Skocz do zawartości
IGNOROWANY

EGR OFF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pytanie bo mam problem z Egr wywala mi cały czas check.

Po podpięciu VCDS wywala błąd związany z EGR.

Będę go czyścił na dniach ale mam pytanie czy jak go zaślepię to nie wyjdzie lepiej dla tego silnika?

Jest opcja po zaślepieniu wyłączyć go na amen tak żeby mi błędu nie wywalało?

Wkurza mnie ta kontrolka po prostu?

Zastawiałem się nad nowym EGR wrazie co ale chciałem poznać waszą opinie co do tego silnika 2,5

 

Opublikowano

Cześć,

Miałem tego typu problemy w BDH. Nie pamiętam nr błędu ale chodziło o to że zawór EGR nie osiągał jednego z krańcowych położeń.

W nastawach podstawowych dla EGRa powinieneś widzieć wysterowanie na 100% i na 0% - tak przy zdrowym układzie jest. U mnie okazało się że padła membrama w zaworze wykonawczym. Czyli zawór był zawsze zamknięty. Wymieniłem na taki ze szrotu - 12 zł (w ASO okolo 700). Niestety nadal w nastawach podstawowych miałem brak wysterowania w zakresie od 0 do 100%. Okazało się że strzepy gumy z zaworu wykonawczego zatkały zawór sterujący - jak przyłożyłem palec ledwo pompował. Ponieważ nie chciało mi się czyścić kupiłem używkę - 15 zeta(ASO okolo 550 zł). I usunąłem usterkę. Po około 40kkm żadnych problemów nadal nie mam. Dodatkowo gdy świeciła mi się kontrolka od EGRa to wydaje mi się że słabiej jeździł na pewno czuć było spaliny czego bardzo nie lubię. Polecam nie zaślepiać tylko naprawić.

Nadmieniam że jak masz zdrowy silnik tzn. wtryski itd. to będziesz miał czyściutki EGR. Te silniki jeśli zdrowe nie kopcą i nie leje się żaden olej z EGRa jak to w innych bardzo popularnych TDI:)

Opinia o BAU: masz najlepsze 2.5 TDI jakie wyszło, tylko dbaj: olej co 10kkm, filtry na czas itd. Jeśli nie zajeżdżone przez wymiany oleju w stylu Long Life długo będziesz zadowolony.

pozrawiam

Opublikowano

Dzięki za poradę. Olej robię właśnie co 10kkm mam najechane ponad 400tys. i dymka nawet nie puści.

Czyli podejdę do tematu tak jak mówisz wymieni się i spokój bez kombinowania.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Zrób logi i dowiesz się co się stało:

 

 

 

 

 

Edytowane przez wieczmar
Opublikowano

Czy jest możliwość vcds sprawdzić mniej więcej podcisnienie egr .zawor  jest sprawny i ogólnie nie widać nieszczelnosci.

Opublikowano

Egr w tych modelach trzeba wyłączyć przede wszystkim programowo ! :) wtedy nie trzeba nic zaślepiać :)
podobno troszku wolniej się auto nagrzewa .

Opublikowano
W dniu 4.02.2019 o 21:34, eminem9307 napisał:


podobno troszku wolniej się auto nagrzewa .

Zauważalnie wolniej i do tego głośniej pracuje. Nie polecam, tym bardziej że zdrowe 2.5 nie nagaruje kolektora i kanałów w głowicy tak żeby to wpłynęło na osiągi.

Opublikowano
5 godzin temu, majkel_majki napisał:

Zauważalnie wolniej i do tego głośniej pracuje. Nie polecam, tym bardziej że zdrowe 2.5 nie nagaruje kolektora i kanałów w głowicy tak żeby to wpłynęło na osiągi.

a co wyłączyłeś i jest znacząca różnica ?

Opublikowano
3 godziny temu, eminem9307 napisał:

a co wyłączyłeś i jest znacząca różnica ?

Zgadza się, miałem zamknięty przez chwilę kiedy czekałem na nową rurkę egr, w AKE wystarczyło zdjąć podciśnienie z gruszki zaworu. Do kolektora ssącego i kanałów głowicy też zaglądałem, przy przebiegu 300 tys. km nie było co tam skrobać i raczej nikt tam wcześniej nie zaglądał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...