Dev Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Opublikowano 25 Kwietnia 2023 (edytowane) W dniu 23.04.2023 o 11:21, kris_91 napisał(a): Chce wymienić olej w tylnym dyfrze w quattro 2016r. Na torsenie. Wedlug wyposazenia mam dyfer GH1. Czyli tak jak w b8 polifcie. Ktoś poda mi nr oleju oem i ilosc bo wedlug etki sa 3 rodzaje... @Devporatujesz? WAUZZZF47GA040430 G 055 190 A2 - 670ML - QBZ,RZV G 060 190 A2 - 960 ML - QTG,SBW,SBX, SNK,TJQ Edytowane 25 Kwietnia 2023 przez Dev
kris_91 Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Opublikowano 25 Kwietnia 2023 58 minut temu, Dev napisał(a): G 055 190 A2 - 670ML - QBZ,RZV G 060 190 A2 - 960 ML - QTG,SBW,SBX, SNK,TJQ Tylko ze ja mam wedlug vin GH1.. Nic z powyższych w vin nie wystepuje
Dev Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Opublikowano 25 Kwietnia 2023 (edytowane) 10 godzin temu, kris_91 napisał(a): Tylko ze ja mam wedlug vin GH1.. Nic z powyższych w vin nie wystepuje GH0 - oska GH1 - quattro GH2 - quattro + aktywny dyfer musisz na wlepce zobaczyc jakie masz oznaczenie tylnego dyfra podałem Ci symbole, musisz tylko sprawdzic powinno byc QBZ Edytowane 25 Kwietnia 2023 przez Dev
kris_91 Opublikowano 26 Kwietnia 2023 Opublikowano 26 Kwietnia 2023 12 godzin temu, Dev napisał(a): GH0 - oska GH1 - quattro GH2 - quattro + aktywny dyfer musisz na wlepce zobaczyc jakie masz oznaczenie tylnego dyfra podałem Ci symbole, musisz tylko sprawdzic powinno byc QBZ Musze sprawdzić wlepe. Mam rozkodowowany vin ale tam nic niema o dyfrze.
Kei20 Opublikowano 5 Maja 2023 Opublikowano 5 Maja 2023 W trakcie jazdy słychać jakby się coś obracało i w jakimś momencie ocierało o coś, tak jak kolega wyżej pisał "łu łu łu", gdy przyśpieszam odgłos również przyśpiesza. Dźwięk dochodzi od spodu auta, po środku. Stawiam na dyfer, miał ktoś może styczność z takim problemem?
szuwi3 Opublikowano 11 Maja 2023 Opublikowano 11 Maja 2023 W dniu 30.03.2023 o 21:29, Deamian napisał(a): Czy jest jakaś konkretna procedura wymiany oleju MTF w części mechanicznej skrzyni i w tylnym moście? Co sądzicie o tych modyfikatorach tarcia? Czy ktoś się orientuje jak wygląda wymiana/ procedure oleju MTF?
patryciusz Opublikowano 11 Maja 2023 Opublikowano 11 Maja 2023 Odkręcasz pompę oleju i zlewasz stary olej. Z boku jest też korek przez który nalewasz świeży około 4l wchodzi. 1
kris_91 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Dyfer QBZ. Chce wymienić olej. Musi być rozgrzany? Wlewać według etki 670ml czy do przelania przez korek wlewowy?
mentor121 Opublikowano 28 Czerwca 2023 Opublikowano 28 Czerwca 2023 (edytowane) witajcie, Przepraszam z odgrzewanie kotleta, ale potrzebuje ustalić jaki olej do dyfra + komplet serwisowy do skrzyni s-tronic oleje filtry uszczelki, co tam tylko trzeba WAUZZZF41KA078146 czy ktoś z szanownego grona może pomóc ? Edytowane 28 Czerwca 2023 przez mentor121 dodanie zdjecia
GrzesiekMielcarz Opublikowano 11 Września 2023 Opublikowano 11 Września 2023 Cześć. Jestem właśnie po lekturze wszystkich wypowiedzi w tym temacie ponieważ w aucie żony (A4 B9 Allroad, 2.0 163KM ON) również występuje problem buczenia przy ruszaniu na skręconych kołach. W serwisie Porsche Połczyńska, również spotkałem się ze stwierdzeniem że buczenie nie wpływa na właściwości jezde a jedynie wpływa na komfort jazdy. Czy możecie polecić warsztat, serwis lub mechanika w obrębie województwa Mazowieckiego (najlepiej Warszawa, Grodzisk Mazowiecki), który zajołby się kompleksowo tym problemem (tzn: ustlił rodzaj quatro, rekomendowany olej, dokonał wymiany) ?
Jacekp14 Opublikowano 7 Marca Opublikowano 7 Marca W dniu 11.05.2023 o 15:04, szuwi3 napisał(a): Czy ktoś się orientuje jak wygląda wymiana/ procedure oleju MTF? Olej MTF G055549A2 do części mechanicznej/torsen - zalewa się do poziomu korka wlewowego czy dokładnie 3,8L .Ktoś ma pewność czy nalewamy tyle samo co zleciało?
