RICOA4 Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Witam Proszę o analizę zdjęcia z dzisiejszego pomiaru geometrii zawieszenia. Czy wszystko jest w porządku??? Dlaczego pytam. Mianowicie auto posiadam od niedawna. Po założeniu większych felg (18cali) nie zgrywają się odległości opony od rantu nadkola (chodzi o tył) koło po prawej stronie jest tak jak by górą bardziej pochylone na samochód. Myślałem że z geometrią jest coś nie halo, ale dziś byłem na pomiarach i powiedziano mi że wszystko jest ok. Nie znam się za bardzo na tych wynikach więc proszę o analizę. Dodam później zdjęcie nadkola prawego i lewego dla porównania.
siaj Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 U mnie identyczne to wygląda, też patrząc od tyłu prawe koło jest bardziej pochylone do środka, mierząc miarką również jest różnica w odległości od amora do felgi i od podłoża do rantu błotnika okolo 1cm względem lewej strony. Auto stoi prosto i nie zdziera opon. Również byłem na geometrii, wjechałem i znajomy który mi ustawiał stwierdził że wszystko jest idealnie i nie ma co poprawiać, temat olałem i dalej jeżdżę, pojutrze zmieniam amory i sprężyny więc zobaczymy jak po tych zabiegach będzie stał.
RICOA4 Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Opublikowano 8 Maja 2018 Dodałem foto z pomiarówNa jednym kole 17mm na drugim 25mmKtoś coś podpowie?Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
RICOA4 Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Opublikowano 8 Maja 2018 Da się to wyregulować?? Czy coś jest skrzywione w zawieszeniu?
siaj Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 Skoro na geometrii wyszlo że jest okej to co byś chciał poprawiać? Może błotnik był robiony i stad ta różnica... Spij spokojnie, pojutrze zmieniam amory i sprężyny to dam ci znac czy coś sie zmienilo bo mam dokladnie tak samo jak Ty.
RICOA4 Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Opublikowano 8 Maja 2018 Tak mi powiedzieli, ale patrząc po tych wynikach z pomiaru różnica między kołami jakąś jest. Tylko niech by się wypowiedział ktoś kto się na tym zna czy to dużo czy jest to w normie. Bo może panowie po prostu mnie chcieli zbyć bo nie wiedzieli jak się do tego zabrać. Przeglądając internet napotkałem kilka wyników pomiarów w b8 i przeważnie z tyłu kat pochylenia wynosi ok -1.30* z jednej jak i z drugiej strony. Wychodziło by na to, że to lewe kolo tak jak by za bardzo wystawało a prawe mieści się w normie. Jeśli chodzi o błotniki to sprawdzałem odległości różnych punktów do rantu i wychodziło po obu stronach to samo.Chodzi o to czy te 0.30* to dużo i czy była by to tak zauważalna różnica?Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
siaj Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 Ten tył faktycznie kiepsko ci trochę ustawili, różnica jest a powinno być mniej więcej tak samo po obu stronach, odkopie swoj pomiar geometrii i sprawdzę jak u mnie przedstawiały się wartości
luk330 Opublikowano 18 Maja 2018 Opublikowano 18 Maja 2018 A z tyłu kąty pochylenia są ustawialne w B8? Coś czuję, że nie. Można posprawdzać luzy i stan tulei metalowo-gumowych, samochód z przebiegiem zawsze będzie miał lekkie odchyłki. Poza tym wystarczy, że kupi się kiepskiej jakości wahacz, który jest niedokładnie wykonany albo jest krzywo osadzona tuleja. Różnica minimalna, jak sam widzisz wszystko jest w granicach tolerancji, nie ma sie czym przejmować.
RICOA4 Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Opublikowano 25 Maja 2018 Witam Wracam z wyjaśnieniem tematu. Mianowicie wszystko da się wyregulować. W mojej B8Q 13r jest regulacja kąta pochylenia koła. W pomiarach wszystko jest w normie......, zgadza się tylko, że różnica między kołami nie powinna być większa niż 0,10*!!!! (gdzieś to wyczytałem w necie, takie zalecenie producenta). Pojechałem więc jeszcze raz na stację i mówię temu chłopaczynie czy może mi wyregulować te kąty??? Mocno się opierał podjęcia tematu wymyślając historie, że tego się nie da wyregulować a jak się zorientował, że są śruby od regulacji to od razu historie z zapieczonymi śrubami, ale spróbował i jak się okazało poszły bez żadnego problemu. Oba koła zostały ustawione wg. danych producenta na 1,25* i teraz Panowie jest idealnie. Czemu tak było przestawione nie wiem. W każdym bądź razie taka niby różnica w NORMIE powodowała, że jadący za autem miał wrażenie jak by ono bokiem jechało albo co najmniej zaliczyło niezłego dzwona bo jedno koło wystawało za obrys nadkola a drugie się chowało.... Na mniejszych kołach większym ET nie było aż tak widać tej różnicy bo oba koła siedziały głęboko w nadkolach, ale gdy założyłem koła 18* na lato o mniejszym et gdzie są teraz blisko rantu było to nie do zaakceptowania.
RICOA4 Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Opublikowano 25 Maja 2018 W dniu 18.05.2018 o 14:56, luk330 napisał: A z tyłu kąty pochylenia są ustawialne w B8? Coś czuję, że nie. Można posprawdzać luzy i stan tulei metalowo-gumowych, samochód z przebiegiem zawsze będzie miał lekkie odchyłki. Poza tym wystarczy, że kupi się kiepskiej jakości wahacz, który jest niedokładnie wykonany albo jest krzywo osadzona tuleja. Różnica minimalna, jak sam widzisz wszystko jest w granicach tolerancji, nie ma sie czym przejmować. Ta lekka odchyłka na papierze to jest 1,5cm względem nadkola....
RICOA4 Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Opublikowano 25 Maja 2018 1 minutę temu, RICOA4 napisał: Ta lekka odchyłka na papierze to jest 1,5cm względem nadkola.... tak jak byś z jednej strony założył dystans 1,5cm a na drugim nie... rzeczywiste nie wielka różnica
duzy616 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) Panowie, czy podczas ustawiania geometrii, robiliście kalibrację czujnika G85 (ELSAwin zaleca) Edytowane 14 Czerwca 2018 przez duzy616
sitar Opublikowano 31 Lipca 2018 Opublikowano 31 Lipca 2018 Czujnik kąta skrętu-czyta obroty kierownicy
NoName Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Ja właśnie jestem na zbieżności bo ściągało mi w prawo jak ostatnio jeden spec mi ustawił ... Teraz widać jak powinno to wyglądać ... Wpierw sprawdzenie zawieszenia a dopiero potem zbieżność
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się