Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t BEX prośba o analizę logów turbo pompuje za mało


Pafi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w sumie to mój pierwszy post na forum tak więc witam wszystkich bardzo serdecznie :D oto mój problem : od jakiegos czasu posiadam 1.8t bex quattro , które nie jedzie jakos spektakularnie tak więc w końcu dorwałem sie do vcdsa i postanowiłem zbadać sprawę , na wykresie widać że turbo pompuje (na paliwie 95) 0,6-0,7 a jest nastawione na 1,1 turbo swiszczy delikatnie jak sie dodaje mało gazu ale przy bucie silnik to zaglusza , bardziej chodzi mi o to czy warto pod ten program montowac nowe (regenerowane xD) , hybrydowe turbo i chwile pojezdzic a potem dorzucic jeszcze troche gratow i zrobic nowy program na 250+ czy moze wstrzymac sie i zamontowac wszystko na raz. Po skasowaniu błędów powrócił tylko błąd czujnika temp przy chłodnicy . Korekty zapłonów są moim zdaniem ok ale na sondzie lambda sie nie znam , ponizej wykresy logów (vaglogi.pl mi nie działa) 

115 + 118: 

http://log.malonetuning.com/chart/232256#H8KLCAA5EMOsWgIDTcKMQQrDgzAMBMO%2FwqLCswQJTV8TfHBrw6EIUjvDiHJJw7vDusOEDsKUHndndsOnGcKew7nDtcKQw4QUNcOXwq0ADg5bwrlmwpUvwp8RIXJiw7XDhnDCkcO0ZjXCskw7w7ldw5rDosOaLBLCmMKCN1%2FDmFp5Q8OTw4rCjcO4EMOow7PCk0ElLsOWw49Ow7MPw4wDw55xcghjwofCvlouw5sqw71swpzCnDsAMU8nwo7CrQAAAA%3D%3D

003+020 :

http://log.malonetuning.com/chart/232255#H8KLCADChxTDrFoCA03Ci0EOw4IwDATDv8OiwrMtwrVQw7hMwpRDwqBWwrBUw6LDinFRw6HDtcKQVkI9w67DjE4IcMOXw6dNClM2XcOmCsOYRWxwUsKTD8O%2FJkLDpsOCwpbCnGE3w6XDhcOmw6RKK8KlVVrCsTdpHMOpw71HYMKSH8K%2BJcKVw70gw4IJw484w6AFwq8RwqHDnw5pccKtw7Mkw558P8OEw7gFdcOnw6JCwpcAAAA%3D

 

002+033(przepraszam ze wykres jest taki długi , ale kolega który wciskal start/stop był strasznie skacowany) :

http://log.malonetuning.com/chart/232290#H8KLCADCvxTDrFoCA23CjUEKw4MwDATDv8KiwrMMdcKbw58YH8OURsK4wobDhArCshLDksK%2Bwr5xDMKlwoced8KGYUMAw6VZNnYjGVU2QMKPwrfCiMO%2Fw7DCtcOhwofDjMO3XMOYJcKVdcKpwoDClw4nw5HDvMOmYyIkLsKsZAzDncKUwo3DlcKcwonDmx3DrcK5FcK9wqFxdMKvLwLDjcOpaWdywrzDvcKIw6BxwogIw75UwrTCmsOUZcOKw5bCjB9iw7wAEENIQsK%2FAAAA

Dzisiaj jade zobaczyc jak wyglada turbo , chciałbym przedewszystkim zapytac czy inne wartosci (oprocz doladowania) sa w miare ok i jak nie to czy robic jeszcze jakies logi i czy warto montowac nowe turbo pod ten program. Pozdrawiam !