krystianstb Opublikowano 11 Marca Opublikowano 11 Marca M dokładnie ten sam problem, mhslem że olej w dyfrze pomoże bo nie do końca zrozumiałem jak ktoś pisał torsen, myślałem że to właśnie tam się znajduje, a z tego co wyczytałem to on jest całkiem w innym miejscu. Mógłby ktoś powiedzieć skąd spuscic olej w tym torsenie ? I gdzie on się dokładnie znajduje
Jacekp14 Opublikowano 3 Kwietnia Opublikowano 3 Kwietnia Ponieważ na forum nikt nie zna tematu wymiany oleju w S-tronicu Quattro OCL - w części mechanicznej/torsen - spuściłem ten olej w ilości ok.3.3 L , dość brudny zważając że ma 95 tys przebiegu , zalałem świeżego 3.4L . Auto przy mocnym skręcie już nie buczy i skrzynia łagodniej przełącza biegi . Dotyczy to Quattro na torsenie ( nie ultra) dodaję zdjęcia z wymiany.Pozdrawiam
kris_91 Opublikowano 6 Kwietnia Opublikowano 6 Kwietnia W dniu 3.04.2024 o 18:37, Jacekp14 napisał(a): Ponieważ na forum nikt nie zna tematu wymiany oleju w S-tronicu Quattro OCL - w części mechanicznej/torsen - spuściłem ten olej w ilości ok.3.3 L , dość brudny zważając że ma 95 tys przebiegu , zalałem świeżego 3.4L . Auto przy mocnym skręcie już nie buczy i skrzynia łagodniej przełącza biegi . Dotyczy to Quattro na torsenie ( nie ultra) dodaję zdjęcia z wymiany.Pozdrawiam O tym ciągle mowa w tym temacie przecież...
mariozurek Opublikowano 6 Czerwca Opublikowano 6 Czerwca Szanowni koledzy na innej stronie zamiesciłem swoj problem nie wiem czy moje auto ma tzw TORSEN czy nie i czy tu powiniwnem to pytanie zadac ale go napisze i poprosze Was o poradę Panowie podnoszę swój problem jestem od nowości właścicielem Audi A4 ultra quattro 8WH 0B9 rocznik 2018 150 KM diesel 2,0 manual przebieg niecałe 65000km Auto serwisowane w ASO. Ostatni przegląd w sierpniu ubiegłego roku -jeżdżę nim sam -senior i przeżyłem już problem z 6 biegiem a obecnie przy tak małym przebiegu pojawia się problem chyba dyfra, bo objaw jest podobny jak wcześniej pisał któryś z Was mianowicie przy pełnym skręcie w lewo czy prawo i ruszaniu pojawia się dziwne zachowanie i odgłosy z tylnej osi jakby gruchotanie czy jakby opony były dziwnie zużyte. Po przeprowadzeniu jazdy próbnej razem z znajomym mechanikiem potwierdził te moje spostrzeżenia- głośnego zachowania przy skręcie i ruszaniu z miejsca , przeprowadziliśmy oględziny opon pomiary długości obwodów opon/opony w dobrym stanie i jednakowe/ oględziny od skrzyni biegów do dyferencjału sprawdzenie luzów na kolach, przegubach sprawdzenie wału i nic nie wykryliśmy optycznie żadnych wycieków itp. Sprawdzenie błędów elektroniki tez nic nie wykryło. Podejrzenie pada na mechaniczne uszkodzenia na dyferencjału. Czy to możliwe przy takim przebiegu? A może coś innego może jakaś wymiana oleju jest gdzieś potrzebna i pomoże?
patryciusz Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Czytałeś ten temat? Przecież to ciągle przewija się na forum. Wszystko jest opisane co trzeba zrobić.
mentor121 Opublikowano 20 Czerwca Opublikowano 20 Czerwca @Devwitam, jest Pan w stanie pomoc ? WAUZZZF41KA078146 Skrzynia Ock, jaki olej do mechanizmu różnicowego ? jestem po wymianie oleju w skrzyni, ale mechanizmu różnicowego został pominięty. Buczenie na skręconych kołach przy lekkim dodawaniu gazu buczy, w tylnym moście olej wymieniony może jest ktoś z Krakowa kto zna temat ?
dan4tech Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada W dniu 23.01.2022 o 17:06, adamspeed01 napisał(a): Specyfikacja oleju dla skrzyni 0CL to G055549A2 i nie znalazłem żadnego zamiennika. Też miałem wibracje jakie opisujesz i po wymianie oleju ustały. Został tylko dźwięk lekkiego gwizdu od 95km/h do 105km/h. Bedę jeszcze próbował dolać dodatek ls i zobaczę czy pomoże. Cześć wymieniam dzisiaj olej w środkowym mechanizmie różnicowym ( torsen) przy skrzyni i tam trzeba odkręcić tą pompę żeby zlać olej, rozumiem że wyżej jest jakiś korek żeby nalać ten olej? Jakim momentem dokręcić później tą pompkę oraz czy trzeba wymieniać uszczelkę? Jak to robiłeś u siebie?
dan4tech Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada W dniu 3.04.2024 o 18:37, Jacekp14 napisał(a): Ponieważ na forum nikt nie zna tematu wymiany oleju w S-tronicu Quattro OCL - w części mechanicznej/torsen - spuściłem ten olej w ilości ok.3.3 L , dość brudny zważając że ma 95 tys przebiegu , zalałem świeżego 3.4L . Auto przy mocnym skręcie już nie buczy i skrzynia łagodniej przełącza biegi . Dotyczy to Quattro na torsenie ( nie ultra) dodaję zdjęcia z wymiany.Pozdrawiam Lub kolega może będzie znał odpowiedź na pytanie: Trzeba odkręcić tą pompę żeby zlać olej? Nie ma korka spustowego? Wyżej jest jakiś korek żeby nalać ten olej? Jakim momentem dokręcić później tą pompkę oraz czy trzeba wymieniać uszczelkę? Jak to robiłeś u siebie?
dan4tech Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada (edytowane) Spuszczenie oleju przez otwór po pompie to jedno ale jak go nalać ? gdzie jest śruba do nalewania? Może jakieś zdjęcie? Może ta służy do zalewania MTF ? EDIT: potwierdzam że to śruba kontrolna oleju MTF w skrzyni 0CL Edytowane 22 Listopada przez dan4tech
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się