karolas123321 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Witam Panowie i Panie. Spotkał mnie dziś przykry fakt, ze coś w BRD zaczyna niedomagać. Sprawa wygląda tak, ze auto niedoładowuje w normalnej jezdzie. Wręcz wyrzuci błąd P299 na 4,5,6 biegu. Maksymalne doładowanie to 0.8. Co zostało sprawdzone: Wymieniony N75, bez zmian choć turbo lepiej wstaje, posprawdzane podcisnienia: sprawne. Gruszka w turbo dobra nie ucieka podcisnienie. Zrobienie bajpasa na gruszkę powoduje, ze turbo pozniej wstaje ale ładuje 1.5b i wtedy map idzie za mafem. Kiedy w takim trybie wypala dpf wywala błąd przeładowania w normalnej jezdzie nie przeładowuje. Czy ktoś ma jakiś pomysł czego się czepnąć? Wydaje mi sie, ze moze ktoś przestawił gruszkę od turbo i trzeba regulować sztangę, lub może zaślepić egr na próbę?
kamil-vag Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Jakieś logi robiłeś ? Nie jest czasem po programie jakimś ? 1
karolas123321 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2018 (edytowane) Logów nie robiłem jak trzeba to zrobie napisz tylko jakie logi. Ale jezdziłem na prawym z kompem i żądanie z ECU jest i nie osiąga zadanego parametru jak wypala DPF to osiąga. VNT w turbinie chodzi ladnie i płynnie czy gorący czy zimny. Po zrobieniu bajpasa nie przeładowuje tylko ładuje max 1.5 bara i nawet czasem poszarpuje z pedałem w podłodze i wtedy maf idzie za mapem ładnie. Jak wypala dpf to wtedy przeładowuje. Nie bylo raczej programu, mam wyciągniety wsad to mogę wrzucić jak da się to ocenić. Cegła jest na miejsu i jest raczej nowa bo wypala sie dość rzadko co jakieś 350km i mało jest popiołu. Tam na tej gruszce od turbo jest potencjometr i ja bym to nawet pomierzyl i sprawdził czy tam są poprawne wartości w skrajnych położeniach ale nigdzie nie mogę znaleźć danych jakie wartości mają być. Poza tym chyba i tak ten czujnik jest w moim sterowniku nie używany bo po odpięciu nie dostaję błędu. Niby grupa 43 pokazuje jego wartości ale dane tam są zamrożone. Edytowane 22 Sierpnia 2018 przez karolas123321
kamil-vag Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Daj 003+008+011 zobaczymy jak to wygląda... 1
karolas123321 Opublikowano 17 Września 2018 Autor Opublikowano 17 Września 2018 Czy ktoś wie jaki wpływ na działanie n75 ma czujnik w gruszce turbo? Czy ktoś ma jakieś pomiary odnośnie niego? Doszedłem, ze to czujnik halla dochodzi tam napiecie 5v i gnd a na 3 wyjsciu jest sygnał u mnie jest staly i nie zmienia sie podczas poruszania sztanga. Nie wiem jednak jaki ma on wpływ na cały układ bo nawet po jego odpięciu nie wywala błędu.
kamil-vag Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Trochę teorii: Turbosprężarka jest wyposażona w czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania -G581-. Czujnik znajduje się w siłowniku podciśnieniowym turbosprężarki. Mierzy on w sposób bezstykowy skok, o jaki przemieszcza się przepona siłownika podczas przestawiania łopatek. Położenie przepony siłownika jest więc miarą kąta uchylenia łopatek kierownicy. Czujnik położenia rozpoznaje położenie przepony siłownika podciśnieniowego poprzez pomiar przesunięcia ślizgu kulisowego z zamocowanym do niego magnesem. Gdy przepona wraz z łopatkami kierownicy zmienia położenie, magnes przesuwa się obok czujnika Halla Na podstawie zmiany natężenia pola magnetycznego układ elektroniczny czujnika rozpoznaje położenie przepony i wynikajcie z tego położenie łopatek kierownicy. Sygnał czujnika dostarcza informacji do sterownika silnika -J623- bezpośrednio o aktualnym ustawieniu łopatek kierownicy turbosprężarki. Razem z sygnałem czujnika ciśnienia doładowania -G31- sterownik ocenia stan regulacji ciśnienia doładowania. W razie uszkodzenia czujnika położenie łopatek kierownicy oceniane jest na podstawie sygnału czujnika ciśnienia doładowania -G31- i liczby obrotów silnika, Wysterowana zostaje lampka ostrzegawcza spalin -K83-. Co do pomiaru napięcia w zależności od wysunięcia, ktoś robił pomiary: http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=5302524&postcount=12 I tu jeszcze sprawdzenie: Test VNT and G581, apply vacuum to VNT and watch MVB 120.4 Engine off, no vacuum 120.4 should read about 3.5V Engine Off, apply 17 Inches of mercury, 120.4 should drop to about 0.7V