JFH Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 Cytat na Twoim miejscu zapodałbym Millers'a XF LONGLIFE 0W40 ktoś wie jaki leją w ASO ? znajomy poleca 0W30 - spełnia 504 00 ACEA C3 https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/5282-RAVENOL-VSW-SAE-0W-30-USVO-1L-4014835842786.html Chce wymienić olej u znajomego, bo wiem, że zrobi to dobrze (juz nawet nie chodzi o koszt ASO), Do tego Ci chcą dopiero jak będzie przejechane 22500km. Nie chce tracić gwarancji na całość auta, pojadę z walniętym zawieszeniem, żeby nie wyskoczyli, że olej był wymieniany poza ASO = samochód nie jest na gwar. Nie chcę też mieszać różnych olejów, więc chciałbym teraz wlać taki, jak daje ASO, a na planowaną wymianę (jak będzię na liczniku 22500), pojadę do ASO.
Langista Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 Nie rozumiem, kupiłeś auto, nie zostały Ci przedstawione takie sprawy jak gwarancja? Jak nie to zadzwoń i poprostu się zapytaj, czy przy wymianie oleju w innym warsztacie traci się gwarancję.
JFH Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 1 godzinę temu, Langista napisał: Nie rozumiem, kupiłeś auto, nie zostały Ci przedstawione takie sprawy jak gwarancja? Jak nie to zadzwoń i poprostu się zapytaj, czy przy wymianie oleju w innym warsztacie traci się gwarancję. Raczek standard całej marki - utrzymują gwarancję lub nie, w ASO powiedzieli, że do silnika 2.0 252KM leją 0W20 - 508 00
Langista Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 Zadzwoń i się zapytaj, i na pewno nie lej 0W20, chyba, że auto za 3-4 lata sprzedasz i nie będzie Cie interesować jego dalsze życie. Swoją drogą pierwsza wymiana oleju powinna być po 1k km, ile masz już nalatane z wiórkami metalu? 1
JFH Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 (edytowane) Godzinę temu, Langista napisał: Zadzwoń i się zapytaj, i na pewno nie lej 0W20, chyba, że auto za 3-4 lata sprzedasz i nie będzie Cie interesować jego dalsze życie. Swoją drogą pierwsza wymiana oleju powinna być po 1k km, ile masz już nalatane z wiórkami metalu? 8k ... nie znam się na autach, przypadkowo trafiłem na info, że pierwsza wymiana powinna być 1-1,5k km czemu nie 0W20 ? chce auto na lata, a jeśli już sprzedać, to możliwie w najlepszym stanie, więc chce najlepszy olej dla tego silnika Edytowane 15 Lutego 2019 przez JFH
casavio Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 W/g producenta powinien być olej VW 0W20 LONGLIFE IV VW508.00/509.00 G052577M2
Langista Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 A producent ustala taki olej, aby po przejechaniu 200k był silnik do wymiany wejdź w temat jaki olej polecają do tego silnika i taki dobierz. 1
vvalery Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) U mnie w instrukcji jest tak napisane: Gasoline engine: VW502 00 or vw 504 00 Diesel engine: vw 507 00 Audi Rekomenduje castrol edge proffesional ito by było na tyle o gatunku oleju w tej instrukcji. Edytowane 2 Września 2019 przez vvalery
vvalery Opublikowano 2 Września 2019 Opublikowano 2 Września 2019 Mi chłopaki z VAG Serwis wlali taki :
Dev Opublikowano 2 Września 2019 Opublikowano 2 Września 2019 Godzinę temu, vvalery napisał: Mi chłopaki z VAG Serwis wlali taki : Olej do silnika z DPF a wlali do TFSI, słabo.
vvalery Opublikowano 3 Września 2019 Opublikowano 3 Września 2019 (edytowane) No cóż oni (VAG Serwis) mają inne zdanie. Edytowane 3 Września 2019 przez vvalery
Dev Opublikowano 3 Września 2019 Opublikowano 3 Września 2019 2 godziny temu, vvalery napisał: No cóż oni (VAG Serwis) mają inne zdanie. Oczywiście że mogą mieć swoje zdanie, z tym że prawidłową normą dla Twojego silnika jest norma 508.00/509.00 a nie 504.00/507.00
vvalery Opublikowano 3 Września 2019 Opublikowano 3 Września 2019 11 minut temu, Dev napisał: Oczywiście że mogą mieć swoje zdanie, z tym że prawidłową normą dla Twojego silnika jest norma 508.00/509.00 a nie 504.00/507.00 U mnie w instrukcji stoi tak:
Dev Opublikowano 3 Września 2019 Opublikowano 3 Września 2019 13 minut temu, vvalery napisał: U mnie w instrukcji stoi tak: Rozumiem że też bzykasz w/g instrukcji...
