Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne szelest w silniku przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! 

Mam problem w swoim Audi a4 b6 3.0 quattro asn 2002 rok, przy przyspieszaniu kiedy silnik osiąga  3 tys obr do 4.5 tys  słychać dziwny dźwięk takie (furkotanie), dźwięk przypomina przepływ cieczy w zapowietrzonym  układzie chłodzenia,  silnik normalnie łapie temperaturę oraz nie spada w trakcie jazdy, płyn sprawdzony, myślę że może to  coś wspólnego z nagrzewnica ponieważ bardzo dobrze to słychać wewnątrz pojazdu, ale nie jestem pewien , dlatego chciałem zapytać czy mieliście taki przypadek. 

Opublikowano

Ja mam podobny problem ze podczas przyspieszania słychać jakieś trzeszczenie metaliczne w środku. I już się zaczyna koło 3 tys obrotów na rozgrzanym silniku

Opublikowano
W dniu 24.09.2018 o 22:08, Janusz1L97 napisał:

Witam! 

Mam problem w swoim Audi a4 b6 3.0 quattro asn 2002 rok, przy przyspieszaniu kiedy silnik osiąga  3 tys obr do 4.5 tys  słychać dziwny dźwięk takie (furkotanie), dźwięk przypomina przepływ cieczy w zapowietrzonym  układzie chłodzenia,  silnik normalnie łapie temperaturę oraz nie spada w trakcie jazdy, płyn sprawdzony, myślę że może to  coś wspólnego z nagrzewnica ponieważ bardzo dobrze to słychać wewnątrz pojazdu, ale nie jestem pewien , dlatego chciałem zapytać czy mieliście taki przypadek. 

Ustaliliście koledzy może źródło tych odgłosów?

Opublikowano

U mnie jeden z mechaniorów powiedział że milion procent panewki a wiecie liczy się to z wyciągnięciem silnika. Pokusiło mnie jeszcze pojechać do innego i drugi zdecydowanie odrzucił przyczynę panewek. Stwierdził że prawdopodobnie klapki kolektora, mam już kolektor rozkręcony i faktycznie to te klapki są uszkodzone. Teraz czekam na nowy "uzywany" kolektor i jak faktycznie problem zniknie to dam wam znać, jakoś w przyszłym tygodniu powinno być gotowe o ile uda się dostać ten kolektor ssący z klapami. 

Opublikowano

Założony nowy kolektor ssący i wszystko wróciło do normy!!! ?

Opublikowano

ile dałeś za kolektor ?

Opublikowano (edytowane)

500 pln używany rzecz jasna...!

Edytowane przez Bequiet
Opublikowano
W dniu 17.12.2018 o 18:04, Bequiet napisał:

Założony nowy kolektor ssący i wszystko wróciło do normy!!! ?

Ciekaw jestem co na to mechanik co mówił, że na milion procent to panewki... :wink: 

Opublikowano
W dniu 17.12.2018 o 18:04, Bequiet napisał:

Założony nowy kolektor ssący i wszystko wróciło do normy!!! ?

A zauważyłeś jakąś różnice w mocy silnika po wymianie kolektora ze sprawnymi klapkami?

Opublikowano
17 godzin temu, tomik77 napisał:

A zauważyłeś jakąś różnice w mocy silnika po wymianie kolektora ze sprawnymi klapkami?

Jest różnica.U mnie wałek był uwalony.Do tego katy zapchane i auto jeździło,jakby z 50 koników ubyło.Po wymianie samego kolektora już było lepiej,a po wymianie katów już całkiem gitara?

Opublikowano
W dniu 30.12.2018 o 17:33, tomik77 napisał:

A zauważyłeś jakąś różnice w mocy silnika po wymianie kolektora ze sprawnymi klapkami?

Niewielka różnica w mocy, ale podczas sportowej jazdy teraz po wymianie kolektora lepiej wszystko pracuje, nie przerywa podczas runa, nie faluja oborty przy przerzuceniu z D na P w tipie. 

Jeszcze nie jestem pewien mocy, jadę w najbliższych dniach na sprawdzenie katalizatora, check na jednym się ciągle zapala. Ktoś mi mówił też że z jednej rurki jak gdyby mniej dymilo :) duże prawdo za kat przytkany. Poinformuję jak się sprawy mają i czy po ewentualnej naprawie, poprawia się osiągi. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...