Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena świec 50 tyś na LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy tak powinny wyglądać świece po 50tyś przebiegu?

15436aafad36da86med.jpg

 

Opublikowano

Na trzech biały nalot, jakby trochę na przyubogiej mieszance jeździł. Jak tam korekty długoterminowe?

Opublikowano

Nie przekraczają +5 na gazie na Pb 0

Opublikowano

Najwidoczniej już swoje przeżyły i się trochę przegrzały.

Opublikowano

A może wtryskiwacze nie równo dawkują, jest jakaś procedura żeby sprawdzić wtyryski gazowe? Sterownik stag qbox plus 

Opublikowano

Auto seria?

Jest opcja sprawdzania wydajności ale jak byłem u gazownika ze swoim problemem odnośnie wtrysków to jakieś głupoty to pokazywało, wartości z d*py, że tak brzydko napiszę ? (też stag q-box).

Opublikowano

50tys to troche duzo dla świecy na gazie. Owszem mozna ale to niezbyt zdrowe dla silnika. Do staga musisz miec osobny kabelek np. z ccy.pl wtedy można zobaczyc jak wyglada mapa gazowa. Jakie czasy na poszczególnych wtryskiwaczach itp. 

Opublikowano

na LPG świece często są lekko mleczne/białawe i nie świadczy to o niczym złym. 

Opublikowano

pewnie ci wtryski lpg nierówno leją trzeba zmnienić wtryski i świece. Też mam lpg i wszystkie swiece brązowe. Slinik równo pracuje na wolnych obr czy czuć jakies szarpnięcia czasami ? jak tak to wtryski

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej pisał-szary nalot na świecach to norma przy lpg. Dla mnie zmiana świec np. co 15 tys km przy lpg to niepotrzebny wydatek.

Dla przykładu producent NGK deklaruje iż świece należy wymieniać co 60 tys km niezależnie od rodzaju paliwa,w poprzednim aucie a3 1.8 + lpg wymieniłem świece po przebiegu 80tys km-poza nalotem świece w idealnym stanie,zarówno elektrody jak i iskrownik. Przez 200 tys km przejechanych na lpg wymieniłem świece łącznie 3 razy.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.09.2018 o 22:39, pila24 napisał:

NGK deklaruje iż świece należy wymieniać co 60 tys km niezależnie od rodzaju paliwa

Przecież to zalezy od świec jakie zamontujesz. Jak irydy to mogą mieć takie przebiegi, ale standardowe tyle nie dadzą raczej rady. Tu gorzej bo świece nie wyglądają na równomiernie zużyte, no ale może nie ma co panikować.

W dniu 12.08.2018 o 21:47, przem8 napisał:

Jest opcja sprawdzania wydajności ale jak byłem u gazownika ze swoim problemem odnośnie wtrysków to jakieś głupoty to pokazywało, wartości z d*py, że tak brzydko napiszę ? (też stag q-box).

Wydajność wtrysków LPG sprawdza się w taki sposób:

1)obserwujemy czasy benzyny wtrysku na benzynie

2)przełaczamy na LPG, obserwujemy czasy wtrysku benzyny na LPG, powinny być właściwie identyczne jak w pkt 1. Zakłądając spełnienie tego pkt przechodzimy do pkt. 3

3) klikając ikonki wtrysków w sofcie lpg wyłaczamy wtryski. I obserwujemy czasy Pb, przełączając kolejno wtryski LPG 1,2,3,4. Jeśli któryś wykaże odstępstwa z czasem Pb na LPG to znaczy że jego wydajność jest inna.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano
W dniu 14.09.2018 o 14:38, zwonko napisał:

Wydajność wtrysków LPG sprawdza się w taki sposób:

1)obserwujemy czasy benzyny wtrysku na benzynie

2)przełaczamy na LPG, obserwujemy czasy wtrysku benzyny na LPG, powinny być właściwie identyczne jak w pkt 1. Zakłądając spełnienie tego pkt przechodzimy do pkt. 3

3) klikając ikonki wtrysków w sofcie lpg wyłaczamy wtryski. I obserwujemy czasy Pb, przełączając kolejno wtryski LPG 1,2,3,4. Jeśli któryś wykaże odstępstwa z czasem Pb na LPG to znaczy że jego wydajność jest inna.

Tak to sprawdzają ustawienie gazu (i odpowiednia kolejność podpięcia wtryskiwaczy lpg) po czasach wtrysków, u mnie jest strojone po korektach z vag i czasy wtrysków sprawdzane w taki sposób baaardzo mało ale się różnią.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Chyba nie rozumiesz o czym pisze. Tak, w ten sposób, z pkt 1,2 sprawdzasz strojenie, które dokładniej można zrobić wg korekt. Jeśli to jest dobrze to tak jak mówisz czasy wtrysków "baaardzo mało ale się różnią" (ale właściwie nie powinny się wcale różnic, ale w teorii).
Kluczem do sprawdzania wydajności wtryskiwaczy jest pkt 3. Pkt 1,2 są w celu sprawdzenia i orientacji w temacie, jaki jest czas średni- ten zapamiętujemy. Potem przechodzisz na pojedyncze wtryskiwacze i w ten sposób, gdy któryś robi odchyłkę to wiesz że jest walnięty.

I w ten sposób także wykluczasz, że któryś leje. Sposób z lpg-forum, nie wymyślony sobie z D. Oczywiście delikatnych odchyłek tym nie wychwycisz, ale uszkodzony wychwycisz. 

Opublikowano

Podstawowy warunek instalacja musi być dobrze wystrojona, jeśli nie będzie to czasy będą się różnic nawet przy sprawnych wtryskach i to jest klucz moim zdaniem. Tak jak już padnięty na maxa to da się wyłapać, ale żeby mieć pewność trzeba by podjechać do gazownika ze sprzętem do testowania wtrysków a tego to już trzeba poszukać.

Opublikowano

Witam mam pytanko od znośnie pracy na lpg . Nie dawno zakupilem a4 b6 1.8 t 163KM B+G na paliwie spoko autko smiga lecz jest troche gorzej na gazie potrafi poszarpywac mysle ze moze byc to wina swiec chcialbym je wymienic przed wizyta u gaziaza podpowiecie co mozna założyć sensownego i nie drogiego z gory dzieki za podpowiedz ?

Opublikowano

Mają być ngk pfr6q. Niedrogie i sensowane się wyklucza. Problemem mogą być wtryskiwacze lub źle wystrojona instalacja.

Opublikowano

Ok faktycznie możesz mieć racje a czy moze wiesz jakie powinny być tam te swiece dzieki

Opublikowano

Przecież napisałem post wyżej. Takie zaleca producent i takie masz założyć.

Opublikowano

Dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...