Jump to content
6 6
Kozak677

Wymiana termostatu

Recommended Posts

Auto na postoju lapie 90stopni jak sie jedzie przy obecnej temp. Czyli mniej wiecej 5stopni, temperatura spada, staniemy w korku na 5/10min temperatura znow 90, ruszamy i temperatura opada nawet do 50. Wymienilem dwa termostaty glowny i te miedzy grodzia a silnikiem.2.0tdi CAGA multi.  Auto pochodzi z wloch...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że temperatura spada aż do 50st to już sporo za dużo. Może termostat jest wadliwy sprawdź w momencie gdy temperatura zaczyna dochodzić do 90st czy chłodnica jest ciepła czy zimna, jeżeli jest ciepła to znaczy ze układ pracuje cały czas na dużym obiegu i termostat jest walnięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy obecnych temperaturach złapanie tych 90stopni jest możliwe tylko w korku. Przy normalnej jeździe nie ma szans by doszło do 70 😕

najdziwniejsze że jak już dojdzie do tych 90 na postoju ustawie nawiewy na HI to wskazówka nie drgnie, a jak tylko ruszę odrazu opada...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wymieniłem na ori serwisowy z b7 2.0 tdi o numerze 03G121113. Przy temp. 6 stopni na zewnątrz od odpalenia i przy spokojnej jezdzie łapie mi 90 stopni po ok 7 minutach i już nigdy nie spada. Termo o  numerze 03G121113 ma zakres 87-102 a ten nasz z b8 o numerze 03G121113A 82-102. Oba mają wymiary 54mm szerokiść i wysokość 22,5mm

 

 

11.JPG

2222.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Koledzy, jeśli chodzi o termostaty to zawsze zakładam firmy wahler i nigdy nie było problemów, co do pierwszego wpisu, to demontaż termostatu i sprawdzenie w gorącej wodzie, wiele osób nie robi najprostszego testu z wrzątkiem a to dziecinnie proste. Sprawdzamy czy się otwiera, wyjmujemy lekko się schłodzi i powinien się zamknąć. Przy okazji tego testu można sprawdzić (oczywiscie jeśli znamy parametry) czy otwiera się na wymaganą odległość. Pozdrawiam i życzę powodzenia w bojach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.10.2018 o 20:52, maciejhildek1982 napisał:

Witam Koledzy, jeśli chodzi o termostaty to zawsze zakładam firmy wahler i nigdy nie było problemów, co do pierwszego wpisu, to demontaż termostatu i sprawdzenie w gorącej wodzie, wiele osób nie robi najprostszego testu z wrzątkiem a to dziecinnie proste. Sprawdzamy czy się otwiera, wyjmujemy lekko się schłodzi i powinien się zamknąć. Przy okazji tego testu można sprawdzić (oczywiscie jeśli znamy parametry) czy otwiera się na wymaganą odległość. Pozdrawiam i życzę powodzenia w bojach.

Wahler na taki właśnie termoatat wymieniłem, najdziewniesze jest to że jak stoję to się nagrzewa a jak jedziemy delikatnie to opada, gdy trochę palujemy wskazówka delikatnie się podniesie.   

 

Nie wiem chyba naprawdę spróbuję z tym oryginalnym termostatem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

03G121113

4 godziny temu, Kozak677 napisał:

że jak stoję to się nagrzewa a jak jedziemy delikatnie to opada, gdy trochę palujemy wskazówka delikatnie się podniesie

kumpel w q5 w tamtym roku miał tak samo, kupił za 30zł zamiennik, nic nie pomogło, kupił ori za 126zł nic nie pomogło, oddał go do serwisu dali mu drugi taki sam i jest wszystko ok, z tymi termostatami jest loteria, w pierwszych latach a4 b8 jest termo wkład 82 stopnie potem zmienili na ten z obudową i jest on 88 stopni. Jeśli ma się wkład to najlepiej kupić ten 87 stopni ori z a4 b7 2.o tdi o numerze 03G121113

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzyłem dziś na Vcds 

temperatura płynu chlodzacego na wyjściu z chłodnicy wartość rzeczywista w czasie gdy auto stoi temperatura normalnie rośnie do tych wymaganych 90 lecz gdy tylko ruszamy temperatura na liczniku i Vcds opada wiadomo że na komputerze widac to dużo mocniej.

 

Dali mu drugi taki sam, czyli ze co jeden był wadliwy?  Niestety albo stety mam sam wkład, bez obudowy.

Czyli co polecasz zakup oryginalnego z ASO od b7 ? Czy normalnie bez świrowania kupić oryginał po vin z ASO. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje doświadczenie z termostatem jest skromne ale testuję 3 auto z CR

1. A4 B8 2.0 CAGA 2008 r. grzeje jak bajka i trzyma 90C

2. EXEO 2.0 CAHA 11r. długo się nagrzewa ale jak złapie 90C w trasie nie schodzi

3. EXEO 2.0 CAGA 10r. w trasie złapie 85C i spada nawet do 70C, ustaliłem że ma 2 termostaty, możliwe że jutro je wymienię, powinno być cieplutko, idzie ochłodzenie to będzie dobrze sprawdzić, zamówiłem oba termostaty MAHLE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj po drugim podejściu udało mi się z pomocą kolegi i jego zabawki do opasek wymienić oba termostaty, nie wiem dokładnie po jakim odcinku ale pewnie około 5- 7 km uzyskałem na wskaźniku 90C i tak pozostało, na zewnątrz około 1C.