Engine at idle, 120.4 should read about 0.7V If 120.4 voltage doesn't alter, VNT may be seized or G581 failed If devacuumized, a value of 3.00 … 3.40 V must be set Generate a vacuum of 0.65 ± 0.05 bar at the vacuum setting element to ensure that the adjusting lever is positioned on the »limit stop«. While doing so, a voltage of 0.760 V must be set. Gdzieś w VCDS masz pomiary z tego czujnika. Poszukaj na kanale 120, z tego co widzę, da się w niektórych ecu zrobić też nastawy podstawowe tego siłownika... Czyli wychodzi, że przy odpuszczonym siłowniku musi tam być 3-3,5 V, a kiedy zasysa vacum z pełnym otwarciem - czyli 0,65 bara (tyle zazwyczaj jest na wyjściu z N75 przy pełnym otwarciu) - ma być ~ 0,75V. Można na krótko zapiąć wężyk podciśnienia i sprawdzić jakie wtedy są wartości... Jeszcze takie dane mi się przewinęły: Using a multimeter, check the Charge Pressure Actuator Position Sensor (G581) connector terminals 1 to 2 for resistance. Specified value: 6.30K ohms (± 300 ohms) Using a multimeter, check the Charge Pressure Actuator Position Sensor (G581) connector terminals 2 to 3 for resistance. Specified value: 176 ohms (± 60 ohms) Turn ON the ignition switch. Using a multimeter, check the Charge Pressure Actuator Position Sensor (G581) electrical harness connector terminals 2 to 3 for voltage Specified value: Near 5 V I tu jeszcze temat o sprawdzaniu: https://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-turbo-actuator-testing-and-replacement-mk5-mk6-tdi-engine/ Przydałaby się nowa taka grucha i potwierdzenie tych pomiarów Proszę o plusa bo się naszukałem 3
karolas123321 Opublikowano 25 Września 2018 Autor Opublikowano 25 Września 2018 Kamil, pojawiła sie zagadkowa sprawa. ochłodziło sie i samochód zaczął jechać jak głupi. trzyma równe doładowanie do samego końca, turbo wstaje szybko i trzyma do końca. Co może limitować boost/paliwo ze względu na temperaturę? Czujnik EGT taczej jest sprawny bo podglądałem parametry wypalania dpf i tam odczyty są prawidłowe. Czujnik temperatury pokazuje na blacie prawidłowo, ale ewidentnie anomalia pochodzi od temperatury.
kamil-vag Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 (edytowane) A sprawdzałeś odczyty grupy 007 rano po nocy i po rozgrzaniu ? Jak się ma IAT podczas jazdy ? Chociaż ja nie wiem czy to nie chodzi o samo turbo... im zimniejsze tym mniejsza rozszerzalność temperaturowa elementów, tym mniejsza podatność na przycinanie geometrii (chociaż to już takie trochę fantazjowanie, dlatego pisałem Ci o tych logach na zimnym), jest przecież różnica zanim silnik złapie te 82 stopnie od 20 a od 5 stopni... a jak pojeździsz dłużej i się porządnie rozgrzeje to zjawisko nie wraca ? Edytowane 26 Września 2018 przez kamil-vag
karolas123321 Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 Wczoraj jechałem trasę ponad 100km w jedną stronę a poźniej sprowrotem i cisnąłem i po 180 zeby sprawdzić doładowanie i cały czas chodził dobrze mimo, ze był dobrze rozgrzaby, Jutro rano wezme laptop i sprawdzę z rana jak to wygląda. Wydaje mi się, ze jakis czujnik przekłamuje odczyt gdy ma dużą temperaturę otoczenia. Geometria nie zacina się na pewno to już sprawdzałem i czy zimny czy zgrzany to sztanga chodzi tak samo.
moniuh Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 może zrób logi na dłuższym odcinku temperatur na turbinie (EGT) przed dpf i za, sa jeszcze paliwa, otoczenia, temp dolotu.. Miałem u siebie problem z czujnikiem EGT i niby pokazywał normalnie, ale występowały skoki na temp max zdaje się 1040 stopni, wtedy komp ciął dawkę. jak masz vcds to możesz tryb turbo włączyć na tych grupach i większa częstotliwość próbkowania będzie.
piotrsob1 Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 Na temperatury panujące w wydechu to raczej temperatura zewnętrzna ma niewielki wpływ , raczej na pewno nie na tyle znaczący by były powodowały takie jaja .. Prędzej ochłodzenie może mieć wpływ na temperatury panujące w dolocie ( jak sobie dobrze przypominam to czujniki temp. powietrza w dolocie są w MAP-ie i MAF-ie ) i im bym się przyjrzał
kamil-vag Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 Czyli wrzuć 007 i 075 i możesz dodać 011 żeby było widać stan turbo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się