 

Edytowane przez Craun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórz log 2+33, bo z tego nie można nic wyczytać. Turbo porażka i program przesadzony wg mnie. Możesz sprawdzić szczelność dolotu, dv i zajrzeć do turbo, czy ma jakieś luzy i od strony kata zobaczyć czy żeliwo nie popękane.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem dziś z kolegą do turbo , wirnik nie ma luzów ale było na nim troszkę oleju zauwazyłem rownierz olej w takim wężyku co idzie do dolotu z prawej strony , z okolic dolotu nie było słychac swistow , warto podmieniac przeplywomierz czy od razu nastawiac sie na wymiane sprezarki ?

Ah i tutaj wrzucam poprawiony wykres nie robiłem nowego tylko usunałem niepotrzebne informacje , przepraszam ze od razu tego nie poprawiłem (002+033):

http://log.malonetuning.com/chart/232319#H8KLCAA%2Fwo3DrFoCA23CjUEKw4MwDATDv8KiwrMMdcKbw58YH8OURsK4wobDhArCshLDksK%2Bwr5xDMKlwoced8KGYUMAw6VZNnYjGVU2QMKPwrfCiMO%2Fw7DCtcOhwofDjMO3XMOYJcKVdcKpwoDClw4nw5HDvMOmYyIkLsKsZAzDncKUwo3DlcKcwonDmx3DrcK5FcK9wqFxdMKvLwLDjcOpaWdywrzDvcKIw6BxwogIw75UwrTCmsOUZcOKw5bCjB9iw7wAEENIQsK%2FAAAA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co pokazuje log to przepływka za mało pokazuje.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z golfa IV będzie pasować przepływka ? XD Bo znajomy ma własnie golfika ktory ponoc bardzo ładnie sie odpycha a pytałem dzis kolegi co ma a3 i powiedział mi ze u niego jest inna przepływka ale własnie w owym golfie jest taka sama. Czy muszę kupić nową konkretnie do BEX ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę musisz założyć o takich samych nr jak była ori wsadzona. Jak będziesz kupować to z boscha. Jeśli twierdzisz, że jest taka sama to podmień i wrzuć logi 2+33 i 115+118.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podstaw, sprawdz szczelność dolotu kompresorem, sprawdz zawór dv, obejrzyj odme.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Łukasz13 napisał:

Zacznij od podstaw, sprawdz szczelność dolotu kompresorem, sprawdz zawór dv, obejrzyj odme.

Odma jest nowiutka , powietrze nie cofa się przez turbo i błędów chyba brak ale jeśli podmianka przepływki nie pomoże to będę badał dolot i dv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , sprawdziłem wczoraj dv działa poprawnie , dziś testowo odpiąłem przepływkę nie zauważyłem znacznej poprawy , ale w kabinie był słyszalny dość wyraźnie świst nawet przy zamknietych oknach , wyskaczył blad za małego doładowania , jeśli chodzi o turbo to jeśli zapieczony był był by zawór wg to chyba wszystkie spaliny by omijały wirnik i by prawie nic nie pompowało ? I czy moze pompować za mało jeśli wirnik nie ma luzów ? Auto wzięło trochę oleju po jakichs 800-1000km od wymiany poziom wynosi 1/3 (min-max) ale nie wiem czy było pod korek i jazda czesto była na wysokich obrotach , z tyłu nie dymi... Mozliwe ze jest nie szczelnosc przy wyjsciu podcisnienia dv bo miałem troche za dużą obejmę , wymieniłbym przewody podciśnienia na silikonowe aby to wykluczyć i zabezpieczyć się przed problemem w przyszłości i przy okazji dobrze zamontował to do dv i tu wychodzi kolejne pytanie jakiej grubości przewody i po ile m ich kupic do silnika montowanego wzdłużnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność sprawdzałeś?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, cysiek18 napisał:

Szczelność sprawdzałeś?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

Jeśli chodzi o szczelnosc dolotu to zabiore się za to na następny łykend 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , dzisiaj sprawdzałem szczelność dolotu poprzez zatykanie TIPa , autko gasła , na początku ciągneło powietrze przez bagnet ale potem zamontowano inny i nic nie syczało wiec wiekszych dziur chyba nie ma , tatko ma mi na tygodniu zrobić zaślepkę z puszki przy przepływce z zamontowanym wentylem aby sprawdzić szczelność pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia , myślicie że wyniki moga być inne ? Intercoolery suche

 

Wyrzuca też po jakims czasie błąd 'za mała sprawność katalizatora' tak wiec za jakis czas wlatuje downpipe i przy okazji demontaż , inspekcja i wyczyszczenie turbo.

