przem8 Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 O dv Podciśnienie ma zasysać palca, jak nic się nie dzieje to padaka.
Lichy92 Opublikowano 25 Września 2018 Autor Opublikowano 25 Września 2018 2 minuty temu, Łukasz13 napisał: lpg przydałoby sie wyrególować. Najgorsze jest to, że ten gazownik powiedział żebym naprawił auto mechanicznie i wtedy podjechał na regulację gazu. Ogólnie instalacji BRC nie wszędzie chcą robić, najbliżej mojego miasta to Mysłowice.
przem8 Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 9 minut temu, Lichy92 napisał: Najgorsze jest to, że ten gazownik powiedział żebym naprawił auto mechanicznie i wtedy podjechał na regulację gazu. W sumie ma racje, bo jeśli chodzi o korekty na jałowych to nie są prawidłowe.
Lichy92 Opublikowano 25 Września 2018 Autor Opublikowano 25 Września 2018 Zaczynam się gubić. W pierwszej kolejności sprawdzam szczelność dolotu. Sprawdzę zawór DV, tutaj mam problem, mianowicie nie mogę znaleźć go.
przem8 Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 17 minut temu, Lichy92 napisał: Sprawdzę zawór DV Najlepiej od spodu, zaraz przy zderzaku po lewej stronie stojąc przodem do samochodu.
monomachos Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, przem8 napisał: Najlepiej od spodu, zaraz przy zderzaku po lewej stronie stojąc przodem do samochodu. Dokładnie. Możesz też go znaleźć po rurce podciśnienia biegnącej od kolektora dolotowego, potem górna plastikowa osłona rozrządu i w dół przy dolocie. Ale żeby go wyjąć najlepiej kanał. Z jakiego silnika masz tą lambdę (chodzi mi o kod)? Jak dla mnie ma dziwne wskazania. Na biegu jałowym (Pb) trzyma równe 1,48-1,5 V i ani drgnie, a to przecież idealnie, nie powinno być żadnych większych korekt [1,5v = AFR 14,7 (jednostek powietrza) do 1 (jednostki paliwa)] a jest grubo na +. Pod obciążeniem napięcie 1V a to daje mniej więcej 10:1 czyli za bogato, a mimo to korekty na wydłużanie czasu wtrysku (!?). Ja niestety nie mam porządnych logów dynamicznych z bloku 33, ale na biegu jałowym napięcie skacze tak mniej więcej od 1.4v do 1.6v (swoją drogą sam nie wiem czy mają być aż takie odchylenia). Cytat No jeśli chodzi o odpalanie to właśnie jest mój największy problem. Czy mechanik sprawdzał ciśnienie na listwie wtryskowej? Edytowane 25 Września 2018 przez monomachos
Lichy92 Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 Jeśli chodzi o różnice temperatur to czujnik pokazywał 4 stopnie, a na zewnątrz było 0 stopni. Czy to duża różnica mogąca mieć wpływ? Jeśli chodzi o szczelność dolotu to mam problem, ponieważ nie mam kompresora i niestety na dzień dzisiejszy nie mam za bardzo gdzie wykonać takiego testu. Czujnik DV zlokalizowałem, niestety bez kanału nie idzie go ściągnąć, a owego nie posiadam. Mechanik dziś wymienił termostat.
kusy04 Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 Jeśli chodzi o różnice to nie będzie miała ona wpływu.
Lichy92 Opublikowano 28 Września 2018 Autor Opublikowano 28 Września 2018 Dzisiaj wymieniłem sondę na dedykowana dla tego modelu, oczywiście ori z Bosh-a. Wyczysciłem i adoptowałem przepustnice. Niestety dalej jest problem z wykonaniem testu zaworu DV oraz testem szczelności dolotu (brak warunków).
przem8 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Spróbuj go odpalić na odpiętej przepływce i czy będzie poprawa.
