audia419tdi110 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Witam, mam problem z klimatyzacją, jesienią klima działała dobrze, pod komputerem jedynie błąd Air recirculation Flap Positioning Motor (V113); ze względu że dobrze chłodziła nic nie ruszałem. Na wiosnę słabo chłodziło, układ przed próżnią wypełniony w około 95%, stwierdzono brak nieszczelności, ciśnienia ok, po nabiciu ponownym i załączeniu rurki zimne a dalej słabo chłodzi, może minimalnie lepiej, tak przez użytkowanie około miesiąca były takie dni że na climatroniku tylko 2 kreski wystarczyło aby było zimno, jakby coś się odblokowało. Dzisiaj jakby w 20% tylko chłodziła (na zewnątrz 30C), tzn jak włączę eco to zaduch, jak wyłączę to zaduchu nie ma więc klima działa, leci letnie ale nie zimne (ustawione na 6-7 kresek i LO), dodatkowo zauważyłem ze jedna rurka jest oszroniona za dławikiem do kabiny jak na załączonym zdjęciu. Zastanawiam się czy jest to raczej problem dławika (skoro zaraz za nim szron) czy raczej V113 silnik który powoduje że ziemne powietrze miesza się z ciepłym (wspomnę ze w przeciągu miesiąca były dni że chłodziło super) Proszę o podpowiedzi co to może być i Kogo na Śląsku polecacie jeśli będzie potrzeba z tymi silnikami a później adaptacjami
MaTeo85 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 napewno odpowiednia ilosc czynnika zostala nabita? do sprawdzenia dysza rozprezna i odpowiednie nabicie czynnika. warto dysze wymienic w ciemno oraz osuszacz bo pewnie nigdy nie ruszany.
audia419tdi110 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2018 tak, czynnik nabity do pełna
MaTeo85 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 a ile to jest do pełna? do pełna to można zatankowac, a czynnika ma być konkretna ilosc, ani mniej ani więcej
LukeCabrio Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 3 godziny temu, MaTeo85 napisał: warto dysze wymienic w ciemno oraz osuszacz bo pewnie nigdy nie ruszany. Czy do tej operacji trzeba spuszczać czynnik z klimy? Czy da się to zrobić spokojnie przy okazji instalacji prawego intercoolera od BEXa?
przem8 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Trzeba, bo przecież rozszczelniasz układ klimy 1
MaTeo85 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 jaka kolwiek ingerencja w układ klimatyzacji (wymiana oringow, zaworu sterującego, całego kompresora, osuszacza, dyszy dławiącej, czujnika ciśnienia, skraplacza, rurek itp) wymaga odciągnięcia czynnika chłodniczego. po rozszczelnieniu układu przed nabiciem ponownie czynnika zawsze sprawdza się szczelność. minimum to próżnia ale najlepiej zrobic test szczelnosci zarówno podciśnieniowy (próżnia) jak i ciśnieniowy (mieszanką azotu z wodorem pod cisnieniem).
audia419tdi110 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2018 nie patrzałem na wartość jaka z powrotem napełnił, mówił że do pełna, zrobię tak jak sugerujesz, zacznę od dławika
audia419tdi110 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2018 podczas wymiany dławika okazało się ze w układzie jest tylko 180g czynnika, trochę zaskoczyło skoro miesiąc temu przed próżnią i po było ponad 500 (dokładnej wartości nie znam); na naklejce jest 500 +/-20; dławik był zapchany + widoczne opiłki; zamontowano nowy dławik, oring +500g czynnika, teraz chłodzi idealnie - może ta informacja będzie pomocna innym, temat do zamknięcia
MaTeo85 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 jak na dlawiku byly opilki to kompresor do roboty bedzie
audia419tdi110 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2018 też czytałem o tym; jeśli dobrze chłodzi to nic nie ruszam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się