Dibo Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Jak dobrze dobierzesz felgą do opony np. w kalkulatorze rozmiarów to nie
Reniu Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Niby tak, więc dlaczego większość B5 po założeniu 17" stoi jak koza ? Błąd w doborze ogumienia czy po prostu na większej feldze jest to bardziej widoczne?
pawelc Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Najlepiej byłoby porównać standardowe z 1BE. Wtedy by było więcej wiadomo. Stałem kiedyś na parkingu obok A4 na standardowym zawieszeniu i róznica jest ogromna..., wystarczy stanąć 5 metrów za autami zeby zobaczyć, że te 20 mm niżej robi robote Tu się zgodze ... Różnica jest widoczna.
musti Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Można na seryjny zawias w B5 wrzucić 17" felgę czy trzeba zmieniać zawieszenie?
Yelo Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Można na seryjny zawias w B5 wrzucić 17" felgę czy trzeba zmieniać zawieszenie? Wrzuć i sam oceń, czy trzeba obniżać. Albo obejrzyj zdjęcia. Albo posłuchaj tych, co mówią że obniżać i koniec [br]Dopisany: 18 Luty 2009, 14:16_________________________________________________ Niby tak, więc dlaczego większość B5 po założeniu 17" stoi jak koza ? Błąd w doborze ogumienia czy po prostu na większej feldze jest to bardziej widoczne? Za wrażenie "stoi jak koza" odpowiada proporcja przerwy w nadkolu między oponą a błotnikiem do grubości opony. Przy założeniu większej felgi, zakładamy mniejszą oponę, alby uzyskać tej samej wielkości koło. Cieńszy pasek gumy powoduje, że przerwa w nadkolu, która w B5 jest ogromniasta, zaczyna przeszkadzać.
Nowak_zg Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 Niby tak, więc dlaczego większość B5 po założeniu 17" stoi jak koza ? Błąd w doborze ogumienia czy po prostu na większej feldze jest to bardziej widoczne? Za wrażenie "stoi jak koza" odpowiada proporcja przerwy w nadkolu między oponą a błotnikiem do grubości opony. Przy założeniu większej felgi, zakładamy mniejszą oponę, alby uzyskać tej samej wielkości koło. Cieńszy pasek gumy powoduje, że przerwa w nadkolu, która w B5 jest ogromniasta, zaczyna przeszkadzać. dokladnie
Reniu Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 No to sprawa jasna. Dzięki za wyjaśnienie
musti Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 17" na seryjnym zawiasie nie będzie o nic obcierać?Nie chcę obniżać auta,żeby każdy krawężnik był mój.Chciałbym wrzucić 17",ale na zwykłym zawieszeniu.
soolek Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 17" na seryjnym zawiasie nie będzie o nic obcierać?Nie chcę obniżać auta,żeby każdy krawężnik był mój.Chciałbym wrzucić 17",ale na zwykłym zawieszeniu. Nie radzę. Ori zawias + 17' felga = śmieszny wygląd.
Reniu Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 No to jest rzeczywiście dylemat. Myślę że dla martwiących się o krawężniki i "świetne" polskie drogi optymalnie będzie -20 lub -30. Ja u siebie miałem dużo niżej i progi zwalniające czy inne podjazdy były wyzwaniem więc podniosłem auto Teraz myślę nad 17" i lekkim spuszczeniem w dół właśnie o te 20 lub 30 mm.
Dibo Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Teraz myślę nad 17" i lekkim spuszczeniem w dół właśnie o te 20 lub 30 mm. 17" i -20mm i już będzie to wyglądało no i komfortu nie stracisz.
slaweq Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Faktycznie połączenie zawiasu -20 mm i felg 17" to najlepszy kompromis miedzy wyglądem i komfortem. Jezdziłem na takim "zestawie" przez jakis czas i nie miałem problemu z kraweznikami..., raz urwałem dokładke zderzaka, ale krawęznik przt markecie był jakos dziwnie wysoki
ykk Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 W B5 1BE to kupa.. Ale nie robcie juz OT bo mialo to byc porownanie 1BE do innych, a nie dyskusja na temat obnizania zawiasu (bo takich jest juz wiele)
slaweq Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Ale nie robcie juz OT bo mialo to byc porownanie 1BE do innych Akurat moge cos o takim porównaniu napisać..., ostatnio duzo jezdze autem angeli a ona ma chyba -60 albo i niżej..., W porównaniu do mojego 1BE to jezdzi sie fajnie, lepiej trzyma sie drogi, twardszy zawias Wygląda tez nieporównywalnie lepiej. Niestety każdy sredni kawałek lodu czuje na podwoziu, krawęzniki tylko bardzo małe, troche wiecej sniegu i Także cos za coś.
soolek Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 A ja mam -35 utwardzone i jestem zadowolony (na razie 15'). Z krawężnikami nie mam żadnego problemu - wiadomo, że jak parkuję przy wyższym krawężniku, to trochę uważniej.
Dibo Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Akurat moge cos o takim porównaniu napisać..., ostatnio duzo jezdze autem angeli a ona ma chyba -60 albo i niżej..., W porównaniu do mojego 1BE to jezdzi sie fajnie, lepiej trzyma sie drogi, twardszy zawias Wygląda tez nieporównywalnie lepiej. Niestety każdy sredni kawałek lodu czuje na podwoziu, krawęzniki tylko bardzo małe, troche wiecej sniegu i Także cos za coś. Z tego co widzę to więcej jak -60mm to nie ma. Ja mam u siebie -60/40mm i w taką pogodę jak teraz jeździć to masakra. O wjeżdzaniu na krawężniki dawno zapomniałem, przez policjanty to się przetaczam. Ale za to przyczepność, trzymanie drogi sztywność samochodu znacznie to rekompensuje.
Yelo Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Jest więcej niż -60mm... Spotyka się 70 i 80mm (bardzo rzadko) a poza tym gwint
Dibo Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Spotyka się Ale w tym przypadku wydaje mi się że jest tak zglebiona jak moja. Ale to by trzeba było na żywo ocenić. slaweq przed sprzedażą podmień zawias
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się