piotrek01 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam wszystkich klubowiczów :javascript:void(0); smiley)Mam problem z paskiem wieloklinowym w przedziale 2 miesięcy zerwało mi go 2 razy
spetsnaz Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 wymień napinacz paska wieloklinowego. Było o tym dużo na forum. Użyj opcji szukaj!!
piotrek01 Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 Dzięki za podpowiedż pozdrawiam !!![br]Dopisany: 10 Luty 2009, 17:14_________________________________________________podajcie mi proszę jakiegoś producenta tego napinacza godnego polecenia bo niechcę kupić bubla
.Pablo. Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam podepnę się pod temat a mianowicie nie dawno zerwało mi napinacz paska wielorowkowego pasek był cały tylko rolka się rozleciała stukała mi się stwierdziłem że jej żywot się skończył pasek nic nie uszkodził tylko się zsunął. Oddałem go do sprawdzonego mechanika który zawsze robi mi auto naprawę przeprowadzi sprawnie ale po odbiorze auta silnik zaczął lekko drgać myślałem że tylko mi się wydaje to samo z pierwszym ruchem kierownicy pompa delikatnie wyła jakby miała jakiś opór wcześniej tych objawów nie było wszystko chodziło idealnie ale stwierdziłem że przeczulony jestem. Jednak po przejechaniu 1000km zaczął piszczeć pasek a teraz piszczeć tak że odholowałem auto do domu żeby nic się nie stało a jutro holuje go z reklamacją i teraz moje pytanie co mogło powodować takie objawy napinacz był nowy febi paski continental. Błąd mechanika że nie sprawdził jakiejś części i założył nowy napinacz i paski czy coś źle poskładał. Przeglądam na forum wątki napinacza ale mile widziane również porady co to za usterka. Z góry wielkie dzięki.
rikardo Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Tu masz linka do gościa z allegro który sprzedaje oryginalne napinacze http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=549556318 Facet pewny ja kupiłem swój napinacz w ASO a znajomy u niego znacznie taniej a napinacz jest identyczny z tym co oferuje ASO za 350 zł. Sprawdź też sobie te kółko pasowe alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym takim jak na tej aukcji http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=548625703 jak masz je zatarte to też może powodować zerwanie paska jak również pozostałe elementy które napędza pasek. Powodzenia
rookie Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Tak jest! Koło pasowe alternatora do wymiany, pasek piszczy bo sprzęgło alternatora stawia opór. Mi też piszczało, a później rozerwało nowy pasek po trzech dniach w jednym z moim aut.
.Pablo. Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 a jak powinno zachowywać się to koło alternatora powinno w jedną stronę się obracać a w druga nie ? bo z tego co pamiętam jak strzelił pierwszy napinacz mogłem pokręcić kołem alternatora bez oporów w dwie strony
piotrek01 Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Opublikowano 11 Lutego 2009 Tu masz linka do gościa z allegro który sprzedaje oryginalne napinacze http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=549556318 Facet pewny ja kupiłem swój napinacz w ASO a znajomy u niego znacznie taniej a napinacz jest identyczny z tym co oferuje ASO za 350 zł. Sprawdź też sobie te kółko pasowe alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym takim jak na tej aukcji http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=548625703 jak masz je zatarte to też może powodować zerwanie paska jak również pozostałe elementy które napędza pasek. Powodzenia Dzieki bardzo za linki !!! Sprzęgiełko jest w porządku , inne koła też oprócz tego napinacza. Rolka napinacza jest pod pewnym kontem odchylona i nie prowadzi równo paska
.Pablo. Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 u mnie sprzęgiełko alternatora odmówiło posłuszeństwa a mechanik zamiast je sprawdzić to założył nowy pasek i napinacz po 2 tygodniach mało paska nie urwało a mechanik chyba będzie chciał skasować jako kolejną naprawę z drugiej strony nie ma mu jak udowodnić że sprzęgiełko było uszkodzone podczas zakładania paska morał taki więcej z usług tego mechanika nie skorzystam i gdyby nie fakt że to znajomy to bym mu ładnie nagadał co o nim myślę
piotrek01 Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Opublikowano 12 Lutego 2009 gdy zerwało drugi pasek , nawinoł się on na koło napędzające przyblokował i przeskoczył na rozrządzie ale tylko troszkę bo jehałem dalej . Odrazu zaczoł głośniej chodzić,kopćić na biało iprawie wcale nie nie reagował na gaz . [br]Dopisany: 12 Luty 2009, 17:53_________________________________________________Po wymianie rozrządu odpalił bez problemu , ale pojechałem na vaga i miałem 2 błędy 550 i .... coś z kontem wtrysku
