Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, Mateo_1988 napisał:

Widzę, że temat rozległy, postaram się zwięźle i będę wdzięczny za odpowiedź:

A4 2.0 TDI CAHA, usterka termostatu - nie dogrzewa do 90st, przy szybkiej jezdzie osiąga 90st (+2 st na zewnatrz)ale wystarczy zwolnic do 120km/h i temp spada. Dmucha ciepłym powietrzem do kabiny lecz też nie zawsze. Auto posiada fabryczne webasto, i moje pytanie:

Jaki termostat kupić? Poproszę o nr części, czytałem wyżej, że najlepiej oryginał. Gdzie kupić? Mieszkam we Wrocławiu, warto w salonie audi czy ktos ma sprawdzone części? Posiadam Audi od paru dni i jeszcze słabo sie orientuję. 

Dzięki z góry ;)

daj VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WAUZZZ8K5BA178486

Dev bardzo dziękuję za wczesniejsze rozkodowanie wyposażenia. Świeży zakup i moje piewsze Audi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Mateo_1988 napisał:

WAUZZZ8K5BA178486

Dev bardzo dziękuję za wczesniejsze rozkodowanie wyposażenia. Świeży zakup i moje piewsze Audi ;)

03L 121 111 AD plus oring do magistrali wodnej ale tylko w ASO nr OE: 06B 121 687

no i jeszcze uszczelka kolektora ssącego potrzebna: 03L 129 717 B

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie dziękuję Dev!!

Termostat kupić w ASO, Mahle czy jakiś inny? Jaka rekomendacja?

 

Edytowane przez Mateo_1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Mateo_1988 napisał:

Pięknie dziękuję Dev!!

Termostat kupić w ASO, Mahle czy jakiś inny? Jaka rekomendacja?

 

ASO czy Mahle to to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest: ten przewód co idzie na górze do chłodnicy kiedy powinien być gorący  - jak temperatura dobije do 90 stopni a tak cały czas zimny? Jak sprawdzić czy termostat dobrze działa sprawdzając ten wąż?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem cały watek, ale nie znalazłem nic na temat 1.8 tfsi polifcie. Mam problem z trzymaniem temp. Wiem ze w silnikach przed liftem pomagała wymiana 2 termostatów. Jak jest w silnikach po lifcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Pawmichtim napisał:

Jestem świeżo po wymianie dwóch termostatów. Poprawy brak.

Tak jak już kiedyś gdzieś pisałem i sam to przerabiałem. w POLIFTACH wymiana termostatów nic nie daje. Co do benzyny to wydaje mi się że ze względu na charakter silnika i jego o wiele wyższą temperaturę pracy powinno trzymać ~90, więc w tym przypadku jak najbardziej wymieniałby termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienialiście na oryginały czy Mahle/Behr? Czy może jedno i drugie to to samo? Ja wymieniłem obydwa i tak samo długo dogrzewa. Byłem w drugim warsztacie i tam nawet dzwonili do aso i im powiedzieli, że w niektórych rocznikach była zastosowana inna pompa wody i dlatego u jednych wymiana coś daje a u innych nic.

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zgłębiając temat termostatu analizowałem przepływy i wychodzi że pompka elektryczna nr 18 załączana jest przy otwarciu drzwi po co ? Pewnie żeby zbić temperaturę w wymienniku spalin który idzie na egr, robiłem logi i przy temperaturze -5 powrót z pompki mam 10- 18 stopni, a więc niewiele myśląc odpiłem pompkę oczywiście komputer wyczaił że nie ma potwierdzenia działania pompy wywalił błąd więc nic nie dało. Podczas logowania zauważyłem że ta pompka ma zadawane wartości w % widziałem wartości 65 % i 98% czyli nie pracuje z jedną wydajnością domniemam że tak ma działać ale dla czego ładuje zimny płyn do zbiorniczka prosto z chłodnicy nie dało się tego zrobić na krótkim obiegu tylko od razu duży. Mam B8 z 2011 i mam termostat jak w polifcie czyli w obudowie mój problem jest taki że na wskaźniku niby mam 90 natomiast robiąc logi to max  81 stopni przez co auto więcej pali, powiedzcie czy u was wskaźnik na desce równa się wskazaniom z komputera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy ktoś próbował behr TH5 80 ja mam problem że mój samochód ma 80 stopni podczas logowania tylko taką  osiąga ale z tego co doczytałem że drugi termostat otwiera się 75 stopni  więc nie może być więcej czy wiecie jaką temperaturę ma termostat oryginalny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdziłem ostatnio przy wymianie oleju czy górny waz od chlodnicy sie grzeje, zrobił sie ciepły dopiero gdy wskazówka dobiła do 90 stopni. Według mnie, z tego co wyczytałem , termostat działa prawidłowo. Otworzył sie przy 90 i puscił płyn na duzy obieg. Auto rozgrzewałem w garazu, było pare stopni na plusie. Dlaczego wiec podczas jazdy temp dojdzie do 70 i spada do 50?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacz vcds i sprawdz w blokach pomiarowych jakie masz temperatury gdy jedziesz samochodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2021 o 21:56, TomekDj napisał:

