danonix Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Od pewnego czasu borykam się z przypadłością jak w temacie. Rano auto odpala bez problemu, natomiast po jeździe, gdy silnik jest już mocno rozgrzany i go zgaszę, to muszę odczekać około 20 minut, by móc go odpalić. Czasem zdarzy się, że odpali po krótkim kręceniu rozrusznikiem i zaraz zgaśnie. Przeważnie muszę odczekać te minimum 15 minut, zależy pewnie od tego jak bardzo nagrzany jest silnik. Teraz gdy temperatury są ponad 20 stopni silnik dość długo stygnie. Najgorzej jest po jeździe w korku wtedy dodatkowo auto traci trochę na mocy i przerywa, ale to może nie być związane z tym, że auto nie odpala na gorącym silniku, gdyż ten problem występuje już od dłuższego czasu. Wymienione zostały świece zapłonowe, przewody i cewka, to na nią padło podejrzenie mechanika. Niestety już dwóch mechaników rozkłada ręce, nie chcą dalej diagnozować mojego samochodu. Podobno auto nie wykazuje żadnych błędów. Jeżeli ktoś miał podobny problem, albo ma jakiś pomysł to proszę o porady. Byłbym zapomniał auto posiada instalację LPG i nie odpala zarówno na benzynie i gazie gdy silnik jest gorący.
golfagn Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Czujnik temperatury do sprawdzenia. Sprawdź błędy bo nie wróżymy tu z kuli. Zakręć gaz w butli i pojeździj tak jeden dzień i sprawdź czy to pomoże.
danonix Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Opublikowano 12 Maja 2018 Tak jak pisałem mechanik twierdzi, że błędów żadnych nie wykazuje. Według niego jakby winowajcą był czujnik temperatury to tak czy inaczej auto by odpalało, choć ja już sam nie wiem. Posiadam kabel viaken, lecz jestem tak zaawansowanym użytkownikiem, że nie umiem się podłączyć Butle mogę zakręcić i pojeździć tak nawet z tydzień, tylko nie rozumiem jaki to ma sens?
golfagn Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 (edytowane) Wystarczy jeden dzień pojeździć na zakręconym gazie. Możliwe, że elektrozawory popuszczają, i ciężko odpalić przez to auto bo gaz dostaje się do dolotu. Ale w sumie by raczej na zimnym wtedy nie odpalał... Ale na jeden dzień zakręcić gaz i wyjąć bezpiecznik od gazu nie zaszkodzi. Wykluczysz przynajmniej wpływ instalacji gazowej na problem. Sprawdź czujnik temp co wskazuje na kompie. Jedno wskazanie na licznik i jedno do ECU. Edytowane 12 Maja 2018 przez golfagn
danonix Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Opublikowano 12 Maja 2018 (edytowane) Jak sprawdzić w programie VAG COM bądź w Polski Vag wskazanie czujnika temperatury na kompie? Edytowane 13 Maja 2018 przez danonix
danonix Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 Po podłączeniu Audi pod komputer, system wykazał kilkanaście błędów. Niestety za wiele mi to nie mówi, może ktoś by mógł rzucić okiem? 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-00 - - 17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 35-10 - - - Intermittent 16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal P0571 - 35-10 - - - Intermittent 16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal P0321 - 35-10 - - - Intermittent 17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit P1116 - 35-00 - - 16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal P0322 - 35-10 - - - Intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit P1237 - 35-10 - - - Intermittent 17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit P1239 - 35-10 - - - Intermittent 17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit P1240 - 35-10 - - - Intermittent 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High P0118 - 35-10 - - - Intermittent 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side 35-00 - - 01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear 35-00 - - 01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring 35-00 - - 01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch 35-00 - - 01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact 35-00 - - 01365 - Lock/Unlock Switch: Interior 29-00 - Short to Ground 01389 - Tailgate Open Switch (F124) 29-00 - Short to Ground 00991 - Interior Lights 28-00 - Short to B+ Po wykasowaniu błędów i przejechaniu około 15 km wyskoczyły następujące kody. 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-00 - - 17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit P1116 - 35-00 - - 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side 35-00 - - 01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear 35-00 - - 01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring 35-00 - - 01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch 35-00 - - 01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact 35-00 - - 01365 - Lock/Unlock Switch: Interior 29-00 - Short to Ground 01389 - Tailgate Open Switch (F124) 29-00 - Short to Ground 00991 - Interior Lights 28-00 - Short to B+
golfagn Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 Żeby sprawdzić co oznacza dany błąd kopiujesz jego numerek w Google Pierwsze 2 oznaczają zdechłą sondę lambda albo uszkodzone kable/wtyczkę. Trzeci oznacza problem z pompką centralnego, miałeś jakieś problemy? Kolejne 6 oznaczają uzbrojony alarm i zwarcie przełącznika alarmu najprawdopodobniej. Przedostatni zwarcie czujnika zamknięcia klapy a ostatnie zwarcie oświetlenia wnętrza. Generalnie wygląda to na uszkodzony alarm/wiązkę elektryczną i lambdę do wymiany.
