Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć prostymi słowami pisząc zamontowałem 2 termostaty  mały  zwany DSG - behr TH5 80 i główny  zamontowałem   
TI 34 87 MAHLE BEHR.  Ten mały zwany dsg jest na temperaturę otwarcia 80 stopni a nie jak oryginalny 75. To mi w zupełności pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W marcu zeszłego roku wymieniłem duży termostat na MAHLE BEHR. Wymiana oczywiście nic nie dała, ponieważ stary termostat był w 100% sprawny (testowany w gotującej się wodzie, otwierał i zamykał się w miarę prawidłowo). Ostatnio wymieniłem mały termostat DSG i założyłem MAHLE TH5 80, z temperaturą otwarcia 5 stopni wyższą niż w oryginale. Problem zniknął jak ręką odjął. Samochód nagrzewa się wyraźnie szybciej (aczkolwiek czekam na zimę, wtedy będę miał ostateczne potwierdzenie). Natomiast rozwiązał się problem spadku temperatury do 70 stopni lub mniej. Wcześniej stałe 90 stopni mogłem utrzymać tylko na autostradzie, teraz nawet przy spokojnej jeździe temperatura nie leci.

Kupiłem również wspominany wcześniej zawór jednak ostatecznie nie założyłem go. W trakcie wymiany sprawdziłem stary czy nie przepuszcza powietrza - trzyma super. W sumie to nawet nie wiem co może się popsuć w tym zaworze? Polecam zakup termostatu i zaworu na allegro, w razie gdyby zawór nie był potrzebny można bez problemu go zwrócić do 14 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2021 o 14:50, olekj32 napisał:

W marcu zeszłego roku wymieniłem duży termostat na MAHLE BEHR. Wymiana oczywiście nic nie dała, ponieważ stary termostat był w 100% sprawny (testowany w gotującej się wodzie, otwierał i zamykał się w miarę prawidłowo). Ostatnio wymieniłem mały termostat DSG i założyłem MAHLE TH5 80, z temperaturą otwarcia 5 stopni wyższą niż w oryginale. Problem zniknął jak ręką odjął. Samochód nagrzewa się wyraźnie szybciej (aczkolwiek czekam na zimę, wtedy będę miał ostateczne potwierdzenie). Natomiast rozwiązał się problem spadku temperatury do 70 stopni lub mniej. Wcześniej stałe 90 stopni mogłem utrzymać tylko na autostradzie, teraz nawet przy spokojnej jeździe temperatura nie leci.

Kupiłem również wspominany wcześniej zawór jednak ostatecznie nie założyłem go. W trakcie wymiany sprawdziłem stary czy nie przepuszcza powietrza - trzyma super. W sumie to nawet nie wiem co może się popsuć w tym zaworze? Polecam zakup termostatu i zaworu na allegro, w razie gdyby zawór nie był potrzebny można bez problemu go zwrócić do 14 dni.

Witam

Zrobiło się już nieco chłodniej i widać efekty tej wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiram. Napisze konkretnie, wymieniony duzy i maly termostat - bez efektów. Odwrocilem zawór zwrotny o 180 stopni widoczny ekekt ale temperatura spadala na postoju i w czasie spokojnej jazdy przy minusowych tempetaturach. Poddalem sie i tak jeździłem! 

Wyszedł mi rozrząd wiec postanowilem przepłukać układ chlodzenia (był brudny) 

Samochod poskładany i wiecie co, nagrzewa sie pięknie przy spokojnej jedzie, trzyma temperature przy minusowych temperaturach, zgłupiałem?!? Jakies wnioski? 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Rodzyn85 napisał:

Wiram. Napisze konkretnie, wymieniony duzy i maly termostat - bez efektów. Odwrocilem zawór zwrotny o 180 stopni widoczny ekekt ale temperatura spadala na postoju i w czasie spokojnej jazdy przy minusowych tempetaturach. Poddalem sie i tak jeździłem! 

Wyszedł mi rozrząd wiec postanowilem przepłukać układ chlodzenia (był brudny) 

Samochod poskładany i wiecie co, nagrzewa sie pięknie przy spokojnej jedzie, trzyma temperature przy minusowych temperaturach, zgłupiałem?!? Jakies wnioski? 

Pozdrawiam. 

To ciekawa sprawa bo przy wymianie termostatu np. ja wyrzuciłem stary płyn dałem nowy i nic to nie dało,

a powiedz czy zawór zmieniłeś w dobrą stronę czy dalej odwrócony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Uklad płukałem środkiem z Liqui Molly do czyszczenia układów chłodzenia. 

Zaworu zwrotnego nie obracałem do pierwotnej pozycji, może na wiosnę spróbuję?

Samochod sie nie przegrzewa, trzyma temperature 90stopni C. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mógłbym poprosić szanownych kolegów o fotkę w którym miejscu jest ten drugi termostat. Jakieś dwa lata temu wymieniłem termostat ten duży i było ok. Ale od jakiegoś czasu zauważyłem że ciężko się nagrzewa. Jak się nagrzeje to już trzyma. Wymienię ten mały i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2021 o 22:29, Rodzyn85 napisał:

Witam. 

Uklad płukałem środkiem z Liqui Molly do czyszczenia układów chłodzenia. 

Zaworu zwrotnego nie obracałem do pierwotnej pozycji, może na wiosnę spróbuję?

Samochod sie nie przegrzewa, trzyma temperature 90stopni C. 

