Skypl Opublikowano 18 Maja 2018 Opublikowano 18 Maja 2018 (edytowane) Cześć Wszystkim! Po 7 latach związanych z posiadaniem Audi A4 B5 1.9 TDI [CHIP 140 KM] postanowiłem zmienić samochód na coś nowszego I mocniejszego. Warunków, które auto musiało spełnić, było kilka: Napęd na 4 koła ; Xenon; Benzyna (powyżej 150 KM); W miarę dobre wyposażenie. Najpierw rozglądałem się za S6 C5 lub A6 C5, następnie zacząłem też przeglądać A4 B6&7. Z innych marek brałem pod uwagę Subaru oraz Volvo. Jednak wygrało przywiązanie do marki. Po kilku miesiącach poszukiwań udało mi się znaleźć A4 B7. Auto z 2004 roku z silnikiem 2.0 TFSI 200KM . Przebieg 232 tysiące km. Kolor LZ5C Z wyposażenia fabrycznego: QUATTRO Bi-Xenon (dopiero w domu zauważyłem że jest to Bi-Xenon skrętny) Kolorowy FIS Manualna skrzynia DRL Coming&Leaving Home Pakiet światło Multifunkcyjna kierownica RNS-E + zmieniarka 6 CD BOSE Podgrzewane przednie fotele Climatronic 4 elektryczne szyby Czujnik zmierzchu Czujnik deszczu Lustro wewnętrzne Fotochrom Fotele sportowe z ręczną regulacją oraz elektrycznie pompowanym odcinkiem lędźwiowym Heble przód 320, tył 288 Moduł Bluetooth Skórzana tapicerka Klimatyzowany schowek – lodówka Zawieszenie 1BE Domykanie szyb z pilota ABS ESP Podłokietnik z wejściem na telefon I jeszcze kilka innych rzeczy których nie pamiętam… Plany: S-line (?) Stabilizatory RS4 Heble (?) Program (?) Korekta lakieru Inne felgi (następny sezon) Nakładki na pedały oraz podstopnia RS4 Listwy S4 Zrobione: Pakiet startowy (rozrząd + płyny) Napinacz łańcucha + łańcuch Ledy w DRL Ledy w podświetlenie rejestracji Przyciemnienie szyb Emblemat QUATTRO w grill Spoiler na tylną klapę Pozbycie się chromu z grilla Ledy do wewnątrz Dokładka zderzaka tył S4 Dokładka CUPRA w zderzak Kamera cofania Reszta wyjdzie w trakcie eksploatacji… Spoiler Zdjęcia Zaraz po zakupie Po zmianie kół I woskowaniu. Koła z poprzedniego samochodu, oryginalnie wychodziły w A5. Parametry kół - R17x7,5 ET 28 Opony Uniroyal RainSport 3 235/45 R17 Do lipca 2019 wyglądała tak: Obecny wygląd: Edytowane 12 Lipca 2019 przez Skypl
Adam87 Opublikowano 18 Maja 2018 Opublikowano 18 Maja 2018 Ładny sedanik ? Sporo już masz na starcie także reszta już z górki.. Gratulacje zakupu
black4 Opublikowano 18 Maja 2018 Opublikowano 18 Maja 2018 Witaj, Gratulacje zakupu! fajna sztuka i b.dobrze wyposażona. Oryginalny kolor lakieru i wnętrza. BTW. Wymień łańcuch z napinaczem jeśli już słychać metaliczny klekot i zalej silnik olejem 5W-40. Powodzenia w realizacji planów, Pozdrawiam
Skypl Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 (edytowane) Dzięki! Rozrząd z przodu wymieniony. Do tego komplet filtrów + olej Motul 5W30, poprzedziłem to płukanką. Wpadł też nowy płyn chłodniczy Organika GLIXOL G12+. 18 godzin temu, black4 napisał: Witaj, Gratulacje zakupu! fajna sztuka i b.dobrze wyposażona. Oryginalny kolor lakieru i wnętrza. BTW. Wymień łańcuch z napinaczem jeśli już słychać metaliczny klekot i zalej silnik olejem 5W-40. Powodzenia w realizacji planów, Pozdrawiam Tak już to zrobiłem. Oddałem samochód na wymianę. Po rozebraniu okazało się że napinacz już padł. Efektem tego łańcuch był luźny - uszkodził obudowę. A dokładniej element mocujący 3 pierścienie uszczelniające. Szybka decyzja - zestaw naprawczy z ASO... O koszt nie warto wspominać... Przy okazji wymieniłem też popychacz pompy paliwa oraz oring. Dodatkowo zrobiony serwis klimatyzacji - wymieniony osuszacz i ponowne nabicie. Klima śmiga aż miło. Doszły też nowe świece. Z pierwszych modów: Moduły podświetlenia tablicy LED Ramka klubowa na tył - została mi z poprzedniego aua Nowe dywaniki welurowe - wybrałem czarne z niebieską lamówką i czarnymi przeszyciami. Jakość według mnie jest bardzo dobra. Edytowane 19 Maja 2018 przez Skypl