Edytowane przez Craun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że sprawdzanie szczelności robimy na wyłączonym silniku ;).  Zatkać tipa korkiem instalacji hydraulicznych fi 75, dać ciśnienie na króciec od odmy. Przy braku sprężarki można wykorzystać ciśnienie z kół - na poważnie ja tak sprawdzałem - cicho, słychać ewentualne przedmuchy, a dopompować można później na stacji. Ja użyłem pistoletu do pompowania kół i zaworka zwrotnego. Brak szczelności w dolocie to częsta przyczyna nieprawidłowej pracy silnika.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , sprawa ruszyła trochę do przodu ale jeszcze nie jest idealnie głównym sprawcą zamieszania okazał się katalizator po zamontowaniu downpipe autko ożyło ale strasznie wypadał zapłon , kupilem nowe swiece ngk ale zapłon dalej od czasu do czasu wypadnie na peirwszym cylindrze bo jest tam inna cewka i jedna świeca mi spadła i się zagieła podczas montażu :facepalm: cewka na tym cylindrze ma koncowke R a reszta D , zrobiłem logi niestety po tygodniu dosyc dynamicznej jazdi i logach wczoraj pojawił się wyciek oleju xD zaraz jade go zdiagnozować przepływ poprawił się do 160g czyli na oko 200 koni duzo lepiej , ale raczej powinno być wiecej , niepokoi mnie troche uboga mieszanka i długie czasy wtrysków w dodatku przerzuciłem się na paliwo 98 (co okazało się dobrym pomysłem bo stuków praktycznie 0) ale musiałem wypalic do konca 95 przy rezerwie z okolic zbiornika jakby słychać delikatnie prace pompy. Turbo wstaje dosyc pozno i nie trzyma do konca tutaj logi

115+118 (tutaj wypadł zapłon): 

http://log.malonetuning.com/chart/233899#H8KLCADCuComWwIDTcKMQQrDgzAMBMO%2FwqLCswQJTV8TfHBrw6EIUjvDiHJJw7vDusOEDsKUHndndsOnGcKew7nDtcKQw4QUNcOXwq0ADg5bwrlmwpUvwp8RIXJiw7XDhnDCkcO0ZjXCskw7w7ldw5rDosOaLBLCmMKCN1%2FDmFp5Q8OTw4rCjcO4EMOow7PCk0ElLsOWw49Ow7MPw4wDw55xcghjwofCvlouw5sqw71swpzCnDsAMU8nwo7CrQAAAA%3D%3D

002+033

1pVbf0.png

003+020:

http://log.malonetuning.com/chart/234107#H8KLCAB3LSZbAgNNwotBDsOCMAwEw7%2FDosKzLcK1UMO4TMKUQ8KgVsKwVMOiw4pxUcOhw7XCkFZCPcOuw4xOCHDDl8OnTQpTNl3DpgrDmEVscFLCkw%2FDvyZCw6bDgsKWwpxhN8Olw4XDpsOkSivCpVVawrE3aRzDqcO9R2DCkh%2FCviXClcO9IMOCCcOPOMOgBcKvEcKhw58OaXHCrcOzJMOefD%2FDhMO4BXXDp8OiQsKXAAAA

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie turbo wstaje w miarę ok, bo przy 2,4 masz 0,6bara i max przy 2,7tys więc sprzęgło nie dostaje tak po d*pie, korekty są w normie, a czasy wtrysku takie będą w tym przypadku jak auto po programie :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi wygladaja w porzadku, takze lepiej wymien ta cewke i swiece na taka sama jak masz reszte i powinno pomoc :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...