danonix Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Więc tak, oczywiście, że sprawdziłem w google co oznaczają błędy, tylko nie wiem czy któryś ma coś wspólnego z tym, ze samochód nie odpala po dłuższej jeździe gdy silnik jest mocno nagrzany. Błędy sondy lambda mam chyba od zawsze , mówili mi, że to przez instalację LPG, więc chyba autko by odpalało, ale sam już nie wiem. Problemów z centralnym zamkiem i alarmem nie kojarzę, a co do oświetlenia faktycznie, nie działa podświetlenie co jest po nogami od strony kierowcy. Przy otwartych drzwiach powinno się zapalić, a jedynie słyszę jakieś cykanie przekaźnika i czasem zaskoczy i się zapali, ale rzadko. Nie działają mi również przednie światła przeciwmgielne i tylne od początku gdy mam ten samochód Pokazał tez błąd uszkodzenia czujnika temperatury, ale to chyba dlatego, że próbowałem odpalać na zdjętej wtyczce z tego czujnika. Po skasowaniu tego błędu już nie ma. Zamówiłem nowy czujnik temperatury i jak nie będzie poprawy muszę znaleźć porządny warsztat, który będzie chciał się podjąć diagnozy, a o to w mojej okolicy ciężko niestety.
k232 Opublikowano 16 Maja 2018 Opublikowano 16 Maja 2018 Mówiłeś, że nie ma błędów a tu cała strona... Za dużo tego, żeby diagnozować co to będzie, poszukaj w tych błędach czy masz błąd czujnika położenia wału korbowego, jeżeli jest błąd to masz przyczynę słabego odpalania.
danonix Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2018 Witam ponownie. Dodaję ten wpis by zakończyć temat, może komuś się przyda. Nie pisałem nic ostatnio by nie zaśmiecać wątku. Tak więc wymieniona cewka, przewody, świece zapłonowe, oraz czujnik temperatury cieczy chłodzącej, wszystko niepotrzebnie ;). Problemem okazał się czujnik położenia wału korbowego, który wymieniłem na końcu. Koszt używanego 50 zł z przesyłką. Jeżdżę po wymianie prawie dwa tygodnie i autko ładnie odpala na gorącym silniku. Zagadką pozostaje czemu nie wyskoczył błąd uszkodzonego czujnika. Teraz muszę pokombinować czemu pokazuje błędy sondy lambda. Dzięki za porady, pozdrawiam. 1
Robert1984 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 W dniu 14.05.2018 o 07:11, danonix napisał: Błędy sondy lambda mam chyba od zawsze , mówili mi, że to przez instalację LPG Nie słuchaj tych bzdur. U mnie też pojawiał się problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku ale tylko latem. Do tego błąd sondy, przepływomierza, mieszanki. Też mam instalacje i myślałem że tak musi być. Po wymianie przepływomierza, jak ręką odjął, 0 błędów
jakub04 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Pacjent 1,8 ADR/ bez gazu/ nie odpalał po nagrzaniu, temp.powietrza w ostatnich dniach około 30-34 stopni.Gdy był zimny zero problemów z odpalaniem. Na VAGu zero błędów.Wymieniłem cz.położenia wału korbowego,cz.wałków rozrządu,cz.temperatury płynu chłodzącego,listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia paliwa,cewkę zapłonową z kablami,świece i dalej nie odpalał . W końcu wczoraj podmieniłem przepustnicę i nareszcie EUREKA ! Dodam tylko,że przepustnica na VAGu była ok! Zużycie paliwa,przyspieszanie,skład mieszanki, kąt otwarcia- książkowe. W miarę stygnięcia ,przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem nieraz załapał i zachowywał się tak jakby nie palił na wszystkie cylindry,skakały obroty i na koniec gasł.
k232 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 2 godziny temu, jakub04 napisał: Pacjent 1,8 ADR/ bez gazu/ nie odpalał po nagrzaniu, temp.powietrza w ostatnich dniach około 30-34 stopni.Gdy był zimny zero problemów z odpalaniem. Na VAGu zero błędów.Wymieniłem cz.położenia wału korbowego,cz.wałków rozrządu,cz.temperatury płynu chłodzącego,listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia paliwa,cewkę zapłonową z kablami,świece i dalej nie odpalał . W końcu wczoraj podmieniłem przepustnicę i nareszcie EUREKA ! Dodam tylko,że przepustnica na VAGu była ok! Zużycie paliwa,przyspieszanie,skład mieszanki, kąt otwarcia- książkowe. W miarę stygnięcia ,przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem nieraz załapał i zachowywał się tak jakby nie palił na wszystkie cylindry,skakały obroty i na koniec gasł. Przepustnicę wrzuciłeś nową?
jakub04 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Przepustnicę jak i pozostałe czujniki oraz podzespoły, które podmieniłem mam z rozbitka anglika,rocznik 1998. Sam silnik wymieniłem 3 lata temu .Miał na blacie 112 tys mil. Przepustnicę przed wymianą tylko wymyłem i odpaliła bez problemów. 1
Gość Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Kolego masz gaz w tym autku?? Jeśli masz to regeneracja reduktora(walnieta membrana) temat przerabialem i to skutecznie załatwiło sprawę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się