Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pierwszy samochód


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

jestem amatorem, moj pierwszy samochod i chcialem o niego troche zadbać, co powinienem jako pierwsze zrobić po zakupie samochodu pod okiem technicznym ?

posiadam audi a4 b5, silnik 1.8T zagazowany

co powinienem zrobić w pierwszej kolejności ? czy cos wymienić, jak zdiagnozować że coś niepoprawnie chodzi ?

 

licze na pomoc, wkońcu to forum ?

Edytowane przez majami112
Zmiana tytułu
Opublikowano

To co po za kupie się robi rozrząd oleje filtry i inne płyny. Później to podłączenie kompa, dobrze zrobić komplet logów dynamicznych i od ich wyniku myśleć co dalej naprawić/wymienić.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, radi88PL napisał:

To co po za kupie się robi rozrząd oleje filtry i inne płyny. Później to podłączenie kompa, dobrze zrobić komplet logów dynamicznych i od ich wyniku myśleć co dalej naprawić/wymienić.

a co ile przejechanych km powinno sie rozrząd wymieniać ? dzis zauwazyłem date pod maska

ps. jaki wgl powinienem wlać płyn do chłodnicy ? inni mowia że bez roznicy czy niebeski czy czerwony, ale wg mnie nie

Edytowane przez majami112
ps
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, majami112 napisał:

a co ile przejechanych km powinno sie rozrząd wymieniać ? dzis zauwazyłem date pod maska

ps. jaki wgl powinienem wlać płyn do chłodnicy ? inni mowia że bez roznicy czy niebeski czy czerwony, ale wg mnie nie

płyn nie ma znaczenia jaki kolor

co do rozrządu to jeśli kupiłeś samochód to wymieniaj go bez zastanowienia chyba ze masz jakieś faktury z wymiany ale i tam bym nie ryzykował 

Ja bym proponował jeszcze ściągnąć miskę i wyczyścić smoka ?

przy wymianie oleju możesz też wymienić uszczelkę chodniczki oleju koszt smieszny a można zaoszczędzić dużego problemu w przyszłości 

Edytowane przez dawid221
Opublikowano
W dniu 26.08.2018 o 21:08, dawid221 napisał:

płyn nie ma znaczenia jaki kolor

co do rozrządu to jeśli kupiłeś samochód to wymieniaj go bez zastanowienia chyba ze masz jakieś faktury z wymiany ale i tam bym nie ryzykował 

Ja bym proponował jeszcze ściągnąć miskę i wyczyścić smoka ?

przy wymianie oleju możesz też wymienić uszczelkę chodniczki oleju koszt smieszny a można zaoszczędzić dużego problemu w przyszłości 

- płyn chłodnicy zmieniony

- rozrzad bede pewnie wymieniał, ale wiadomo, narazie nie bo kasy nie mam, ale drogi to interes ? Samemu jak mam kanał jest możliwość wymiany z wujkiem google ?

- olej silnikowy wymieniony, czarny był a podobno w benzynie powinien wygladac prawie jak nowy

- uszczelki chlodniczki oleju nie wymieniałem, a jakie sa objawy zużutej uszczelki (wycieki)? 

 

Ogólnie czytałem też na forum o szarpaniu pojazdu jeśli puszcze gaz, mowili że to może być przepustnica, ale po wyczyszczeniu srodkiem chemicznym po przepustnic nic nie pomogło, podkresle też że jak znajomy podłączył samochod do komputera, to właśnie cos wyskoczyło z przepustnica, jakies rady ?

 

Opublikowano

Z wujkiem google możesz próbować, najwyżej wymienisz silnik. Płyn było zostawić i tak przy rozrządzie zlejesz. Części ok 500, robota ok 300.

Jaki tam olej wlałeś?

Podstawa do diagnostyki to kabel vag, kupisz na alle a wujek google i forum powie jak używać.

Zalicz skp jak tego nie zrobiłeś, żeby się zaraz nie rozwalić.

Jaki to dokładnie silnik i co to za błąd przepustnicy?

Opublikowano
3 godziny temu, majami112 napisał:

1.  płyn chłodnicy zmieniony

2.  rozrzad bede pewnie wymieniał, ale wiadomo, narazie nie bo kasy nie mam, ale drogi to interes ? Samemu jak mam kanał jest możliwość wymiany z wujkiem google ?

3. olej silnikowy wymieniony, czarny był a podobno w benzynie powinien wygladac prawie jak nowy

1. oryginalnie był zalewany G11 z krzemianami i taki powinno się zalewać , można G12++/G13 mają trochę mniej krzemianów lecz nie powinno się zalewać G12/G12+ nie zawierających krzemianów.

2. Wirtualny wujek nie wystarczy, potrzebna fachowa ręka mistrza.

3. Jak przed gazem nie przygotowano układu smarowania to takie efekty lub stosowanie słabej jakości olejów. A jaki przebieg ?.

Zagazowany silnik wymaga dobrych olejów z wysokim TBN tak jak do diesli i skracanie interwału wymiany oleju.

