Skocz do zawartości
IGNOROWANY

luz pedału sprzęgła po postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dziwny objaw z pedałem sprzęgła w A4 b6 1.8T quattro. Jak auto postoi po nocy to w momencie załączenia sprzęgła  pojawia się luz na pedale .

Jakieś 3 cm jałowego skoku ,. Po przejechaniu 2-3 km luz się kasuje samoczynnie.  Biegi wchodzą idealnie zarówno przy luźnym pedale  i jak luz się skasuje.

Spotkał się już ktoś z podobnym problemem bo sytuacja jak dla mnie  nietypowa i znając życie nic dobrego nie wróżąca

 

Opublikowano

Ja miałem podobnie że z niczego nagle zrobił się luz na pedale jakieś 5cm. Biegi wchodziły normalnie żadnych problemów. Chciałem odpowietrzyć i wtedy zaczęły się problem. Nie dało się odpowietrzyć żadną metodą jaką znalazłem na forum. Okazało się że padła pompa sprzęgła. Poprostu nie zaciągała nowego płynu ze zbiornika. 

 

Opublikowano

Spróbuje odpowietrzyć ale pewnie pompa albo wysprzęglik do wymiany 

Opublikowano (edytowane)

Jednak nie idzie prawidłowo odpowietrzyć sprzęgła.Odpowietrzałem w dwie osoby ,po wduszeniu sprzęgła odkręciłem odpowietrznik na wysprzęgliku i wyleciało z 10ml płynu,po tym zabiegu pedał był w podłodze,nie udało się już wypchnąć wysprzęglikiem ani grama płynu.

Czy wtłaczając płyn przez odpowietrznik wysprzęglika np strzykawką powinien on przejść przez cały układ i wydostać się na zewnątrz tzn do zbiorniczka?

Edytowane przez remikson
Opublikowano
7 godzin temu, remikson napisał:

Jednak nie idzie prawidłowo odpowietrzyć sprzęgła.Odpowietrzałem w dwie osoby ,po wduszeniu sprzęgła odkręciłem odpowietrznik na wysprzęgliku i wyleciało z 10ml płynu,po tym zabiegu pedał był w podłodze,nie udało się już wypchnąć wysprzęglikiem ani grama płynu.

Czy wtłaczając płyn przez odpowietrznik wysprzęglika np strzykawką powinien on przejść przez cały układ i wydostać się na zewnątrz tzn do zbiorniczka?

Tak

Opublikowano

Płyn się nie wydostaje zbiorniczkiem.Jak podam za duże ciśnienie od strony odpowietrznika na wysprzęgliku to płyn wycieka między korpusem wysprzęglika a odpowietrznikiem.Nie idzie go przetoczyć przez układ. Coś go blokuje

Opublikowano
10 godzin temu, remikson napisał:

Płyn się nie wydostaje zbiorniczkiem.Jak podam za duże ciśnienie od strony odpowietrznika na wysprzęgliku to płyn wycieka między korpusem wysprzęglika a odpowietrznikiem.Nie idzie go przetoczyć przez układ. Coś go blokuje

Albo pompka sprzegla albo rozwarstwiomy przewod ze zbiorniczka do pompki sprzegla.

Nawet jest taki sposób na odp ukladu ze z lewego zaciski odkrecasz odp laczysz się przewodem z wysprzeglikiem i naciskajac hamulec tym samym odpowietrzasz sprzeglo.

Opublikowano

Zamówiłem nową pompkę i wysprzęglik. Wymienię pompkę i sprawdzę czy pójdzie odpowietrzyć układ. Jak tak to wysprzęglik  oddam. Zobaczymy co będzie

Opublikowano

Winowajcą problemów ze sprzęgłem była jednak pompka,nie pobierała nowego płynu ze zbiorniczka i w jakiś sposób się zapowietrzała. Pompowała tylko płyn który miała już wewnątrz cylinderka dlatego sprzęgło jeszcze działało. Prawdopodobnie przyczyną  tego ,że po długim postoju sprzęgło miało luz a po przejechaniu kilku km luz się kasował było właśnie powietrze , które na skutek wyższej temperatury rozszerzało swoją objętość i wypychało pedał na właściwą pozycje.Jak auto ostygło robił się luz. Taka moja teoria.
Wymiana tej pompy to masakra zajęło mi to prawie cały piątek.
Autko naprawione ,dzięki za pomoc ,temat można zamknąć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...