Dokładnie, po wymianie termostatów jest zdecydowanie lepiej ale na dłuższych odcinkach jadąc z górki i tak spadnie temp. Dopiero odwrócenie czy też zaciśnięcie węża powoduje że się szybko grzeje i temp w ogóle nie spada. U mnie cały czas 87-88 stopni. Samochód przy około 0 stopni nagrzał się w niecałe 10km. Pytanie czy na dłuższą metę odwrócony zawór nie narobi jakiś szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem oba termostaty, i zawór zwrotny. Próbowałem zaoszczędzić i najpierw wymieniłem termostat dsg + zawór zwrotny, nic to nie dało. Dopiero wymiana głównego termostatu dała oczekiwany rezultat. Nie piszcie proszę o odwracaniu zaworków i innych dziwnych pomysłach... Jeśli ktoś chce się pozbyć problemu niedogrzanego silnika polecam wymianę kompletu za jednym podejściem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ferano napisał:

Ja wymieniłem oba termostaty, i zawór zwrotny. Próbowałem zaoszczędzić i najpierw wymieniłem termostat dsg + zawór zwrotny, nic to nie dało. Dopiero wymiana głównego termostatu dała oczekiwany rezultat. Nie piszcie proszę o odwracaniu zaworków i innych dziwnych pomysłach... Jeśli ktoś chce się pozbyć problemu niedogrzanego silnika polecam wymianę kompletu za jednym podejściem.

Problem w tym, że zarówno mały i duży termostat wymieniałem 2x i nie dało to absolutnie żadnej poprawy, więc albo co dziesiąty termostat z ASO jest sprawny, albo nie w nim leży przyczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Prometeo7 napisał:

albo nie w nim leży przyczyna...

nie inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie rodziców musiałem też zmienić termostaty bo w ogóle nie łapał temperatury, ledwo powyżej 50. Kupiłem te o wyższej temperaturze otwarcia:

Główny: Gates Gates TH48087G1

Skrzyni: Behr Behr TH580

I zawór zwrotny z ASO

Roboty trochę jest i naprawdę się przydały szczypce z linką Yato. 

received_723066982385650.thumb.jpeg.2ab2d2a97271da69aa31ca9b9f0102b1.jpeg

Krótka przejażdżka i od razu uśmiech na twarzy:

IMG_20220407_154235.thumb.jpg.69c3ebb355161e89cde706f44b59cc74.jpg

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kamil-vag napisał:

W aucie rodziców musiałem też zmienić termostaty bo w ogóle nie łapał temperatury, ledwo powyżej 50. Kupiłem te o wyższej temperaturze otwarcia:

Główny: Gates Gates TH48087G1

Skrzyni: Behr Behr TH580

I zawór zwrotny z ASO

Roboty trochę jest i naprawdę się przydały szczypce z linką Yato. 

received_723066982385650.thumb.jpeg.2ab2d2a97271da69aa31ca9b9f0102b1.jpeg

Krótka przejażdżka i od razu uśmiech na twarzy:

IMG_20220407_154235.thumb.jpg.69c3ebb355161e89cde706f44b59cc74.jpg

Główny z ASO ma też temperaturę otwarcia 87 stopni, jedynie małe się różnią. U mnie na tym z temperaturą otwarcia 80 stopni jest jeszcze gorzej, niż na nowym oryginalnym, więc zakładam z powrotem oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, racja, Mahle-Behr mają jeszcze główny z temperaturą otwarcia 92.

W tym CAGA jest teraz dobrze, momentalnie łapie temperaturę, zobaczymy z kolejną zimą, bo teraz już temperatury za oknem plusowe... 

Co ciekawe porównywałem nowe i stare i w stanie spoczynku tak samo pootwierane... Więc problem musiał być gdzieś w trakcie rozgrzewania... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki maja wysoką sprawność cieplna stąd problemy z nagrzewaniem, poza tym są źle izolowane i co najważniejsze mają mocno rozbudowany układ chłodzenia.

Wymiana termostatu nie zawsze daje porządny efekt, nie narzekają tylko Ci którzy mają dogrzewacz lub pelne Webasto.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jak już wcześniej pisałem wymiana dwóch termostatów na nowe oryginalne nic nie dała. Latem ok. zimą źle. Można posiłkować się webastem albo tekturą. Oglądając youtube, jeden mechanik wstawiał do A6 termostat z wyższą temperaturą otwarcia.

Dziś zakupiłem mały termostat (ten na przewodzie), ale z temperaturą 87 stopni zamiast oryginalnych 75.

Termostat firmy Borsehung B18776. Jeszcze go nie wymieniłem. Po wymianie powiem jak rezultat.

 

edit 20.11.2022

Koledzy, koleżanki, po wymianie żadnych pozytywnych zmian. Jak się wolno nagrzewa tak się wolno nagrzewa, a może nawet jeszcze wolniej.

Edytowane przez Pawmichtim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było już wałkowane.

w Poliftowych 2.0 tdi ea189 nie do końca dobrze pykło im umiejscowienie wyjścia wody z układu EGR.... jest za blisko rurki która idzie do termostatu głównego. Pompka wody EGR non stop ciągnie zimną wode z chłodnicy żeby chłodzić spaliny i wyrzuca tą wodę za blisko "małego obiegu" gdzie mały obieg podbiera niestety tą zimną wodę. Dlatego odwrócenie zaworka układu EGR "poprawia" sytuacje bo zamyka on obwód wodny EGRa. 

Problem jest taki ze np w moim przypadku długotrwała jazda z zablokowanym "odwroconym" zaworkiem spowodowała awarie chłodnicy EGR i wrzucanie plynu chłodniczego do dolotu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...