Greg82 Opublikowano 16 Maja 2018 Opublikowano 16 Maja 2018 (edytowane) Cześć, potrzebuje namiar na ogarniętego mechanika (Tychy okolice) albo kogoś z kompem to zrobi logi i zweryfikuje co się dzieje - bo mój mechanik chyba nie ogarnia, a nie zamierzam pakować nie wiadomo ile dolarów w niepotrzebne naprawy Otóż na zimnym wali białym dymem do czasu rozgrzania silnika pomiędzy 60-90C Mechanik twierdzi ODM'a OK Pompki OK Uszczelniacze itp OK Świece OK Wszystko OK, a dymi że wstyd jeździć Jeżeli ma ktoś czas i zerknąłby co się dzieje przed wizytą u mechanika prośże o priv Jeżeli ma ktoś namiar na mechanika co jest pewny i to garnie proszę o priv Pozdrawiam Edytowane 1 Czerwca 2018 przez Greg82
kamil-vag Opublikowano 17 Maja 2018 Opublikowano 17 Maja 2018 Masz jak te logi zrobić, pokazać ? ? ? Posprawdzaj sam, w podwieszonym jest jak powinna działać odma. U mnie kumpel miał straszne dymienie na biało, lał jeden wtrysk... ale na logach to powinno wyjść...
Greg82 Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 Właśnie, że nie mam, a chciałbym porobić logi od zimnego, aż się zagrzeje. Dwa razy wywaliło mi już bagnet i pluła olejem. Dodatkowo dymienie raz się objawia, a raz nie (jakby się coś wieszało). Byłem u mechaniora i twierdzi, że wszytko oki.
kamil-vag Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 No to jak pluła olejem i wywalało bagnet to skupiłbym się na odpowietrzeniu skrzyni korbowej... Poczytaj ten temat: https://a4-klub.pl/topic/415489-all-tdi-pd-problem-z-pokrywą-zaworów-odmą-niedrożna-odma-i-kopcenie/ 1
Greg82 Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 Dzięki. Czytałem o tym i też myśle o ODMie. Co prawda wywaliło dwa razy w ciągu roku ale to raczej nie było normalne Zanim podjadę do mechaniora wolałbym się upewnić. Znajomy ma kabel + program Delphi (podpina SKode Octavie) w tygodniu spróbujemy ogarnąć logi
Greg82 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2018 Cześć, udało się zrobić logi z racji, iż to pierwszy raz proszę o info czy coś ewentualnie powtórzyć Proszę o analize - problem jaki się pojawia to kopci pomiędzy 60-90 stopni i zanika Statyczne http://vaglogi.pl/log-007_013_010_ysDf7.html http://vaglogi.pl/log-018_023_001_qGW4C4.html http://vaglogi.pl/log-001_003_004_JBlhK8.html Dynamiczne http://vaglogi.pl/log-003_004_010_nMkW61.html http://vaglogi.pl/log-001_011_008_57Jyf2.html
Greg82 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2018 Cześć, dziwna zależność ale zalałem zwykłą ropę na BP i przestała dymić natomiast na BP Ultimate dymiła jak na załączonym filmie Miał ktoś podobnie ??
piotrsob1 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 (edytowane) W dniu 11.06.2018 o 19:31, Greg82 napisał: Cześć, dziwna zależność ale zalałem zwykłą ropę na BP i przestała dymić natomiast na BP Ultimate dymiła jak na załączonym filmie Miał ktoś podobnie ?? Zalałeś po prostu " za dobrego paliwa " A tak na poważnie to pewnie zbieg okoliczności. Niemniej jednak lanie do starych klekotów placebo w postaci "lepszego " paliwa uzasadnienia nie ma żadnego, poza dowartościowaniem się jego właściciela Co więcej , przy wysilonych silnikach wyposażonych w DPF, to lepsze paliwo będzie z dużym prawdopodobieństwem powodem obcinania mocy maksymalnej Co do tego dymienia to pierwsze co bym zrobił to sprawdził szczelność chłodnicy spalin . Płynu chłodzącego nie ubywa na pewno ? Edytowane 13 Czerwca 2018 przez piotrsob1
Greg82 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2018 Właśnie nie, żadnych płynów nie ubywa. Jak pisałeś zbieg okoliczności znowu kopci, jedyna zależność to przed wypalaniem DPF nie kopcił, po wypaleniu kopci Ale może to również zbieg okoliczności Z logów widzę, że ma dużą dawkę powietrza podobno gdy jest zbyt duża też kopci - ktoś miał podobnie ??