rookie Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 moja niunia dziś u mechanika i napinacz wymienia plus 2 wahacze górne z lewej strony
piotrek01 Opublikowano 16 Lutego 2009 Autor Opublikowano 16 Lutego 2009 napisz ile cię skasował za tą robotę moja niunia dziś u mechanika i napinacz wymienia plus 2 wahacze górne z lewej strony [br]Dopisany: 16 Luty 2009, 13:06_________________________________________________dziś może jutro przyjdzie mój napinacz zamówiłem z allegro orginał polecony przez rikardo
rookie Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 wymiana napinacza bez ściągania przodu 150 zł normalnie ze ściąganiem przodu 250 zł
darekaudi4 Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 hehe a po co przod rozbierac,do wyiany napinacza?? :polew: ja u siebie wymienialem ostatnio i zajelo mi to 30min
piotrek01 Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Opublikowano 17 Lutego 2009 Wczoraj przyszedł mi napinacz mam zamiar sam go wymienić ale, jak wymienić bez ściągania przodu
rikardo Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Wczoraj przyszedł mi napinacz mam zamiar sam go wymienić ale, jak wymienić bez ściągania przodu Najpierw musisz odkręcić wentylator a wcześniej zluzować napinacz i ściągnąć pasek alternatora bez jego demontażu. Aby odkręcić wentylator blokujesz koło pasowe wentylatora który jest zamocowany w takim aluminiowym wsporniku do którego jest zamontowany alternator. W tym wsporniku w tylnej części jak stoisz twarzą do silnika znajduje się śruba mocująca wentylator na klucz imbusowy z tego co pamiętam w rozmiarze 8. Odkręcasz ta śrubę i zdejmujesz wentylator. Następnie odkręć tą rolkę z napinacza uwaga śruba ma lewy gwint będzie ci go łatwiej wyjąć. Jak ją odkręcisz to pozostaje ci odkręcić napinacz który jest przykręcony z tyłu na śrubę dojście tez od tyłu tego wspornika. Może ci przeszkadzać rura od chłodnicy powietrza ale można ją wymontować a do kręcenia tych śrub jest najlepsza mała grzechotka z uwagi na ograniczony dostęp. Powodzenia. EDIT: Przepraszam, ale chyba demontaż wentylatora nie jest konieczny, w chwili obecnej nie pamiętam dokładnie czy przeszkadza, czy nie. Dawno to robiłem a nie mam możliwości zobaczyć na silnik.
piotrek01 Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Opublikowano 19 Lutego 2009 Dzięki bardzo ,dzisiaj próba nr.1 [br]Dopisany: 18 Luty 2009, 07:21_________________________________________________ Wczoraj przyszedł mi napinacz mam zamiar sam go wymienić ale, jak wymienić bez ściągania przodu Najpierw musisz odkręcić wentylator a wcześniej zluzować napinacz i ściągnąć pasek alternatora bez jego demontażu. Aby odkręcić wentylator blokujesz koło pasowe wentylatora który jest zamocowany w takim aluminiowym wsporniku do którego jest zamontowany alternator. W tym wsporniku w tylnej części jak stoisz twarzą do silnika znajduje się śruba mocująca wentylator na klucz imbusowy z tego co pamiętam w rozmiarze 8. Odkręcasz ta śrubę i zdejmujesz wentylator. Problem z odkręceniem wentylatora, jak go zablokować i jaki jest tam gwint . Odkręciłem rolkę napinacza i sam napinacz,ale nie chce wyjść .Wadzi o sprzęgło wiskotyczne wentylatora.Znalazłem śrubę wentylatora ale jak zablokować sprzęgło .
rikardo Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Koło pasowe wentylatora ma takie otwory które służą do jego zablokowania. Blokujesz je chyba śruba M5x60 mm którą wkładasz w jeden z tych otworów i spiera się ona o ten aluminiowy wspornik podczas odkręcania. Z tego co pamiętam to otworów nie będziesz widział musisz je wyczuć pod palcami a śrubę wkłada się od strony tego wspornika.
piotrek01 Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Opublikowano 21 Lutego 2009 próba powiodła się ,ale nie obyło się bez uchylenia przodu . wykręciłem alternator, odchyliłem przód i miałem dostęp do wszystkiego .największy problem miałem z zablokowaniem koła pasowego wentylatora gdyż śrubka blokująca krzywiła się . zablokowałem ją kluczem do odkręcania filtrów oleju.reszta poszła gładko jak w opisie rikardo .mając odpowiednie klucze można by to było zrobić bez odchylania przodu i alternatora , ale dostęp jest o wiele gorszy. pozdrawiam!!!
Cugar Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 Podepnę się bo tez mam problem z paskiem który nie miłosiernie piszczy. Chodzi mi o alternator, jeden znajomy powiedział mi że w dieslach powinny być koła pasowe ze sprzęgiełkiem. Jednak w mojej 1Z z 95r nie mam sprzęgiełka tylko zwykłe koło pasowe, czy jest to błąd przy wymianie?? (Ja jeszcze tego koła nie ruszałem) czy akurat w tych modelach tak jest? Dodam że alternator firmy BOSCH.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się