mariusz2908 Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 Witam tak jak w tytule. Padła mi moja audi z winy uzdolnionego mechanika. Robiąc przy pompie wtryskowej, dotykał koła mimośrutowego, ustawił do góry ,,nogami" efekt taki że przejechał 150 km pasek zleciał no i nie ma sprężania. Gość wypiął 4 litery bo twierdził że to wałki rozrządu... a ten mimośrut zrobił sobie nowy tor... ale do rzeczy mam silnik BFC rok 2002 szukam słupka lub kompletny silnik? Jakieś rady? Co bylo by lepsze tańsze? Mechanik mówi żeby brać słupek goły. Co o tym wszystkim myślicie?
mariusz2908 Opublikowano 12 Lipca 2018 Autor Opublikowano 12 Lipca 2018 29 minut temu, mariusz2908 napisał: Witam tak jak w tytule. Padła mi moja audi z winy uzdolnionego mechanika. Robiąc przy pompie wtryskowej, dotykał koła mimośrutowego, ustawił do góry ,,nogami" efekt taki że przejechał 150 km pasek zleciał no i nie ma sprężania. Gość wypiął 4 litery bo twierdził że to wałki rozrządu... a ten mimośrut zrobił sobie nowy tor... ale do rzeczy mam silnik BFC rok 2002 szukam słupka lub kompletny silnik? Jakieś rady? Co bylo by lepsze tańsze? Mechanik mówi żeby brać słupek goły. Co o tym wszystkim myślicie? I jak brać słupek na co zwrócić uwage?
rafal8484 Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 silnik bfc ma podobną przypadłość co ake, akn, aym, czyli wycierające się wałki, jeśli chcesz dalej jeździć na 2.5 to kup silnik z oznaczeniem BDG, to jest 2.5 TDI audi ale z ulepszoną konstrukcją, łożyskowane dźwigienki, wałki się nie wycierają, ładnie pracuje i pali mniej
rafal8484 Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 a jeśli chodzi cały czy goły słupek to zdecydowanie cały najlepiej z możliwością odpalenia, wiesz co kupujesz a swój osprzęt możesz sprzedać i dobrze na tym wyjdziesz
mariusz2908 Opublikowano 13 Lipca 2018 Autor Opublikowano 13 Lipca 2018 tylko czytałem że BDG nie są tez tak fajne na wolnych obrotach faluje, układ zasilania elektra siedzi. Najlepszy jest BCZ ale taki dostać to ciężko.
mariusz2908 Opublikowano 13 Lipca 2018 Autor Opublikowano 13 Lipca 2018 a Jak bym wziął sam słupek BDG to czy pasował by mój osprzęt z BFC ?
rafal8484 Opublikowano 14 Lipca 2018 Opublikowano 14 Lipca 2018 13 godzin temu, mariusz2908 napisał: a Jak bym wziął sam słupek BDG to czy pasował by mój osprzęt z BFC ? tak będzie pasował, i problem z zasilaniem i falowaniem na obrotach wyeliminujesz
majkel_majki Opublikowano 14 Lipca 2018 Opublikowano 14 Lipca 2018 Polecam BDG, te słupki zazwyczaj osiągają najniższe ceny spośród poprawionych 2.5 bo każdy chce BAU
mariusz2908 Opublikowano 14 Lipca 2018 Autor Opublikowano 14 Lipca 2018 No ale wyeliminuje tym że włożę własną pompę itp ? i myślisz że po x czasie nie pojawi się ten problem falowania ? Ja właśnie czytałem że najlepszy to BAU i BCZ wszystko po 2004. Trochę boję się tego BDG bo średnio chciałbym żeby mi falowało
majkel_majki Opublikowano 14 Lipca 2018 Opublikowano 14 Lipca 2018 Na twoim osprzęcie nic nie będzie falowało. Falowanie BDG/BDH jest to usterka układu paliwowego, nie mająca żadnego związku ze słupkiem silnika.
rafal8484 Opublikowano 15 Lipca 2018 Opublikowano 15 Lipca 2018 najtańszy jest BDG bo ich było najwięcej, BAU 180KM wychodził tylko z quattro, a BDH 180KM z przednim napędem tip tronic (za mocny dla multitronika) albo w manualu z quattro a 163 KM BDG wychodziły z przednim napędem w manualu i z multitronikiem, miałem kilkanaście sztuk bdg i nigdy się nie spotkałem z problemem falowania
Rederyk78 Opublikowano 15 Lipca 2018 Opublikowano 15 Lipca 2018 Mam nadzieję że admin puści. Wklejam link z forum większego brata a4. Moim zdaniem lektura obowiązkowa dla posiadaczy 2,5 tdi. https://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html
Keldvar Opublikowano 29 Października 2018 Opublikowano 29 Października 2018 Panowie z góry przepraszam za zabawę w archeologa Podobnie jak koledze padł mi silnik. Z tym, że mam AYM. Ostatnimi czasy zanim padły wałki rozrządu i popychacze trochę w nim wymieniłem klamotów jak sprzęgło i dwumas chociażby i nie chciałbym aby to poszło na marne. Zastanawiałem się nad opcją sprzedaży auta albo swapu i chyba bardziej się skłaniam na swap. I tu jest mój problem. Z technicznych rzeczy jestem zielony. Mam 2,5 AYM 155KM i swap... no właśnie.. swap ale na co? Ten sam silnik AYM czy już szukać nowszej konstrukcji? Pewnie, że przy odrobinie chęci i sporej ilości gotówki mógłbym wstawić i 3 litry.. jakoś.. ale wolę pozostać przy tych poczciwych 2,5 litra. Więc jakbyście mogli mi podpowiedzieć na jaki silnik wymienić byłbym wdzięczny
majkel_majki Opublikowano 30 Października 2018 Opublikowano 30 Października 2018 Wsadzaj dowolnie BDG/ BDH/ BAU, co znajdziesz, z Twoim osprzętem i sprzęgłem, będzie ok.
Keldvar Opublikowano 30 Października 2018 Opublikowano 30 Października 2018 6 godzin temu, majkel_majki napisał: Wsadzaj dowolnie BDG/ BDH/ BAU, co znajdziesz, z Twoim osprzętem i sprzęgłem, będzie ok. To będzie na zasadzie plug & play czy muszę coś grzebać przy kodowaniu?
rafal8484 Opublikowano 30 Października 2018 Opublikowano 30 Października 2018 3 godziny temu, Keldvar napisał: To będzie na zasadzie plug & play czy muszę coś grzebać przy kodowaniu? jeśli założysz swój osprzęt nic nie musisz kodować, ma odpalić i chodzić, zajmuję się swapami tylko że z 2.5 na 1.9, mam sporą wiedzę na ten temat i silniki 2,5 bdg i bau jak byś coś potrzebował to daj znać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się