Skocz do zawartości
IGNOROWANY

0,5 L oleju na 100 km... Pierścienie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmiana numeru części była - to jest potwierdzone . ale co za sobą wnosiła - to już nie wiadomo. Można się tylko domyślać. 

Opublikowano

Ta dyskusja nic nie wprowadza do wątku. Zamiast powielania setny raz argumentu, że ALT jest ujowy można by jakoś wesprzeć kolegę, choćby psychicznie :D  Jeśli sprzedasz auto to wróci tu kolejna osoba zakładając taki sam temat, w którym dyskusja będzie wyglądać tak samo jak wyżej. Ale moment... jednak wprowadza - skoro w b7 jest ten problem poprawiony to dlaczego ma nie wymienić silnika? Jeżeli w b7 ten problem nie ma miejsca, a z waszych komentarzy można tak wnioskować to trzeba szukać silnika modelowo 2004 w górę.

Opublikowano

Chyba zrobię płukankę, a jak to nie pomoże chociaż trochę, to oddam auto do dosyć dobrego mechanika w moim mieście. Twierdzi on, że przerabiał parę ALT'ów i ma skuteczną metodę na problem z olejem - powiększenie rowków na pierścienie (chyba chodzi tylko o ten ostatni pierścień zgarniający) i wsadzenie pierścieni na sprężynce z innego auta. Co o tym myślicie koledzy? 2,5-3k taki zabieg wraz z wymianą wszystkich uszczelek itp do czego jest łatwy dostęp po rozebraniu silnika.

Opublikowano

O sprężynce nie słyszałem wcześniej, ale może mieć to sens. Szersze pierścienie na pewno pomogą, również  dodatkowe kanały olejowe to dobry pomysł, ktoś na tym forum miał podobny zabieg i pomogło, możesz podpowiedzieć mechaniorowi.

Opublikowano

Podłączam się. Motor w b7. Z pełną historią, jak u mnie czy Andrzeja praktycznie nie wcina oleju. U mnie ma juz przebieg 217tys(kupilem jak miał 116099 - sprawdzane aso,). Przejechałem 3000km od wymiany i lacznie z wymiana wlalem 4150ml oleju(by utrzymać poziom 3/4 rano i pół bagnetu na goracym). :) . Teraz widze ile dokladnie bo mam podzialke w butelce Molygenu od Liqui Moly. Wcześniej na oko pisałem :) . ALT w B7 jest czarne, a w B6 srebrne. Myślę, że lifting wyglądu samego silnika świadczy o tym ,że majstrowali też przy oleju, by problem wyeliminować. W b7 raczej o problemach nikt nie pisze,a możliwe ze te co w b7 biorą mają już tyle nalotu ,że i w 1.8T by brały. Rzeczywiście wszystko wskazuje na to, że poprawiono pewne wady, zmieniono design silnika. I wygląda on zupelnie inaczej niz wszystkie ALT w b6 jakie widzialem. Ja oponuję za podzieleniem ALT na dwa wypusty. Ten od 2000-2004 i ten po 2004 roku(wkładany do B7). Wtedy można by rzetelnie oceniać temat tego wszystkiego, bo każdy z problemami i bolączkami ma niestety B6. Pozdrawiam i bardzo współczuję takiej wtopy :( . Szkoda, że się przejechałeś. Audi to niesamowicie wygodne i dopracowane samochody, a wykończenie to czysta poezja. Zużywa się tak powoli wszystko, że nie dziwota ,że oszukują handlarzyki śmiecie i różnego pokroju Mirki na Audicach. Jeździlem nową skodą z salonu (przebieg 15 tyś km) i miałem wrażenie ,że moja audica bardziej zadbana jest i lepiej wygląda w środku oraz jest 10000% lepiej wykończona niż ta skoda. A różnica 200tyś km i 10 lat miedzy tymi autami 

Opublikowano
2 godziny temu, badi1992 napisał:

Chyba zrobię płukankę

Przy takim poborze oleju to nic nie da przynajmniej moim zdaniem. Rozsądnym posunięciem (o ile cała reszta jest ok) jest reanimacja silnika o ile masz ogarniętego mechanika w tej kwestii lub znalezienie z wiarygodnego zródła silnika z auta po 2004 roku jak już było to wspomniane. I życzę pozytywnych skutków w działaniu. O sprzedającym,który doprowadził silnik do takiego stanu i sprzedał nic nie podejrzewającemu kupującemu nic nie napiszę, bo....szkoda klawiatury i palców

Opublikowano
1 godzinę temu, Anelson napisał:

Ja oponuję za podzieleniem ALT na dwa wypusty. Ten od 2000-2004 i ten po 2004 roku(wkładany do B7). Wtedy można by rzetelnie oceniać temat tego wszystkiego, bo każdy z problemami i bolączkami ma niestety B6

Bardzo rozsądna propozycja, popieram.