Opublikowano
7 godzin temu, majami112 napisał:

- płyn chłodnicy zmieniony

- rozrzad bede pewnie wymieniał, ale wiadomo, narazie nie bo kasy nie mam, ale drogi to interes ? Samemu jak mam kanał jest możliwość wymiany z wujkiem google ?

- olej silnikowy wymieniony, czarny był a podobno w benzynie powinien wygladac prawie jak nowy

- uszczelki chlodniczki oleju nie wymieniałem, a jakie sa objawy zużutej uszczelki (wycieki)? 

 

Ogólnie czytałem też na forum o szarpaniu pojazdu jeśli puszcze gaz, mowili że to może być przepustnica, ale po wyczyszczeniu srodkiem chemicznym po przepustnic nic nie pomogło, podkresle też że jak znajomy podłączył samochod do komputera, to właśnie cos wyskoczyło z przepustnica, jakies rady ?

 

Jeśli masz jaka kolwiek wiedzę to wymienisz rozrząd bez problemu nic skomplikowanego tam nie ma jak będziesz chciał to pisz wyśle ci instrukcje serwisowe

co do uszczelki chodniczki to rożnie bywa mi raz strzeliła z dnia na dzień rano pod samochodem kałuża oleju a drugi raz poprostu się sączyło 

 

co do szarpania przy puszczaniu gazu jest to raczej normalne ze względu na przepustnice na linkę ? 

Opublikowano
15 godzin temu, mszark napisał:

Z wujkiem google możesz próbować, najwyżej wymienisz silnik. Płyn było zostawić i tak przy rozrządzie zlejesz. Części ok 500, robota ok 300.

Jaki tam olej wlałeś?

Podstawa do diagnostyki to kabel vag, kupisz na alle a wujek google i forum powie jak używać.

Zalicz skp jak tego nie zrobiłeś, żeby się zaraz nie rozwalić.

Jaki to dokładnie silnik i co to za błąd przepustnicy?

płyn musiałem wymienić, gdyż po dłuższej trasie w deszczu normalnie widziałem jak para ulatywała nad maska, nie wiem co miał tam za płyn wlany poprzedni właściciel i też dodam że normalnie mi sie tam woda zagotowała, po wymianie jest lepiej, narazie (odpukać) żadnych problemow nie mam

 

Zalicz skp? Nie wiem o co chodzi

 

1.8T ben+lpg, a dokładnie błędu przepustnicy nie wiem, ale coś tam jest nie tak

ogólnie w moim przypadku to wyczyszczeniu przepustnicy, powinno sie jakąś adaptacje robic czy to juz automatycznie samo sie robi? wymieniałem też aku

 

 

15 godzin temu, KINIAM napisał:

1. oryginalnie był zalewany G11 z krzemianami i taki powinno się zalewać , można G12++/G13 mają trochę mniej krzemianów lecz nie powinno się zalewać G12/G12+ nie zawierających krzemianów.

2. Wirtualny wujek nie wystarczy, potrzebna fachowa ręka mistrza.

3. Jak przed gazem nie przygotowano układu smarowania to takie efekty lub stosowanie słabej jakości olejów. A jaki przebieg ?.

Zagazowany silnik wymaga dobrych olejów z wysokim TBN tak jak do diesli i skracanie interwału wymiany oleju.

1. wlałem g12 (mozliwe że z plusem), taki jaki polecił sprzedawca, jesli jest to istotne jaki to musiałbym zerknać bo mam bańke w samochodzie

2. nie boje sie wyzwań ?

3. ponad 300tys

olej nie jest najwyżej klasy, sredniej można powiedzieć

11 godzin temu, dawid221 napisał:

Jeśli masz jaka kolwiek wiedzę to wymienisz rozrząd bez problemu nic skomplikowanego tam nie ma jak będziesz chciał to pisz wyśle ci instrukcje serwisowe

co do uszczelki chodniczki to rożnie bywa mi raz strzeliła z dnia na dzień rano pod samochodem kałuża oleju a drugi raz poprostu się sączyło 

 

co do szarpania przy puszczaniu gazu jest to raczej normalne ze względu na przepustnice na linkę ? 

napisałem na prv o instrukcje

nic nie kapie, wiec chyba wporzadku

no nwm czy normalne, bo w jeździe to szarpnie a błąd komputerowy to też musiał sie skąś wziąść

a może słyszałeś czy ktoś słyszał o filterku oleju w misce olejowej ? Kiedy byłem na kanale to podszedł do mnie nieznany mi gościu i powiedział że jeździł takim samochodem i powiedział że mało kto sprawdza własnie ten filter.. pytałem znajomych to mowili że jeszcze nie słyszeli o tym, ale podobno jak ten gosciu powiedział to lubi sie czesto zapchac przez co z miski nie podaje oleju do silnika

Opublikowano

Filterek to ten smok o którym masz wyżej. Inaczej sitko przy pompie oleju.

Chodziło mi bardziej o kod silnika. A olej to konkretnie co? Bo mamy takich mechaników że do starych aut chcą lać pół syntetyk, albo minerał. Co dla tego silnika nie jest dobre.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...