Mavver Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Cześć, rok temu miałem problem z kangurkiem przy ruszanu. Wymieniłem dwumase i sprzęgło i przez pół roku było OK. Jednak po 6 miesiącach i jakichś 6 tys km czasem zaczynało znowu poszarpywać. Teraz szarpania się nasilają - znowu dwumasa? Obstawiam jeszcze poduszki silnika albo skrzyni. Z drugiej strony wyczytałem że krzywy wał (pewnie korbowy? ) może uszkadzać dwumasę. Czy jest to prawda? Jak sprawdzić czy to może przez to dwumasa padła po 6miesącach? Jak zlokalizować krzywy wał korbowy i rozrządu? Jakie są objawy? Pewnie bym zauważył? Przed zakupem też podobno 2m była robiona i padła mi podobnie jak ta po ok roku.
kufel26 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Miałem podobny problem. Dwumas ze sprzęgłem nowy plus wszystkie poduchy z ASO, a po rozgrzaniu przy ruszaniu jakby coś szarpało, uderzało, czuć było kangurka. Wymieniłem łącznik elastyczny wydechu(plecionka), bo mój był przepalony oraz wyregulowałem odbój na pasie przednim bo mechanik przy wymianie źle go ustawił. Od ta,tego czasu spokój z kangurkiem przy ruszaniu. Sprawdź te dwa elementy bo nie są drogie. A jaki masz styl jazdy? bo dwumas nie lubi jazdy na niskich obrotach.
Mavver Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Wiem, na tej nowej byłem przewrażliwiony i starałem się trzymać go conajmniej na 1800-2000 obr więc raczej spoko Pałować też auta nie pałuję. Sprawdzę to co mówisz. Jest nadzieja Dzieki! Jeszcze jakieś propozycje?
kufel26 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Wiem, na tej nowej byłem przewrażliwiony i starałem się trzymać go conajmniej na 1800-2000 obr więc raczej spoko [emoji4] Pałować też auta nie pałuję. Sprawdzę to co mówisz. Jest nadzieja [emoji4] Dzieki! Jeszcze jakieś propozycje?Z obrotami git więc dwumas nie ma szans by padł. W innych markach padnieta dwumasa wyglądała tak: stukanie z okolic skrzyni na zimnym silniku, wibracje w okolicy 2 tys obrotów i wibracje na biegu jałowym. Szarpanie bardziej mi pod tarcze podchodzi. Może okładzina jest jakaś wadliwa. Ale skoro 3 dwumas szarpie to na bank nie jest to wina sprzęgła. Sprawdź poduszki silnika czy nie są wylane. Moje wyalne dawały efekt mrowienia kierownicy na jałowym plus waliło buda przy gaszeniuWysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Arek8888 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 52 minuty temu, kufel26 napisał: Miałem podobny problem. Dwumas ze sprzęgłem nowy plus wszystkie poduchy z ASO, a po rozgrzaniu przy ruszaniu jakby coś szarpało, uderzało, czuć było kangurka. Wymieniłem łącznik elastyczny wydechu(plecionka), bo mój był przepalony oraz wyregulowałem odbój na pasie przednim bo mechanik przy wymianie źle go ustawił. Od ta,tego czasu spokój z kangurkiem przy ruszaniu. Sprawdź te dwa elementy bo nie są drogie. A jaki masz styl jazdy? bo dwumas nie lubi jazdy na niskich obrotach. Witam. Czy mógłbyś napisać o jaki odbój chodzi? Ze swojej strony dodam, że jakiś czas temu miałem problem z kangurkiem przy ruszaniu i mechanik stwierdził, że rura wydechowa podczas pracy uderza o wkręt mocujący osłony termiczne wydechu. Trochę mi to wtedy wyregulował, ale powiedział, że po jakimś czasie problem powróci i wówczas trzeba będzie przerabiać wieszaki wydechu. Przepowiednia się sprawdza, bo po kilkunastu tysiącach km problem powrócił.
