazało się, że jest nierozbieralna. Spróbuję jeszcze sprawdzić tak jak piszesz ten zawór - on powinien otworzyć dostęp do kolektora? czyli podczas testu spaliny powinny się cofać przewodem SAI.

 

 

 

Edytowane przez poeG
Opublikowano

Jeżeli ucieka Ci powietrze przez małe nieszczelności a w większości przypadków są to właśnie małe dziurki w starych przewodach to najpierw usuwasz każda mała nieszczelnośc jaka jest potem logi na nowo. A dopiero później będziemy myśleć co dalej można zrobić.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
5 godzin temu, poeG napisał:

Ile prawidłowo powinien wskazywać przepływomierz na benzyna/gaz?

Przepływka powinna wskazywać w granicach 130-135 dla tych 163KM, a na gazie zwykle przepływ jest mniejszy. U mnie na lpg pokazuje ok. 10 mniej przepływu ale auto po programie.

Opublikowano
W dniu 25.03.2018 o 12:55, przem8 napisał:

Przepływka powinna wskazywać w granicach 130-135 dla tych 163KM, a na gazie zwykle przepływ jest mniejszy. U mnie na lpg pokazuje ok. 10 mniej przepływu ale auto po programie.

Okazało się w toku sprawdzania, że sterownik silnika pochodzi od AVJ jest od 150 KM i wychodzi na to że samochód ma jednak 150 a nie 163KM. Czy te 120 są poprawne w tej sytuacji??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...