Wtedy przynajmniej widać by było konkretnie, której generacji problem dotyczy, bo faktycznie praktycznie całość problemu olejowego jak napisał Michał dotyczy B6, więc coś jest na rzeczy.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Spróbuje znaleźć u siebie jakiegoś ziomka, który jeździ b7 z alt i dam znać jak to wygląda w tym jednym losowym wypadku :Dz

 

B7 2005 rok z FORUM:

"Co do oleju to aktualnie zmieniłem olej na motul 10w40 i jestem zadowlolnybo bo nie bierze. Wczesniej miałem 5w30 i brał ok 300-400 na 1000km. Odma olejowa wymieniona na nową OEM rok temu :) "

 

Edytowane przez Rosomak91
Opublikowano

Zrobiłem płukankę za pomocą środka kleen-flo. Wlałem tego całe opakowanie (350ml). Następnie rozgrzałem silnik do 90 stopni. I zabieg powtarzałem przez dwa dni. Rozgrzałem - zgasiłem - po 2/3 godzinach znów rozgrzewałem, w sumie z 6 razy powtarzałem proces. Wszystko na wolnych obrotach, czasami dawałem mu do 2k obrotów. Następnie pojechałem zmienić olej, również jazda na wolnych obrotach. Zmieniłem olej z 5w40 Syntiuma na 10w40 od Motula. Mechanik wymieniający olej początkowo mówił, że po co ta płukanka itp itd ale jak zobaczył olej na którym zrobiłem zaledwie tysiąc kilometrów (dodać również warto, że oleju sporo dolewałem) to powiedział, że widzi w tym nadzieję na poprawę.

 

Do oleju dolałem jeszcze tzw "płynny uszczelniacz" również firmy kleen-flo (450ml).

 

Raz przygazowałem na biegu jałowym i widziałem tylko biały dym co jest chyba normalne o tej porze roku. W sumie zrobiłem z 10 km ale będę Was informował czy to coś dało. Na płukankę i wymianę oleju wydałem prawie 200zł co jest niczym w porównaniu do kosztów związanych z remontem silnika. Jeżeli to nie pomoże to oddaje samochód do mechanika i robimy pierścienie oraz wszystkie uszczelki.

 

Wynik, który by mnie zadowolił i powstrzymał od remontu to zjadanie oleju na poziomie 200-300 ml na 1000 km.

 

Zobaczymy jak to będzie, w niedziele jadę do Lublina i wracam do domu (zrobię w sumie 180km) to już powinienem mieć mniej więcej rozeznanie co i jak. Zrobię w ciągu 2-3 tygodni tysiąc kilometrów to zdam relację.

Opublikowano

To tylko wypada życzyć pozytywnych efektów.

Opisz co i jak się dzieje w pózniejszym czasie.

Opublikowano

Ciężko będzie zmniejszyć tak drastycznie zużycie oleju, ale warto spróbować. U siebie zauważyłem, że uszczelniacze zaworowe puszczają - po odpaleniu przez chwile nie kopci, później przez minutę kopci jak szalony, później już nie. Tylko po dłuższym postoju.

Opublikowano

Słuchajcie koledzy mam jeszcze pytanko. Czy samochód o tej porze roku powinien dymić ciągle na biało, jest to para wodna? Płyn chłodniczy sprawdzałem i jest prawie max.

Opublikowano

Jak cisne do pracy i silnik się nagrzewa to tak kopci parą, że aż szyba z tyłu paruje :D  Po kilku minutach jazdy jest OK :D 

Opublikowano (edytowane)

Panowie, zrobiłem ~160 km. Stan na bagnecie MAX !!! :D

 

Przed tymi zabiegami z płukanką na 100% byłoby pół bagnetu jak nie mniej.

 

Temat uważam na chwilę obecną za zamknięty. Kolejny post pojawi się za kolejny zrobiony tysiąc kilometrów lub wtedy gdy zobaczę jakiś większy ubytek na bagnecie.

 

PS. Tak wiem, że 160km to całe g... ale sami rozumiecie, że przy takim zużyciu oleju jak w moim ALCIE to jest powód do szczęścia tym bardziej, że stan na bagnecie nawet nie drgnął.

Edytowane przez badi1992
Opublikowano

Dobra Panowie,

 

Minęło trochę czasu więc mogę co nie co powiedzieć.

 

A więc...

 

Robię pierścienie :( Litr oleju na 350 km. Co do poprzedniego postu - mechanik przy wymianie musiał nalać oleju 2-3 mm ponad max.

Opublikowano

No trudno, ale tak czulem ze bez zrobienia pierscieni nie przejdzie:-(

Opublikowano

Szkoda. Daj znać jakie koszty i efekty. 

Opublikowano

Wstępnie ustaliłem cenę z mechanikiem na ~2.2-2.3k 

 

W cenie:

-Powiększenie rowków na tłokach na pierścienie

-Grubsze pierścienie

-Wymiana wszystkich uszczelek i innych dupereli które można wymienić przy okazji

-Planowanie głowicy

-Wymiana oleju

-Robocizna (1k)

 

Powiem mechanikowi żeby fotki porobił jak to wszystko w środku wygląda to umieszczę później wszystko tutaj.

 

Mechanik to znajomy teścia więc w ch... mnie chyba nie zrobi. Pytał czy robimy pod sprzedaż czy dla mnie xD jak pod sprzedaż to chciał dać oryginalne pierścienie bez poszerzania rowków na tłokach.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli byłoby możliwe zrobienia zdjęcia pierścieni na tłoku to byłoby super. Baaaaaardzo mnie to interesuje. 

 

Cena całkiem spoko!

Edytowane przez Rosomak91
Opublikowano

Dzwonił mechanik.

 

Okazało się, że ścianki cylindrów są porysowane. Co robić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...