black4 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Witaj, Idziesz jak burza! Główne bolączki tfsi masz wyeliminowane. B. dobrze, że przy okazji wymieniłeś też szklankę popychacza. Podobno po wymianie łańcuszka i napinacza sugerują zalać silnik rzadszym olejem: 5w-40. Mody na plus BTW. Skąd brałeś ledy i dywaniki? Pozdrawiam
Skypl Opublikowano 21 Maja 2018 Autor Opublikowano 21 Maja 2018 Lampki do rejestracji brałem z tej aukcji: http://allegro.pl/lampki-led-podswietlenie-audi-a3-8p-a4-b6-b7-a6-c6-i6858391835.html Świecą ładnie i nie wywalają błędu. Zobaczymy jak długo pożyją. Oczywiście jak to w chinolach oprócz rejestracji podświetlają też kawałek przestrzeni za autem - jak to ma kamerę cofania to fajnie, zawsze mniej szumów na ekranie. Dywaniki zamówiłem z tej aukcji: http://allegro.pl/dywaniki-welurowe-audi-a4-b6-b7-oryginal-pfi-1cm-i7207448531.html Pozdrawiam
black4 Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 Dzięki za namiary, Frajdy z jazdy i modzenia "The Blue One" życzę
black4 Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 (edytowane) BTW. Co jakiś czas zerknij na te ledy rejestracji. Wielo-ledowe lampki potrafią się przepalać. Najgorzej jak popalą gniazda listwy klapy... Jakby co mogę polecić 2 ledowe Osram na odrębnej wiązce z rezystorami wpinanej w ori wiązkę od wewnątrz klapy bagażnika: http://allegro.pl/jedyne-lampki-led-osram-10w-audi-a4-b7-bez-bledu-i7027720550.html Pozdrawiam Edytowane 21 Maja 2018 przez black4
Skypl Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Cóż... Złe wieści... Silnik umarł... Obecnie jestem na etapie szukania nowego... Przy okazji - Czy turbo K04 podchodzi do silnika P&P?
qruku Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 uuu współczuje kolego smutna wiadomość a co dokładnie w nim klękło ?
Skypl Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Starło częściowo panewkę na 4 tłoku. Ogólnie to w trakcie jazdy zapaliła mi kontrola ciśnienia oleju i coś zaczęło stukać. Zjechałem na bok, zgasiłem, odpaliłem jeszcze raz. Błędu jeśli chodzi o ciśnienie już nie było, ale metaliczne stukanie owszem. Zaciągnąłem auto na warsztat w celu diagnozy silnika. Na początku myślałem że to coś z zaworami. Jednak mechanik stwierdził że to raczej sworzeń na tłoku - tym bardziej że właśnie 4 tłok był "luźny" (można było dobić jeszcze po zejściu na dół). Moja decyzja - rozbieramy i jak coś to reanimacja. Jednak po zrzuceniu miski okazało się że panewkę starło. Stwierdziłem jednak że jak będzie góra i blok ok to jeszcze robię, wał jest starty w miejscu tej felernej panewki - więc miałem kupić nowy. Dzisiaj silnik został już całkiem rozebrany i okazało się że wszystkiemu winna była pompa i te cholerne wałki równoważące. W pompie ukręciło się jedno z kół napędzających... A później lawinowo poszło - panewka - blok oraz głowica.... Po podliczeniu wszystkiego podjąłem decyzję o kupnie drugiego silnika - rozrząd, łańcuch, napinacz itp. przełożę z obecnego, z racji przejechania 300 km po wymianach... Do tego doszło jeszcze turbo - luzy na wałku, dlatego stwierdziłem że chcę od razu wsadzić coś mocniejszego - w tym przypadku K04 53049700064. Może ktoś z Was się orientuje czy to podejdzie do BGB/BUL bez żadnych przeróbek? Pozdro
