misiek95 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 4 godziny temu, piotrsob1 napisał: Chodził będzie, ale będzie miał mniejszą moc z racji tego, że część skoku krzywki wałka rozrządu napędzająca pompki jest zarezerwowana dla dotrysku regeneracyjnego DPF-a. Patrząc po fazach rozrządu część ta jest możliwa do wykorzystania do kilkudziesięciu stopni już po GMP w suwie pracy, czyli bezużyteczna w silniku bez DPF-a Nie bardzo rozumiem czemu mniejsza moc?
piotrsob1 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 (edytowane) 7 godzin temu, misiek95 napisał: Nie bardzo rozumiem czemu mniejsza moc? Przez czas w którym ECU wysterowuje pompkę do wtryskiwania paliwa , tłoczek pompowtrysku na tym wałku pokona krótszą drogę niż na ori wałku. Krótsza droga tłoczka = mniejsza dawka wtryśniętego paliwa = mniejsza moc Edytowane 30 Czerwca 2018 przez piotrsob1
misiek95 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 21 minut temu, piotrsob1 napisał: Przez czas w którym ECU wysterowuje pompkę do wtryskiwania paliwa , tłoczek pompowtrysku na tym wałku pokona krótszą drogę niż na ori wałku. Krótsza droga tłoczka = mniejsza dawka wtryśniętego paliwa = mniejsza moc Miałem w ręce oba wałki jednocześnie. Ten z DPF jak pisałeś naciska na pompowtrysk jeszcze daleko po gmp, kiedy cewka już dawno jest zamknięta w normalnym cyklu pracy. Początek (conajmniej do gmp) wygląda tak samo wiec nie wiem na czym miała by polegać różnica. Mówisz tak, jak by to najpierw cewka sie otwierała a później stopniowo rósł nacisk na tłoczek ( a przecież tak nie jest). Oświeć mnie prosze albo wrzuć jakiś wykres porównawczy bo inaczej sie nie zrozumiemy ?
piotrsob1 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 https://goo.gl/images/BwQWYN No mówiąc obrazowo krzywka napędzająca pompkę wałka do DPF-a jest mniej stroma niż w zwykłym wałku. Przez co w Tym samym czasie tłoczek pompowtrysku zostanie mniej wciśnięty i pompka wtryśnie mniej paliwa do cylindra .? No prościej już nie umiem
bobikos Opublikowano 3 Lipca 2018 Opublikowano 3 Lipca 2018 Pomyślałem o bpz bo jest z 2008 roku, tylko ten nieszczęsny wałek jest od dpf. Większość awx ma już niestety górę do robienia.
misiek95 Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 W dniu 30.06.2018 o 22:26, piotrsob1 napisał: jest mniej stroma niż w zwykłym wałku tego nie widziałem mając oba w ręce.. W dniu 3.07.2018 o 06:49, bobikos napisał: Pomyślałem o bpz bo jest z 2008 roku, tylko ten nieszczęsny wałek jest od dpf. Większość awx ma już niestety górę do robienia. lepiej kup awx?
bobikos Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Jak mam kupowac awx z walkiem do wymiany to rownie dobrze mogę sie brac za robienie swojego silnika. Niemniej poszukam jeszcze przyzwoitego slupka, moze sie trafi nawet awx.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się