st@rost Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Witajcie, Mam zamontowane zaciski/tarcze/klocki z s4ki w B9 2.0 252ps. Dodatkowo przewody w stalowym oplocie, płyn Dot5. Wiem, że tuner walczył bardzo długo z odpowietrzaniem układu, niby mu się to udało Ale... Pedal wpada w podłogę min 3 do 4cm po czym hamuje bardzo ostro, zero-jedynkowo. Nie da się płynnie i bezpiecznie dozowac siły hamowania. Moim zdaniem (laika) świadczy to o niewłaściwym odpowietrzeniu układu. pytanie do Was, którzy montowali Big brake kit z S4. Czy mieliście podobne objawy? Badz czy np musieliscie zmieniać również pompę hamulcowa? wiem że odpowietrzanie w B9 wymaga odpowiednich kodów z komputera diagnostycznego (tył), jeśli tuner zrobił to źle to może faktycznie to jest powód? z góry dziękuję za opinie
Dev Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 (edytowane) Płyn był cały czas w zbiorniczku podczas odpowietrzania ? Był robiony sam przód czy przód i tył ? Edytowane 23 Czerwca 2018 przez Dev
st@rost Opublikowano 24 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2018 Witaj Dev, Wymieniane zaciski z przewodami + tarcze klocki przód. Przy okazji przewody tył + tarcze klocki tył. Czy był płyn- nie wiem, nie byłem przy tym ale płyn również był wymieniany. Mechanik narzekał bardzo na problemy z odpowietrzaniem tylu właśnie, że kodów(?) nie ma ( tu chodzi chyba o hamulec elektryczny). Dev z tego co widzę na forum masz spore pojęcie o hamulcach, z Twojej praktyki to raczej błąd w sztuce odpowietrzeniu? Czy też jak pisałem wcześniej może być niewydolna pompa (w co osobiście watpie)?
wesz82 Opublikowano 24 Czerwca 2018 Opublikowano 24 Czerwca 2018 Pompa na pewno nie bedzie zla. Problem lezy albo w powietrzu albo w kodowaniu tak jak piszesz. Tomek tutaj potrzeba kodowac na wiekszy hebel czy nie??? Stawiam litra ze tyl jest zapowietrzony..
st@rost Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2018 (edytowane) No to Kolega wesz82 przegralby chyba litra, a wolałbym Ci to dac. Po sprawdzeniu w Aso, ponownym odpowietrzeniu wg procedury Audi oraz wymianie płynu na dot4 problem pozostał. Gdy podlaczyli dodatkowe urządzenie wspomagające ciśnienie w pompie to układ działa normalnie. Bez tego nie. Wniosek chyba niestety nasuwa się sam: pompa nie wydała przy 12 tloczkach zamiast 4. Czy ktoś wymieniał w B9? Aso mnie straszy że niby pompa z s4 się nie zmieści... ? Kolejne pytanie: sama pompa czy z serwo wymieniać? EDIT: pompa w S4 i serwo identyczne. Aso się nie zna. Czy ktoś może wie czy np ABS trzeba przenocować na S4? Tu chyba leży problem? Ratujcie! ?? Edytowane 26 Czerwca 2018 przez st@rost
wesz82 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Pedal wpada w podloge dalej tak.jak wczesniej???? Zmieniaja hebel na wiekszy w b6/7 i nikt nie zmienia zadnej pompy przy tym. Mi sie zdaje ze kodowanie potrzebne albo dalej powietrze. Zadzwon do kotka i zapytaj go co on mysli..
st@rost Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2018 Pompa ABS ma inne nr Etce. Sprawdziliśmy, fizycznie jest to samo ale sterownik inny. I to niekoniecznie musi być inny sterownik co kodowanie tego sterownika... hmmm a kto to kotek??
Dev Opublikowano 26 Czerwca 2018 Opublikowano 26 Czerwca 2018 (edytowane) Ktoś to przekladał hamulce zyebał sprawe, to wszystko. Seryjna pompa w zupełności wystarczy do tych hamulców. Edytowane 26 Czerwca 2018 przez Dev
st@rost Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2018 Panie Kolego Dev. Ja się znam na budowaniu farm wiatrowych Ale nie na hamulcach:) Diagnoza z pewnością trafną postawiles bo tyle również wiem. pytanie co zrobić aby to naprawić? Czy możesz pomóc, jakiś pomysl? ASO podalo ze gdy podali dodatkowe Ciśnienie z zewnętrznego urzadzenia do ukladu hanulcowego to wszystko działało jak należy. Czy to cos podpowiada? Skąd jesteś? PW?
sajmon136 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 W dniu 27.06.2018 o 15:07, st@rost napisał: Panie Kolego Dev. Ja się znam na budowaniu farm wiatrowych Ale nie na hamulcach:) Diagnoza z pewnością trafną postawiles bo tyle również wiem. pytanie co zrobić aby to naprawić? Czy możesz pomóc, jakiś pomysl? ASO podalo ze gdy podali dodatkowe Ciśnienie z zewnętrznego urzadzenia do ukladu hanulcowego to wszystko działało jak należy. Czy to cos podpowiada? Skąd jesteś? PW? Jak sprawa się rozwiązała?
st@rost Opublikowano 18 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2019 On 1/16/2019 at 6:51 PM, sajmon136 said: Jak sprawa się rozwiązała? Uszkodzona pompa hamulcowa, samochód sprawny.
arris_88 Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 Mam analogiczny problem w takim samym Audi z takim samym silnikiem. Próbowałem odpowietrzyc ciśnieniowo podając 2 bary do zbiornika z plynem+odpowietrzanie manualne na każdym z kół. Próbowałem też maszyna + prodecura z VCDS uruchamiająca pompę (ODIS nie ma takiej procedury w tym aucie w prowadzonych funkcjach) . Akurat w moim przypadku pompa była "osuszana" do prac blacharskich. Widocznie pompy w ukladach hamulcowych Bosch 9 Plus są podatne na usterki. Ciekawi mnie czy ktoś też miał taki przypadek.
Jumis Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Mam taki zestaw sześciokołowy Akebono na przód 350mm oraz ate 330mm z 3.0tdi . Ciekawe czy będzie ten sam problem...?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się