zybi4 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam! problem jest tego rodzaju audi a4 z 2004r silnik 130 km AVN-zauważyłem przy silniku dziwny syk cos w rodzaju dmuchania powietrzem przez dziurkę to jest w okolicy zaworu EGR po zajrzeniu tam dolot przed EGR jest trochę zaolejony resztę co do objawów to przy jeździe nie jest taki żwawy jak to było wcześniej- na większych obrotach nie reaguje na pedał gazu szybko tylko po chwili wchodzi na obroty-po dodaniu gazu z wydechu wydobywa się mało spalin i są takie siwawe co wcześniej dawał chmurkę czarna-no i przy większej prędkości tj.od 150km pojawiały się jakieś drgania.Może ktoś znajdzie się i pod powie od czego zacząć sprawdzanie bo z mechanikami to wiadomo jak jest na komputerze jeszcze nie bylem.Jestem za granica a to zauważyłem w podróży.Nie wiem czy to N75 ,czy EGR czy może przewody?
zybi4 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 jestem nie za mocny w mechanice -na dolocie skąd dokąd
boseron Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 dziura w dolocie czyli w układzie węzy od momentu gdzie wpada powietrze od przodu i układem dolotowym przed turbine dalej do ic i do silnika mozesz miec dziurke silnik dostaje nieodpowiednia mieszkankę powietrza z paliwem i zamula , ale zrób logi wtedy wiecej bedzie mozna powiedziec czego to przyczyna
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 możesz zdemontować obudowę EGR z kolektora ssącego i zobzczyć czy zawór EGR nie jest przycięty w pozycji na wpół otwartej - wtedy będzie cały czas dostawał spaliny wraz z powietrzem doładowanym co będzie zakłócało pracę silnika, zawór może być zawieszony z powodu osadzającego się na nim nagaru od przypalonego oleju.
zybi4 Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Opublikowano 17 Lutego 2009 dziekuje za porady chwilowo musze odczekac bo musze zajac sie praca troche nazbieralo sie po wyjasnieniu odpowiem przyczyne[br]Dopisany: 16 Luty 2009, 18:52_________________________________________________a dodam czy zawór egr przy nie pracującym silniku ma być w pozycji otwartej czy tez zamkniętej kiedy on powinien się załączyć czyli zamykać lub otwierać[br]Dopisany: 16 Luty 2009, 18:56_________________________________________________moze ktos podpowie o tym zaworze egr
wojtekce Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 przy zgaszonym silniki EGR powinien być w pozycji zamkniętej
Sztomel Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 zawór EGR jest otwierany przy pracy silnika na wolnych obrotach i w innych ustalonych mapami ECU warunkach - można to zobaczyć w dziale gdzie koledzy załączają na forum wykresy z logów - jest tam info na temat % otwarcia EGR (ostatnia podziałka z prawej strony logów).
Musashi Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 możesz zdemontować obudowę EGR z kolektora ssącego wystarczy zdemontowac rure dolotu podlaczona do EGR. EGR jest czesciowo otwarty w czasie pracy na biegu jalowym - ok. dwoch minut. zalacza sie ponownie po zwiekszeniu na moment obrotow. rowniez otawarty jest zakresie niepelnych obciazen silnika, czyli w czasie delikatnej jazdy. warto wykonac logi statyczne i dynamiczne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się