Salas_ Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Witam. Od jakiegoś tygodnia samochód zaczął świstać mi w przedziale obrotów 2-3 tysiące jak dodam trochę gazu... Jak będę przyspieszal jak emeryt to nic nie słychać. Na postoju i dodaniu gazu nie ma tego świstu i ciężko mi dojść skąd dochodzi... Wymieniłem uszczelki na rurze EGR, bo myślałem, że może stamtąd śwista... Ale niestety nie. (jedno zdjęcie dodałem z bąbelkami - nowe uszczelki i dziwne, że tam tak jest...) Odłączyłem EGR i świst nadal jest, czyli zasyfiały nie jest. Dziś zapaliła mi się po raz pierwszy na fisie ikonka DPF... VCDS i 14,2 % zapchania i niestety 81g sadzy [emoji21][emoji22])odpaliłem skan błędów, oto one: (ten błąd od spalin to pewnie jest z tego, że odłączyłem na chwilę EGR żeby sprawdzić czy będzie nadal świst) Z góry dziękuję za pomoc! [emoji482][emoji109] Skrobnięte z Szajsunga S7 I w sumie ostatnio jak otworzyłem maskę smierdzialo trochę olejem i leciał dymek - pewnie kropelka skapnęła na jakieś gorący element. W tym miejscu więc pod okolicą egr gdzieś był ten dymek: Od dołu szukałem jakieś przyczyny ale nie znalazłem.... Wygląda to tak:
Damian320d Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 U mnie był taki świst moze bardziej szum jak ta rurka pekla na załamaniu przed przepustnica gumowa Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Salas_ Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2018 U mnie był taki świst moze bardziej szum jak ta rurka pekla na załamaniu przed przepustnica gumowa Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Oglądałem ją i jest cała raczej... Jutro lepiej ją obczaję. Dzięki za odzew [emoji106][emoji482]Mnie ciekawi to, że po raz pierwszy DPF mi się tak szybko zapalił... W niedzielę poprzednią przegoniłem na trasie i tak szybko by się zapalił? A mało jeżdżone było, hmm. Skrobnięte z Szajsunga S7
piotrsob1 Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 W błędach masz taki mówiący o problemie z potencjometrem EGR-a ( zbyt mały sygnał ) . Niezależnie czy przyczyną jest sam potencjometr, czy nieprawidłowa praca samego zaworu, na pewno ma to wpływ na ilość sadzy produkowanej przez silnik. Skutkiem tego są najprawdopodobniej problemy z DPF-em
Salas_ Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Opublikowano 1 Maja 2018 W błędach masz taki mówiący o problemie z potencjometrem EGR-a ( zbyt mały sygnał ) . Niezależnie czy przyczyną jest sam potencjometr, czy nieprawidłowa praca samego zaworu, na pewno ma to wpływ na ilość sadzy produkowanej przez silnik. Skutkiem tego są najprawdopodobniej problemy z DPF-em EGR odłączyłem dosłownie na 2 minuty... Świst był dalej więc podłączyłem wtyczkę znów. No ale coś w tym jest... Wykasowalem błąd i zobaczymy jak teraz DPF będzie się zachowywał. Będę robił rozrząd to od razu powiem żeby sprawdził co może być przyczyną świstu [emoji90]Tak w ogóle rozrząd firmy INA jest godny polecenia?Pozdrawiam Skrobnięte z Szajsunga S7
piotrsob1 Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 Sensu stricte nie ma czegoś takiego jak kompletny rozrząd produkcji INA, podobnie rzecz się ma z innymi producentami i pakowaczami, nawet fabryczny zestaw to zlepek gratów różnych producentów Jakość całości jest taka jak "najsłabsze ogniwo" użyte do stworzenia takiego zestawu , te markowe mają raczej dobrą jakość, pod jednym wszakże warunkiem, że nie są to tanie podróbki z Azji
Salas_ Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Opublikowano 1 Maja 2018 Sensu stricte nie ma czegoś takiego jak kompletny rozrząd produkcji INA, podobnie rzecz się ma z innymi producentami i pakowaczami, nawet fabryczny zestaw to zlepek gratów różnych producentów [emoji14] Jakość całości jest taka jak "najsłabsze ogniwo" użyte do stworzenia takiego zestawu , te markowe mają raczej dobrą jakość, pod jednym wszakże warunkiem, że nie są to tanie podróbki z Azji Więc jaki zestaw do kupna polecasz? Skrobnięte z Szajsunga S7
piotrsob1 Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 Z czystym sumieniem to tylko z ASO Żeby nie było przesadnie drogo to z ASO Skody lub Seata ......