czy u was wskaźnik na desce równa się wskazaniom z komputera ?

nie, 80 sterownik silnika, 80 sterownik zegarow a wskazowka 90. Ponoc vagi tak maja, ze wskazowka przeklamuje. 

Tez 2011 CJCB termostat glowny w obudowie: temperatury +pare stopni i maks co osiaga to 80 ze spadkami do 70, chyba, ze trzymasz pow. 3 tys obrotow. I to przy zaslonietym grilu jak w żuku. 

Gorny waz chlodnicy za szybko robi sie cieply, tak jakby ktorys termostat przepuszczal. Tyle, ze dochodzi zawor zwrotny i dwie pompki z tego co widze: egr oraz nagrzewnica. Rurek, zlaczek od groma, ciezko polapac sie gdzie jest problem.

Edytowane przez Lksc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów z problemem temperatury,  ja sobie poradziłem robiąc logi oczywiście widać w czym leży problem wymieniłem mały termostat nie oryginalny tylko behr  TH580 tylko zastosowałem od A6 na temperaturę 80 stopni a nie jak oryginał 75 efektu 5 stopni wyżej temperatura oleju. Wymieniłem więc termostat główny mój model Audi B8 z 2011 miał termostat w obudowie plastikowej z 4 odnogami taki jak w poliftach efekt piorunujący w logach mam 92 stopnie płynu w załączeniu są moje logi przed wymianą i po wymianie. Nawiązując do wypowiedzi jednego kolegi który obracał zawór zwrotny tym samym hamując przepływ na chłodnicy egier co może powodować w chwili otwarcia się termostatu odwrotny przepływ i podwyższenie temperatury na chłodnicy która ma chłodzić spaliny a nie dogrzewać silnik. Zbyt wysoka temperatura spalin może zaszkodzić całemu układowi recyrkulacji.obraz.png

14_04_2021.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2021 o 19:48, TomekDj napisał:

Witam kolegów z problemem temperatury,  ja sobie poradziłem robiąc logi oczywiście widać w czym leży problem wymieniłem mały termostat nie oryginalny tylko behr  TH580 tylko zastosowałem od A6 na temperaturę 80 stopni a nie jak oryginał 75 efektu 5 stopni wyżej temperatura oleju. Wymieniłem więc termostat główny mój model Audi B8 z 2011 miał termostat w obudowie plastikowej z 4 odnogami taki jak w poliftach efekt piorunujący w logach mam 92 stopnie płynu w załączeniu są moje logi przed wymianą i po wymianie.

Nie moge zrozumiec co napisałęs. Opisz to po ludzku z kropkami bo źle sie to czyta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie problem był jak u części użytkowników. Temperatura łapała 90 przy bardziej dynamicznej jeździe w innych przypadkach przy obecnych pogodach było ciężej. Poszły do wymiany oba termostaty bez zaworu zwrotnego 2.0 TDI CAGB . Behr Mahle co prawda z Aso ale można kupić w sklepie tej firmy i jest dokładnie to samo. 90 wskoczyła szybko kilka km. Nic nie spadło. Zabieg nie jest bardzo kosztowny więc lepiej zrobić oba i mieć z głowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...