black4 Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 Witaj, Kurczę... przykro słyszeć... co za pech! Wcześniej żadnych objawów nieprawidłowej pracy pompy oleju nie miałeś? Tylko teraz trafić zdrowy używany motor to też nie lada wyczyn... Odnośnie swapu turbo: K04 z S3 8P nie pasuje plug&play do A4 B7 2.0 TFSI. Ma inne wyjście (flansza). Wylot turbo wymaga przeróbek. Inne są przewody olejowe, wodne (wejście/wyjście). Oczywiście można wszystko przerobić i dopasować. Pytanie czy jest sens z punktu widzenia kosztów. Zakup nowej lub zdrowej K04 to już nie mała kwota a jeszcze dochodzą przeróbki. Coraz więcej osób z forum decyduje się wysłać swoją ori sprężarkę do przeróbki na hybrydę np. na 0064 na lekkim wirniku CNC i kole kompresji. Potencjał tak przerobionej turbiny to ok. 350 PS. Koszt nieporównywalnie mniejszy niż zakup i przeróbka K04 z np S3 8P. Jakbyś był zainteresowany służę info na Priv, Powodzenia w odratowaniu autka i modach, Pozdrawiam
daglas Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 Straszny nie fart. Wspolczuje. Ale jak mowi stare slowianskie porzekadlo - " bylo bum, bedzie tjun" trzymaj sie i powodzenia !
HOLMATRO Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Witam, a już się cieszyłem że fajne tfsi w okolicach Wałka się pojawiło. Silnik masz BUL na allegro do kupienia za 4,5, poszukaj właśnie się pojawił. 220 koni na dzień dobry powinno Cię ucieszyć. Co do turbo to oczywiście nie kupuj K04 bo szkoda forsy, żeby wykorzystać jej potencjał musisz włożyć kilkanaście tysięcy. Lepiej tak jak ja, @daglas @black4 i kilku innych ślij swoją do Geremiego, zrobi Ci hybrydę taką, że będziesz dzieci z piaskownicy wysysał grillem.. pozdrawiam, w razie pytać służę pomocą
Skypl Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2018 Silnik już wcześniej zamówiłem. Postawiłem na ten sam kod silnika czyli BGB. Prawdopodobnie już dotarł do warsztatu. Jednostka z 2008 roku z potwierdzonym przebiegiem 157 tys. km. Dzisiaj mają dojechać do mnie kolejne fanty. A co to będzię napiszę później...
HOLMATRO Opublikowano 6 Czerwca 2018 Opublikowano 6 Czerwca 2018 2 godziny temu, Skypl napisał: Silnik już wcześniej zamówiłem. Postawiłem na ten sam kod silnika czyli BGB. Prawdopodobnie już dotarł do warsztatu. Jednostka z 2008 roku z potwierdzonym przebiegiem 157 tys. km. Dzisiaj mają dojechać do mnie kolejne fanty. A co to będzię napiszę później... Gdzie robisz furę ?
black4 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Witajcie, Jarek słuszny wybór z BGB (m.in. oleju nie biorą). Fajnie, że masz Grześka Holmatro w okolicy. Ma ze duże doświadczenie z pracami przy swoim silniku to pewne rzeczy będzie mógł Ci podpowiedzieć. Dawaj znać jak postępy prac, Powodzenia, Pozdrawiam 1
Skypl Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2018 Zmianę robię w Kamiennej Górze w warsztacie. Co do silnika to wahałem się właśnie między BUL a BGB. Gdzieś na anglojęzycznych stronach wyczytałem że te silniki nie różnią się niczym prócz mocy - jest inna mapa silnika. Dlatego też stwierdziłem że jednak biorę silnik zgodnym z oryginalnym wyposażeniem - poza małymi wyjątkami, ale o tym dopiero później.
Skypl Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2018 W kwestii fantów... Wczoraj przyjechało do mnie sprzegło obite Kevlarem I przetłoczony docisk, robiłem to jak chyba większość tutaj na forum w Maklandzie. Dwumasa wpadnie nowa, bo moja ma już lekkie luzy. W dalszym ciągu czekam na turbo...
black4 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Witajcie, Szybko działasz Jak założysz sprzęgło daj pls znać czy od razu idealnie łapie czy potrzebuje dotarcia/ułożenia się, Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się