krzychuziom Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Panowie , mam pytanie o dpf , vcds pokazuje mi zapełnienie filtra 48 % , ost. wzrosło do 49 % , wczoraj trasa po autostradzie ok 200 km , prędkość 140-150 nie wypalał się (sprawdziłem ilość km od ost. regeneracji) dziś wjechałem do miasta , korki itp wracam do domu , na kompie dalej zapełnienie 49% i czas od ost. regeneracji 10 km .... totalna kicha ze nie mógł zrobić tego jak miał super warunki czyli autostradę i prędkość , we wrześniu chce jechać na wakacje ok 2000 km , czy nie przejmować się tym czy coś działać ? w trasie powinien się wypalić kilka razy ... albo i nie.... dzięki za pomoc.
ecobuda Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 jak masz kompa i kabel to bierz że sobą i jedź, baw się dobrze.
piotrsob1 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 (edytowane) 22 godziny temu, krzychuziom napisał: Panowie , mam pytanie o dpf , vcds pokazuje mi zapełnienie filtra 48 % , ost. wzrosło do 49 % , wczoraj trasa po autostradzie ok 200 km , prędkość 140-150 nie wypalał się (sprawdziłem ilość km od ost. regeneracji) dziś wjechałem do miasta , korki itp wracam do domu , na kompie dalej zapełnienie 49% i czas od ost. regeneracji 10 km .... totalna kicha ze nie mógł zrobić tego jak miał super warunki czyli autostradę i prędkość , we wrześniu chce jechać na wakacje ok 2000 km , czy nie przejmować się tym czy coś działać ? w trasie powinien się wypalić kilka razy ... albo i nie.... dzięki za pomoc. Sorry ale dopiero dzisiaj przejrzałem pocztę i obejrzałem screeny które podesłałeś Z DPF-em jest wszystko oki Te 49 to nie procenty sadzy tylko gramy popiołu w filtrze .... Sadzy to na zimnym masz 0,8% ( po 20 km ), a na rozgrzanym masz 2,8% sadzy po przejechaniu 50 km Po 240 km masz raptem 12,6% zapełnienia sadzą w DPF-ie .... Jeszcze trochę i z niewiedzy byś pewnie się targnął na prawie nowy DPF .... P.S. Z kąt Ty żeś wytrzasnął to auto, że ma tak mało ma popiołu w cegle po tylu latach ? Ile ma km na blacie ? Edytowane 20 Sierpnia 2018 przez piotrsob1
krzychuziom Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Na blacie 143 tyś powiedzmy że przebieg jest sprawdzony
krzychuziom Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 To wrzucam screeny dla innych 1 foto zimny silnik , 2 foto zagrzany i 3 foto silnik po trasie autostrada.
piotrsob1 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Gdzieś Ty wyszarpnął taką perełkę ???
krzychuziom Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 sprowadzona z Niemiec , auto serwisowane , zresztą po samym aucie było widać że nie jest zajechane jak kupiłem miała 131 tys.
Norbas Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 49% jak na auto z przebiegiem 143kkm to juz jest trochę.. ja mam teraz 40% przy przebiegu 168kkm a filtr wygląda tak :
krzychuziom Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 kwestia pozbycia się popiołu to pewnie tylko czyszczenie ?
Norbas Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 a dokładniej prawidłowa regeneracja. Jak słyszysz/czujesz, że się wypala to nie gaś go wtedy dłużej posłuży Ja mam wypalanie co 400km przy programie, przed programem na serii było 250km ktoś mi pisał, że to żle i nieługo dpf powie papa, jak widać jest czysty . Nie wiem czy wszystkie PD maja ustawione, że załączają wypalnie co 40-45% współczynniku obciązenia
krzychuziom Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Już mniej więcej wiem kiedy się czyści, temp 90 st i charakterystycznie buczy, ale pewnie też ważny olej, mam zalanego motula wymiana co 12-13 tyś km 1
Norbas Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 No to jak już wiesz kiedy to staraj się wypalać go do końca Niestety ten wynalazek ustawia czasem życie nam użytkownikom... Co do zmiany oleju to zmieniaj maks co 10kkm bo potem to już woda się robi ja zmieniam co 7,5kkm jak w starych dieslach, które jeżdżą do dziś Ogólnie jak się zapcha filtr to nie trzeba kupować nowego, wystarczy wysłać do firmy, która zajmuje się profesjonalną regeneracją DPF/FAP (przykładowo bosch) potem aaptacja i można latać znowu. Koszt porównując z zakupem nowego jest niewilelki
krzychuziom Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Tak , tak to wiem to pomyśl o tych co wymieniają oliwę co 30 tyś..... o zgrozo....
piotrsob1 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 (edytowane) Ja przez dziewięć lat jazdy swoją nie byłem w stanie wyczuć kiedy cegłę wypala .... Dopiero ostatnio wiem kiedy to robi , bo coś się zjebało i jak się wypala to nie wiadomo dla czego przeładowuje i łapie notlaufa Już prawie rok się drapie po głowie co to może być A co do zawartości popiołu to ja mam 71 gr, a przebieg 182 kkm Dla czego tak dużo to tłumaczy ten screen : Edytowane 20 Sierpnia 2018 przez piotrsob1
krzychuziom Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 To dlaczego w vcds max jest 60 g ? Znjaomy mi tłumaczył że jak dojdzie do 60g to kontrolka i ograniczenie mocy, wtedy zostaje tylko regeneracja.
piotrsob1 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 (edytowane) 37 minut temu, krzychuziom napisał: 37 minut temu, krzychuziom napisał: To dlaczego w vcds max jest 60 g ? Znjaomy mi tłumaczył że jak dojdzie do 60g to kontrolka i ograniczenie mocy, wtedy zostaje tylko regeneracja. Pic na wodę fotomontaż Osobiście podłączałem VW T5 który miał 88 gramów popiołu i z DPF-em problemów nie było ... Jedyny mankament to dość częsta regeneracja bo co 180-200 km . Edytowane 20 Sierpnia 2018 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 (edytowane) Godzinę temu, Norbas napisał: 49% jak na auto z przebiegiem 143kkm to juz jest trochę.. ja mam teraz 40% przy przebiegu 168kkm a filtr wygląda tak : Następny który prawdopodobnie procenty myli z gramami ..... Pokaż z których okienek masz te wartości .... A filtr tak właśnie powinien wyglądać jak silnik i układ DPF-a pracują prawidłowo . Co do zawartości popiołu to jest to wartość szacunkowa , którą ECU sobie wylicza na podstawie różnych parametrów pracy silnika, podstawowym jest zużycie paliwa. A ono w prostej linii zależy od mocy generowanej przez silnik. Dla tego nie dziwię się że BRB ma go tak mało Edytowane 20 Sierpnia 2018 przez piotrsob1
Norbas Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Widzisz tak o procetach pisał, ze sam wpisałem chodzi oczywiście o 40g czyli okienko z carbon mass. Przy 40-45 zapełnieniu współczynnika sadza dep się wypala. Ja akurat mam wersje TDIe a z tego co kiedyś czytałem to on szybciej się wypala...
piotrsob1 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 (edytowane) 16 godzin temu, Norbas napisał: Ja akurat mam wersje TDIe a z tego co kiedyś czytałem to on szybciej się wypala... To chyba jakaś "EKO" wersja, pewnie ją zoptymalizowali pod kątem ochrony środowiska i nie tyle że się częściej wypala, co po prostu mniej paliwa spala przez co mniej popiołu i sadzy produkuje .... Edytowane 21 Sierpnia 2018 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się