vvalery Opublikowano 3 Września 2019 Opublikowano 3 Września 2019 Bzyka się na różne sposoby Dev ? W sumie z tym olejem to masz święta rację, że powinien być 508 00.? Jednakże dopuszcza się 504 00. Przeszukałem zagraniczne fora i w niektórych krajach 508 00 był dostępny tylko od 2017 roku. Zresztą z tym olejem było zamieszanie u dealerów, którzy nie wiedzieli co lać? Co wg Ciebie mam teraz zrobić wylać po 50km i zalać 0W20 czy przejeździć spokojnie bez szaleństw zimę i zalać to co sugeruje Audi ? z góry dzięki za odp. Pozdrawiam Vvalery
vvalery Opublikowano 5 Września 2019 Opublikowano 5 Września 2019 (edytowane) Posiedziałem chwilę na zagranicznych forach, przewertowałem youtube i co mogę powiedzieć. Polecanie 0W20 to jakiś ekologiczno-„ekonomiczny” bełkot. ? Goście leją w stanach 5W40 zapier...ą po torach i jakoś im szlag silników nie trafił. Wszystko wydaje się marketingową ściemą z podtekstami urzędasów z UE dotyczącymi ekologi i emisji spalin. Jakaś paranoja.? Edytowane 5 Września 2019 przez vvalery
czarny69 Opublikowano 6 Września 2019 Opublikowano 6 Września 2019 19 godzin temu, vvalery napisał: Posiedziałem chwilę na zagranicznych forach, przewertowałem youtube i co mogę powiedzieć. Polecanie 0W20 to jakiś ekologiczno-„ekonomiczny” bełkot. ? Goście leją w stanach 5W40 zapier...ą po torach i jakoś im szlag silników nie trafił. Wszystko wydaje się marketingową ściemą z podtekstami urzędasów z UE dotyczącymi ekologi i emisji spalin. Jakaś paranoja.? +1 Przy przeglądzie w ASO miałem trąbione że musi być 0W20 i koniec, nawet pokazanie im instrukcji z dopuszczeniem 5W30 nic nie zmieniło. Kazali pisac do centrali o zmianę planu serwisowego bla bla bla. Olej 0W20 jest 2x droższy. Ja po gwarancji zamierzam lać 5W30. Zarówno w 3.0TDI jak i w 2.0TFSI. 1
vvalery Opublikowano 6 Września 2019 Opublikowano 6 Września 2019 2 godziny temu, czarny69 napisał: +1 Przy przeglądzie w ASO miałem trąbione że musi być 0W20 i koniec, nawet pokazanie im instrukcji z dopuszczeniem 5W30 nic nie zmieniło. Kazali pisac do centrali o zmianę planu serwisowego bla bla bla. Olej 0W20 jest 2x droższy. Ja po gwarancji zamierzam lać 5W30. Zarówno w 3.0TDI jak i w 2.0TFSI. Ktoś ma w tym niezły biznes, żeby tak na chama wciskać ten olej. A może emisje spalin z innym olejem są niedotrzymane (znamy audi z tej strony?). Wszystkie modele w 2015 i 2016 były zalewane 50200 i 50400. Nikt nawet nie słyszał o laniu 508/509. Nagle się wszystko zmieniło. Oj dziwne to dziwne. ?
black4 Opublikowano 6 Września 2019 Opublikowano 6 Września 2019 Pewnie, że dziwne a nawet podejrzane... Swoją drogą ciekaw jestem jak długo pożyją te nowe silniki często kręcone wysoko, w upalnej aurze przy specyfikacji oleju 0W20... A może chodzi o to, żeby wcześnie skończyły żywot?... Pozdrawiam
vvalery Opublikowano 6 Września 2019 Opublikowano 6 Września 2019 (edytowane) 2 godziny temu, black4 napisał: Pewnie, że dziwne a nawet podejrzane... Swoją drogą ciekaw jestem jak długo pożyją te nowe silniki często kręcone wysoko, w upalnej aurze przy specyfikacji oleju 0W20... A może chodzi o to, żeby wcześnie skończyły żywot?... Pozdrawiam Masz rację. Co ma powiedzieć cowboy w Texasie gdzie mu się po d*pie leje prawie cały rok a temperatury grubo powyżej 30 stopni i chce poszaleć Audi zamiast na koniu ? Edytowane 6 Września 2019 przez vvalery
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się