Mavver Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2018 U mnie mrowienie również występuje więc to pewnie poducha i plecionka wydechu + odbój. Oddam do mechanika w przyszłym tygodniu i dam znać co stwierdził. Niemniej jednak czekam na dalsze pomysły, pewnie ten temat będzie pomocy również dla innych
hugo911 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, kufel26 napisał: wyregulowałem odbój na pasie przednim bo mechanik przy wymianie źle go ustawił. kolego rozwiń swoją myśl jak to powinno być ustawione?
kufel26 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 kolego rozwiń swoją myśl jak to powinno być ustawione? Zależy od rocznika. Gdy poduche masz na pasie przednim to ma byc na dole koszyka, a gdy poduszke masz przymocowana do miski olejowej to ma ona być przy górze koszyka. W etce jest dokładn i instrukcjaWysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
kufel26 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Witam. Czy mógłbyś napisać o jaki odbój chodzi? Ze swojej strony dodam, że jakiś czas temu miałem problem z kangurkiem przy ruszaniu i mechanik stwierdził, że rura wydechowa podczas pracy uderza o wkręt mocujący osłony termiczne wydechu. Trochę mi to wtedy wyregulował, ale powiedział, że po jakimś czasie problem powróci i wówczas trzeba będzie przerabiać wieszaki wydechu. Przepowiednia się sprawdza, bo po kilkunastu tysiącach km problem powrócił.Poduszka/odbój pasa przedniegi. Jak tak rusza Ci się wydech sprawdź złącze elastyczne wydechu zaraz za turboWysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Mavver Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Przez ostatni tydzień ani razu nie szarpnęło. Niestety, auto oddaje dopiero w sobotę do mechanika, bo niestety, zaczęła się wiosna i wszędzie tłumy. Jak się coś okaże to oczywiście dam znać
Mavver Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Rozmawiałem wczoraj w mechanikiem i okazało się, ze to poduszki silnika. Wg mechaniora sprzęgło i dwumasa są OK. Poduszki podobno były tak zużyte, że aż całkowicie leżały, a jedna była krzywo przykręcona i popękała (lewa). W sobotę odbieram auto i dam znać gdybym miał jeszcze jakieś spostrzeżenia
Arek8888 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 48 minut temu, Mavver napisał: Rozmawiałem wczoraj w mechanikiem i okazało się, ze to poduszki silnika. Wg mechaniora sprzęgło i dwumasa są OK. Poduszki podobno były tak zużyte, że aż całkowicie leżały, a jedna była krzywo przykręcona i popękała (lewa). W sobotę odbieram auto i dam znać gdybym miał jeszcze jakieś spostrzeżenia Czy w Twoim przypadku szarpanie pojawiało się dopiero po rozgrzaniu silnika czy na zimnym również?
Mavver Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Różnie to bywało. Czasem od razu, ale zdecydowanie nasilały się jak silnik się trochę rozgrzewał. To nie było typowe szarpanie, tylko takie jedno szarpnięcie, bujnięcie samochodem w koncowej fazie odpuszczania sprzęgła. Poprzednio gdy miałem juz całkowicie uszkodzoną dwumasę nie dało się ruszyć, bo auto szarpało tak jakby przednie koła podskakiwały jak w jakimś lowridzerze. Na nowym zestawie problem ustąpił na ok 3/4 roku i ostatnio delikatnie wrócił, ale teraz to najwyraźniej tylko poduszki.
kielbu Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Mam wrażenie, że to jednak nie będą one, ale obym się mylił.
Mavver Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Ale to możliwe żeby dwumasa i sprzęgło padło po 9 miesiącach i około 7 tys km? Nowy zestaw LUK'a. No zobaczymy.
kamil-vag Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Spotkałem się już z kilka wpisami, że nowe dwumasy zaczynają padać od ~ 10kkm :/ Dlatego chyba lepiej na starej jeździć, aż rzeczywiście zacznie drgać bardzo mocno... to nie jest niestety to samo co szło na ORI.
Mavver Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2018 W takiej sytuacji jest jeszcze gwarancja Jak się okazę, że to jednak, niestety, kolejny raz dwumasa to będę myślał Oby nie!
Mavver Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Opublikowano 7 Maja 2018 Nie chcę zapeszać, ale do tej pory wszystko git, zero szarpnięć, wszystko fajnie sztywno działa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się