kamil-vag Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 10 minut temu, Greg82 napisał: Z logów widzę, że ma dużą dawkę powietrza podobno gdy jest zbyt duża też kopci - ktoś miał podobnie ?? Masa zmierzonego powietrza jest poprawna. Także tu nie szukaj przyczyny, gorzej jakby była niższa niż zadana, wtedy mogłoby ciąć dawkę...
Greg82 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2018 Jeden z mechaników chce wysyłać wtryski na analizę czy czasem końcówka nie rozpyla jak powinna
piotrsob1 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) Zrób prosty test , w momencie gdy kopci odkręć korek wlewu oleju , poskładaj grubszą szmatę i połóż ją na wlewie, przytrzaśnij maską i się przejedź . napisz czy w takiej konfiguracji też kopci Edytowane 14 Czerwca 2018 przez piotrsob1
Greg82 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2018 W dniu 14.06.2018 o 22:40, piotrsob1 napisał: Zrób prosty test , w momencie gdy kopci odkręć korek wlewu oleju , poskładaj grubszą szmatę i połóż ją na wlewie, przytrzaśnij maską i się przejedź . napisz czy w takiej konfiguracji też kopci Hey, niestety ale też kopci
piotrsob1 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Czyli odma OK. Następne co bym sprawdził to chłodniczka EGR-a . Trzeba by ją wyłączyć z układu chłodzenia ( połączyć bypasem przewody chłodziwa do niej dochodzące ) . Następnie kilka dni pojeździć w takiej konfiguracji i obserwować wydech
Greg82 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2018 hmmm a jak by go całkiem zaślepić ??
piotrsob1 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Samo zaślepienie nie da miarodajnych wyników , chyba że zdemontujesz rurki doprowadzające i odprowadzające spaliny do chłodniczki spalin i pozaślepiasz otwory po nich. Dopiero wtedy będziesz pewien że to nie jest wina chłodniczki
Greg82 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 W dniu 18.06.2018 o 19:57, piotrsob1 napisał: Czyli odma OK. Następne co bym sprawdził to chłodniczka EGR-a . Trzeba by ją wyłączyć z układu chłodzenia ( połączyć bypasem przewody chłodziwa do niej dochodzące ) . Następnie kilka dni pojeździć w takiej konfiguracji i obserwować wydech Znajomy wyłączył chłodniczkę. Co zaobserwowałem to wczoraj rano przydymiła między 50-60, a potem nic gdzie wcześniej kopciła do 90 stopni Pojeżdżę parę dni i zobaczymy jak będzie najgorzej było rano.
piotrsob1 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 (edytowane) No pojeździj parę dni, żeby było pewne że w chłodniczce nic nie zostało ze czasów gdy była podłączona No ale z tego co piszesz to już możesz się rozglądać za nową..... Edytowane 22 Czerwca 2018 przez piotrsob1
Greg82 Opublikowano 2 Lipca 2018 Autor Opublikowano 2 Lipca 2018 W dniu 22.06.2018 o 07:17, piotrsob1 napisał: No pojeździj parę dni, żeby było pewne że w chłodniczce nic nie zostało ze czasów gdy była podłączona No ale z tego co piszesz to już możesz się rozglądać za nową..... Jeżdżę i oglądam tył i niestety w dalszym ciągu kopci. Po odcięciu chłodniczki zauważalny jest wzrost mocy (szybciej i lepiej się zbiera) i jakby mniej dymi ale w dalszym ciągu kopci Co można jeszcze sprawdzić ??
piotrsob1 Opublikowano 3 Lipca 2018 Opublikowano 3 Lipca 2018 Podstawowe rzeczy już sprawdzone , nagraj filmik albo i kilka, na których będzie widać to dymienie , jeżeli występuje ono podczas jazdy to niech nagrywający pojeździ za tobą Potem wrzuć to na YT i daj linka .....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się