ASMWALKER Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam serdecznie forumowiczów. Od 2 tygodni jestem posiadaczem B6 1.9 Tdi Awx 130 km, przesiadłem się z auta o kilka klas niższego ( Astry z lpg) . Jest to moja pierwsza "fura" w dieslu i chciałbym się poradzić jak dbać o skrzynie, sprzegło i dwumase. Jak operować skrzynią i sprzęgłem. Sytuacja nr 1 : Jadę na 4 i widzę, że światła się zmieniają na czerwone i wciskam hamulec na tej 4 i później sprzęgło ( staram się płynnym dość żwawym ruchem je używać ) i na luz wrzucam hamulec i dojeżdzam. Pytanie czy takie operowanie jest poprawne w takiej jednostce? czy hamować silnikiem itd . W korku na luz wrzucać i sprzęgło i 1 dojazd i znowu luz czy na sprzegle go trzymać i 1 ? W jaki sposób użytkować sprzęgło jakim ruchem nim operować żwawo, szybko, czy taki wyśrodkowany ruch ? Unikać pół sprzęgła, palenia tzw gum ? Na parkingu gaszę silnik sprzęgło wciskam i "cyk dwujeczka" i ręczny. Czy raczej unikać zmiany biegów na wyłączonym silniku ? Ps. Zakochałem się w tym samochodzie i bardzo mi miło móc przywitać tutaj pasjonatów a4. Jest tu ktoś z Częstochowy ?:) Edytowane 1 Kwietnia 2018 przez ASMWALKER
kamil-vag Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Unikać mulenia to przedewszystkim, czyli wysoki bieg a niskie obroty, najlepiej utrzymywac w okolicy 1400-1500 obr...to samo tyczy się turbiny, trzeba przeganiać furkę... Żebyś potem nie szukał dlaczego Ci przeładowuje/niedoładowuje turbina... jednym słowem tdi pd nie lubi piz*owatej jazdy [emoji14] Nie warto jeździć na pół sprzęgle bo normalnie szybciej zużywają się okładziny ścierne...
piotrsob1 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 4 godziny temu, kamil-vag napisał: najlepiej utrzymywac w okolicy 1400-1500 obr... Kamil , takie obroty to są dobre do jazdy na niższej połowie biegów albo hamowania silnikiem Na tej drugiej , wyższej połowie jazda zaczyna się od dwóch tysięcy obrotów No chyba że ktoś chce jeździć o kropelce (chce by auto paliło 5l/100 km ), ale to trudno jazdą nazwać
kamil-vag Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 W sumie to mogłem napisać i chciałem przekazać, żeby nie schodzić poniżej 1400 - 1500 ale to samo miałem na mysli co Ty Piotr, czyli lepiej zalać na stacji litr więcej niż potem płakać, że pada dwumas czy zmienna geometria
ASMWALKER Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Dziękuje serdecznie za informację. A jak dojeżdzać do świateł by chronić koło dwumasowe i w korku jak operować sprzęgłem biegiem jałowym ? Nurtuje mnie ten temat. Póki co widzę czerwone np jestem na biegu czwartym wciskam sprzęgło puszczam na "luz" i hamuje. Nie wiem czy to jest dobre działanie. Doradzicie panowie ;)?
misiek95 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 13 minut temu, ASMWALKER napisał: Dziękuje serdecznie za informację. A jak dojeżdzać do świateł by chronić koło dwumasowe i w korku jak operować sprzęgłem biegiem jałowym ? Nurtuje mnie ten temat. Póki co widzę czerwone np jestem na biegu czwartym wciskam sprzęgło puszczam na "luz" i hamuje. Nie wiem czy to jest dobre działanie. Doradzicie panowie ;)? Nie jest dobre. Najlepiej jechać na biegu który masz zapięty i sobie hamować powoli. Jak obroty już Ci spadną do 1200 czy ile tam Ci pasuje, to wciskasz sprzęgło. Jadąc w ten sposób nie spalasz paliwa. Na luzie spalasz. Chociaż nie wiem jak to sie ma do tego co koledzy pisali wyżej o oszczędzaniu paliwa Co do jazdy w korku to staraj się jechać jak najdłużej na zapiętym biegu lub na luzie. Jazda na półsprzęgle jest męcząca i troche szkodliwa. Ale nie popadajmy w paranoje. Pojeździsz troche to sie nauczysz co sie powinno a co nie. W 1.9 to chyba każdy sie odnajdzie, wiele wybacza ten silnik
kamil-vag Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Ogólnie jazda na pół sprzęgle - zużywa okładziny tarczy,pełne wciskanie zużywa łożysko wyciskowe, niskie obroty zabijają dwumas... Tak na szybko poszukałem: http://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-kolo-dwumasowe-jak-jezdzic-by-sie-nie-psulo,nId,1566264 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-dbac-o-dwumas-w-dieslu/5hsn0 https://www.centrumsprzegla.com/artykuly/jak-prawidlowo-uzytkowac-kolo-dwumasowe,28/ Pokrótce jest tam wszystko to co opisaliśmy tutaj
Damjan Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) 3 godziny temu, misiek95 napisał: Ale nie popadajmy w paranoje. Pojeździsz troche to sie nauczysz co sie powinno a co nie. W 1.9 to chyba każdy sie odnajdzie, wiele wybacza ten silnik Dobrze powiedziane. Ja też na początku nie wiedziałem jak prawidłowo jeździć TDI. Mała lektura na forach, kilometry za kołkiem i człowiek już wie jak dbać o klekota. 3 godziny temu, ASMWALKER napisał: Dziękuje serdecznie za informację. A jak dojeżdzać do świateł by chronić koło dwumasowe i w korku jak operować sprzęgłem biegiem jałowym ? Nurtuje mnie ten temat. Póki co widzę czerwone np jestem na biegu czwartym wciskam sprzęgło puszczam na "luz" i hamuje. Nie wiem czy to jest dobre działanie. Doradzicie panowie ;)? Ja w mieście robię tak, że do 1500 obrotów hamuję silnikiem na biegu jakim jechałem. Poniżej tych obrotów już wrzucam na luz (DM jeszcze z fabryki więc trzeba dbać). Mój styl jazdy klekotem wygląda tak: -nie pałuję na zimnym silniku -w trasie staram się trzymać obroty w przedziale 2000-2200 (do 100 km/h na 5 biegu, powyżej 6 bieg) -w mieście nie schodzę poniżej 1500 obrotów -w trasie podczas rozpędzania zmieniam bieg po przekroczeniu 2600 obrotów (w mieście szybciej) -co jakiś czas przeciągam silnik na 3 i 4 biegu powyżej 3000 obrotów (aby turbo się przeczyściło) -gaz w podłogę wciskam dopiero po przekroczeniu 2000 obrotów (w sytuacjach awaryjnych od razu) -nie robię strzałów ze sprzęgła Myślę, że dobrze dbam o swoje "stado bocianów pod maską" Edytowane 2 Kwietnia 2018 przez Damjan
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się