monomachos Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 3 godziny temu, Lichy92 napisał: Dzisiaj wymieniłem sondę na dedykowana dla tego modelu, oczywiście ori z Bosh-a. Wyczysciłem i adoptowałem przepustnice. Niestety dalej jest problem z wykonaniem testu zaworu DV oraz testem szczelności dolotu (brak warunków). Jest jakaś poprawa? Zawór DV możesz połowicznie sprawdzić przez sterujący nim wężyk podciśnienia. Trzeba go zdjąć i zassać powietrze. Jeżeli po zassaniu nie będzie trzymał podciśnienia to znaczy, że poszła membrana i zawór do wymiany. Ale faktycznie najlepiej wyjąć i sprawdzić szczelność na wszystkich króćcach. Do testu szczelności nie potrzebujesz kompresora, tylko trochę umiejętności "druciarskich" i mocnych płuc (zapewniam Cię, że większe nieszczelności w ten sposób wykryjesz) , albo najlepiej pompki z zaworem zwrotnym. Dolot trzeba zdjąć z przepływki i zaślepić. Ja do tego używałem elektrycznej puszki podtynkowej za kilkadziesiąt groszy (średnicy nie pamiętam, trzeba zmierzyć). Następnie na szczycie puszki filtra powietrza zdejmujesz gumowe kolanko z metalowej rurki, która biegnie pod blachą ekranującą katalizator i kolektor wydechowy prosto do dolotu. Zakładasz na nią jakiś wężyk fi 5-6 mm i dmuchasz. Jeżeli natomiast będziesz chciał użyć pompki to trzeba będzie odłączyć odmę z dolotu bo ona może nie wytrzymać większego ciśnienia, zwłaszcza ten plastikowy króciec pod kolektorem ssącym. Powinieneś sprawdzić tę szczelność przed wymianą drogich czujników. Ciśnienie na listwie wtryskowej też do sprawdzenia, jeżeli wciąż jest problem z odpalaniem. 1
Lichy92 Opublikowano 29 Września 2018 Autor Opublikowano 29 Września 2018 (edytowane) W dniu 28.09.2018 o 18:40, przem8 napisał: Spróbuj go odpalić na odpiętej przepływce i czy będzie poprawa. Dzisiaj rano odpiołem przepływkę, niby było wszystko ok, ale przed chwilką wyszedłem z kina, auto stało cały seans czyli jakieś 2h i przy odpaleniu niestety zgasło. Rozumiem, że to eliminuje przepływomierz i należy szukać dalej? Edytowane 29 Września 2018 przez Lichy92
przem8 Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 Jezdziles cały dzień z odpiętym maf czy jak? Skoro rano odpalił normalnie na odpiętym to nie wiem czy można zupełnie wyeliminować.
Lichy92 Opublikowano 29 Września 2018 Autor Opublikowano 29 Września 2018 29 minut temu, przem8 napisał: Jezdziles cały dzień z odpiętym maf czy jak? Skoro rano odpalił normalnie na odpiętym to nie wiem czy można zupełnie wyeliminować. No praktycznie cały dzień. Jak maf jest podpięty to też czasami normalnie zapala. To gaszenia się zdarza czasami, ale nie zawsze.
Lichy92 Opublikowano 30 Września 2018 Autor Opublikowano 30 Września 2018 Powiedzcie mi dlaczego nie moge wykonać testu sond oraz katalizatora? Cały czas mam test OFF, oczywiście wszystkie warunki spełnione. Co może być przyczyną? Jutro chyba zlecę test szczelności dolotu mechanikowi i sprawdzenie ciśnienia na listwie wtryskowej. Chciałbym żeby już było ok bo nawet nie mam po co do gazownika jechać.
Lichy92 Opublikowano 6 Października 2018 Autor Opublikowano 6 Października 2018 W dniu 25.09.2018 o 18:29, przem8 napisał: Sprawdziłbym jeszcze zawór dv dla pewności, bo nie upuszcza od razu ciśnienia po puszczeniu gazu. Dziś wymieniłem zawór DV bo stary okazał się wadliwy wg testu z filmiku. Czy to może oznaczać koniec problemów z odpalaniem?
przem8 Opublikowano 6 Października 2018 Opublikowano 6 Października 2018 Dv do odpalania nic nie ma, a przynajmniej nie spotkałem się z takim objawem.
Lichy92 Opublikowano 6 Października 2018 Autor Opublikowano 6 Października 2018 (edytowane) 2 godziny temu, przem8 napisał: Dv do odpalania nic nie ma, a przynajmniej nie spotkałem się z takim objawem. No fakt faktem był uszkodzony, a myślałem, że to będzie związane z tym problemem, którego chcemy się pozbyć. Pozostała właściwie tylko ta szczelność dolotu, już się boję jak się okaże, że dolot jest szczelny... Edytowane 6 Października 2018 przez Lichy92
przem8 Opublikowano 6 Października 2018 Opublikowano 6 Października 2018 (edytowane) A to ciśnienie paliwa sprawdzałeś po zapłonie i przy rozruchu ? Edytowane 6 Października 2018 przez przem8
Lichy92 Opublikowano 7 Października 2018 Autor Opublikowano 7 Października 2018 21 godzin temu, przem8 napisał: A to ciśnienie paliwa sprawdzałeś po zapłonie i przy rozruchu ? W środę znajomy sprawdzi ciśnienie bo ma do tego specjalny manometr. Z ciekawostek dodam, że pojawił się nowy błąd, którego wcześniej nie było: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded Czy to może mieć wpływ na gaśnięcie samochodu ? Samochód ogólnie spala masę benzyny, domyślam się, że jest to spowodowane tym, że często muszę go odpalać po kilka razy, chyba, że się mylę ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się