Salas_ Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Opublikowano 1 Maja 2018 Z czystym sumieniem to tylko z ASO Żeby nie było przesadnie drogo to z ASO Skody lub Seata ...... Odbiliśmy trochę od tematu...ale jaki koszt mniej więcej? Skrobnięte z Szajsunga S7
piotrsob1 Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 Nie wiem, bo nie kupowałem .... W zeszłym roku brałem z forum rozrządy do A2 1,4 TDI i Tourana 1,9 TDI , rozrządy te same i niby ori, ale co do pomp wody to mam 99 % pewności że koło ori nawet nie leżały ... Doszedłem do tego jak już były w autach , tak że czujność mam wzmożoną
wisiel Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 Sprawdzałeś turbo? Może to to. Bez obciążenia może się nie odzywać. Sprawdź luzy na wirniku.
piotrsob1 Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 (edytowane) Co do odejścia od tematu to faktycznie chyba nie przeczytałem ze zrozumieniem pierwszego posta, świst , syczenie pod obciążeniem to w 95% przypadków nieszczelność w układzie dolotowym pomiędzy turbiną a głowicą . Taka nieszczelność też skutkuje zwiększeniem produkcji sadzy przez silnik , bo ECU ma mocno zawyżone ilości dostarczanego do cylindrów powietrza . MAF mierzy wszystko przepływające przez niego , a cześć po drodze spier**la przez nieszczelność , a ECU o tym nie wie i leje paliwem jakby wszystko do cylindrów docierało .. Edytowane 1 Maja 2018 przez piotrsob1
Salas_ Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Opublikowano 7 Maja 2018 Dzięki za ruch w temacie [emoji482][emoji106]Za tydzień będę działał... A pozostałe błędy - może ktoś podpowie co jest ich przyczyną?Pozdrawiam Skrobnięte z Szajsunga S7
piotrsob1 Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 W dniu 7.05.2018 o 16:55, Salas_ napisał: A pozostałe błędy - może ktoś podpowie co jest ich przyczyną? No przecież opisy błędów masz po polsku ... Jasno wskazują one co jest zepsute, a dlaczego ? No cóż, w 15-to letnim aucie po prostu ma prawo się coś popsuć ze starości
Salas_ Opublikowano 9 Maja 2018 Autor Opublikowano 9 Maja 2018 No przecież opisy błędów masz po polsku ... Jasno wskazują one co jest zepsute, a dlaczego ? No cóż, w 15-to letnim aucie po prostu ma prawo się coś popsuć ze starości [emoji38] Dziesięcioleletnim jak coś! [emoji16][emoji23]No tak poczytałem już co nieco... [emoji482]Robić będę teraz rozrząd to od razu przerobiona będzie pompa na tą z 1.9 no chyba, że okaże się, że było coś robione... Bo PODOBNO było, ale wierzyć mi się nie chce i wolę sprawdzić żeby płaczu później nie było [emoji14]Skrobnięte z Szajsunga S7
piotrsob1 Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 (edytowane) 8 minut temu, Salas_ napisał: Dziesięcioleletnim jak coś! Przyjąłem optymistyczny rocznik, bo według profilu to Twoje auto ma 28 latek i silnik 1,9 Silnik to BPW jest ? Edytowane 9 Maja 2018 przez piotrsob1
Salas_ Opublikowano 9 Maja 2018 Autor Opublikowano 9 Maja 2018 No profil muszę zaktualizować, bo info w nim chyba samo się dodało Dokładnie BPW... jak będę chciał usunąć DPF to co jeszcze warto zrobić? Zaslepic EGR? Skrobnięte z Szajsunga S7
piotrsob1 Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 Ja nie jestem zwolennikiem wyłączania, czy tam całkowitego zaślepiania EGR-a, jeżeli już to kryza z otworem 9-10mm ...
Salas_ Opublikowano 9 Maja 2018 Autor Opublikowano 9 Maja 2018 Dlaczego, hmm?Spalanie po wycięciu DPF'a spadnie minimalnie i odczuję różnicę? Zastanawiam się jeszcze nad podniesieniem mocy na 170 kuni. Skrobnięte z Szajsunga S7
piotrsob1 Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 11 godzin temu, Salas_ napisał: Dlaczego, hmm? Działający EGR w połączeniu z chłodniczką spalin powoduje dużo szybsze uzyskiwanie przez silnik temperatury roboczej, szczególnie przy bardzo niskich temperaturach i jeździe miejskiej . O ekologii nie wspomnę Co do spalania to teoretycznie powinno spaść , praktyki w tym zakresie nie mam bo cegła cały czas na swoim miejscu Jak silnik w dobrej kondycji to 15 % koników można mu spokojnie dołożyć nawet bez wywalania DPF-a
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się