Amare Deus Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Mam problem a mianowicie podczas dłuższej jazdy silnik łapie temp do 95℃ lub więcej a gdy zgasze to rośnie do 100℃. Silnik po wymianie płynu , oleju filtrów i uszczelki , na układzie jest spore ciśnienie, brat zauważył że tylko pół chłodnicy się nagrzewa. W czym może tkwić problem ?
golfagn Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Zawalona syfem chłodnica, termostat. Zacznij od podstaw. Sprawdź czy może czujnik temp nie przekłamuje.
Amare Deus Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2018 (edytowane) Ostatnio był czyszczony układ chłodzenia termostat nowy Edytowane 7 Kwietnia 2018 przez Amare Deus
PTER84 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, Amare Deus napisał: Mam problem a mianowicie podczas dłuższej jazdy silnik łapie temp do 95℃ lub więcej a gdy zgasze to rośnie do 100℃. Silnik po wymianie płynu , oleju filtrów i uszczelki , na układzie jest spore ciśnienie, brat zauważył że tylko pół chłodnicy się nagrzewa. W czym może tkwić problem ? sprawdż termostat, może nie przepuszczać i się grzeje.
golfagn Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Czytasz co ludzie przed Tobą piszą?
Amare Deus Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2018 4 godziny temu, golfagn napisał: Czytasz co ludzie przed Tobą piszą? Tzn w poście ? Jeśli tak to tak , to ,że termistat nowy było odp do Twojego komentarza. Ostatnio był wlany środek do układu chłodzenia i czyszczone z woda destylowana. Teraz po przejechaniu ok 24km sprawdziłem jak nagrzewa się chłodnica , i jest nagrzana na ok 1/6 jej powierzchni , może być aż tak zasyfiona ? Może ona być powodem całego zamieszania ?
golfagn Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, Amare Deus napisał: Tzn w poście ? Jeśli tak to tak , to ,że termistat nowy było odp do Twojego komentarza. Ostatnio był wlany środek do układu chłodzenia i czyszczone z woda destylowana. Teraz po przejechaniu ok 24km sprawdziłem jak nagrzewa się chłodnica , i jest nagrzana na ok 1/6 jej powierzchni , może być aż tak zasyfiona ? Może ona być powodem całego zamieszania ? To było do kolegi PTER84
piotrsob1 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 (edytowane) W dniu 7.04.2018 o 17:48, Amare Deus napisał: Mam problem a mianowicie podczas dłuższej jazdy silnik łapie temp do 95℃ lub więcej a gdy zgasze to rośnie do 100℃. Silnik po wymianie płynu , oleju filtrów i uszczelki , na układzie jest spore ciśnienie, brat zauważył że tylko pół chłodnicy się nagrzewa. W czym może tkwić problem ? Nie szukaj dziury w całym, temperatury w układzie chłodzenia nie przekraczające 100 st. C są normalnymi temperaturami pracy tego układu To że temperatura wzrasta po wyłączeniu silnika też jest normalne, pompa płynu chłodzącego się zatrzymuje i układ chłodzenia przestaje działać, a rozgrzane elementy silnika dalej oddają ciepło siłą bezwładności Nawet jak tam zobaczysz 105 stopni to nic się nie stanie ( pod warunkiem że układ jest szczelny , utrzymuje podwyższone ciśnienie i jest zalany zalecanym płynem chłodzącym ). Taki układ chłodzenia powinien wytrzymać spokojnie 115 st. C , dopiero powyżej istnieje niebezpieczeństwo zagotowania płynu i dopiero to jest dla silnika niebezpieczne Układ wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej jest tak skonstruowany, że na blacie widzisz 90 stopni gdy w rzeczywistości temperatura cieczy chłodzącej opuszczającej głowicę mieści się w przedziale pomiędzy 80 a 100 st. C, właśnie po to by się kierownik niepotrzebnie nie stresował Ale jak kierownik wyposażył się w kabelek i odczytuje faktyczne wartości z G62 nie wiedząc o co chodzi , to sobie robi tym samym sztuczne problemy.... A to że niecała chłodnica jest gorąca też jeszcze o niczym nie świadczy, przy takich temperaturach jakie mamy obecnie P.S. Nie napisałeś dokładnie o jaki silnik chodzi, to co napisałem dotyczy " zwykłych " silników . Silniki mocno wysilone (np. 1,8T ) dodatkowo mają trochę bardziej skomplikowany system kontroli temperatury w układzie chłodzenia, który musi przewidywać temperaturę w układzie chłodzenia I na przykład przy wysokich temperaturach na zewnątrz i wciśnięciu pedału gazu do dechy ECU uruchamia elektryczną grzałkę w termostacie by zawczasu otworzyć termostat i nie dopuścić do niebezpiecznego wzrostu temperatury wynikającego z bezwładności układu .... Niektóre wysilone motory mają też dodatkową elektryczną pompkę cieczy chłodzącej, po to by bezpiecznie silnik wystudzić, jak kierownik dyletant zaraz po upalaniu wyłączy silnik, lub gdy po nagłym zdjęciu obciążenia i pracy na biegu jałowym , wydajność pompy chłodzącej napędzanej mechanicznie od silnika może się okazać niewystarczająca ... Edytowane 8 Kwietnia 2018 przez piotrsob1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się