Oba termostaty MAHLE z widocznymi śladami szlifowania znaczków AUDI kupione w hurtowni, koszt około 140 zł.

 

Małe spostrzeżenie; kolega wyjmując mały termostat wyciągnął mi zaworek kierunkowy który jest nad termostatem i bardzo podobny do termostatu tylko bez możliwości rozdzielenia ( całość ).

Edited by s27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dzisiaj też wymieniłem termostat, również mahle i wszystko wróciło do normy, po złapaniu 90 stopni już trzymał temperaturę, niepotrzebnie wcześniej wymieniłem ten dodatkowy termostat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahle to oryginał?  

ja zamówiłem w Aso ale jeśli Mahle robił te ternostaty to zastanawiam się czy jest sens zapłacić za zakup w Aso zamiast w innym sklepie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak MHLE to oryginał ma nawet znaczek i numer katalogowy ale są zeszlifowane, według mnie niema sensu przepłacać bo oryginał ok 240zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej panowie ja też mam u siebie problem w cglc wymieniłem oba termostaty na mahle i dale to samo, zastanawia mnie jedna sprawa, ten mały termostat jak w niego dmuchałem przepuszczal powietrze, zamówiłem drugi i było samo, rozebralem ten co miałem założony na aucie i ta sama sytuacja.... 🤔

Po ogledzinach okazało się że na tej plastikowej obudowie jest takie małe nacięcie, w miejscu styku wkładu i obudowy. 

Skoro da się przedmuchac to plyn też przepływa, teraz pytanie czy tak ma być czy to jakaś wada.... 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też na tym nowym jak dmuchałem to delikatnie przepuszczał, sprawdź może jeszcze zawór jednokierunkowy który jest obok tego małego termostatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm nie widzialem tam tego zaworu zwrotnego... Może u mnie nie ma albo nie znalazłem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz może jego numer? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numeru nie mam na fotce poniżej widać na jednym wężu jest termostat a na drugim ten zawór

 

termostat-1k0-121-113-a-1k0121113a-volkswagen-f64664ecd91a8e6ae4-0-0-0-0-0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To u mnie przy tym termostacie nie ma zaworu zwrotnego, może jest w innym miejscu... 🤔

Chyba znalazłem jego numer, tylko czy on występuje w 2.0 tdi 177km cglc... 

1J0122351 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wymieniłem ten główny termostat na oryginał z Aso. No iii niestety nie pomogło...

Mówie k..a ale zmieniło się Tez nagrzewanie auta, wcześniej jak auto stało czy korki to się nagrzewl do 90 nawet przy ogrzewaniu na HI a jak tylko jakaś trasa to nie nagrzał się więcej niż 60, po wymianie na oryginał na postoju tak szybko już nie idzie... Ile jest tyle zostaje. A przy jeździe jest 75/70. 

Więc mówię posprawdzam może coś jest jeszcze nie tak...

Patrzę na ten, termostat z tylu mały i mój Mechanik zamiast wymienić go pomylił się i wymienił mi ten zawór zwrotny...  Czyli rasumujac mam dwa te małe termostaty a nie jeden termostat i zawór..

Jutro ma mi to wymienic i teraz pytanie czy to może być rozwiązanie mojego problemu? 

Tu na foto że ja mam te dwa termostaty zamiast zwrotnego.

http://fotowrzut.pl/C5D5SIU6P0

Edited by Kozak677

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na pewno musisz  zamontować ten zawór zwrotny zamiast termostatu, zwracają oczywiście uwagę na jego kierunek.

Natomiast czy ten zawór może powodować niedogrzewanie silnika tego w 100% nie wiem ale patrząc na schemat układu chłodzenia istnieje taka możliwość, ponadto oprócz termostatów to jedyny element w układzie chłodzenia który mógł się uszkodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bin85 napisał:

No na pewno musisz  zamontować ten zawór zwrotny zamiast termostatu, zwracają oczywiście uwagę na jego kierunek.

Natomiast czy ten zawór może powodować niedogrzewanie silnika tego w 100% nie wiem ale patrząc na schemat układu chłodzenia istnieje taka możliwość, ponadto oprócz termostatów to jedyny element w układzie chłodzenia który mógł się uszkodzić.

Jutro mam zamienic tak jak być powinno, jeśli to nie pomoże to już nie wiem :(     zastanawiam się czy nie kupić tego zaworka przepływu nowego? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Waldi_82 w tym cgl masz manual czy automat

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.11.2018 o 22:39, Krzy0 napisał:

Kolego Waldi_82 w tym cgl masz manual czy automat

Sprawa rozwiązana... Jak coś u mnie automat muli, po vin w Aso nawet nie wychodził ten mały termostat z tylu...

tak jak pisałem wyżej Mechanik się je..ol i w miejsce zaworku założył termostat... 

Po dobrym założeniu chwilą i 90stopni jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój motor to CJCA rok modelowy 2013 skrzynia manualna. Do tej pory trzymał temperaturę normalnie. Kabinę grzeje normalnie ale to zasługa nagrzewnicy elektrycznej PTC. Kiedy temperatura zaczęła się zbliżać do zera i na minus to wskazówka w zegarach zaczęła wachlować, czasami podejdzie do 90 przy bardziej dynamicznej jeździe ale jeżdżąc spokojnie 80-90 km/h wskazuje +/- 80 stopni na zegarach, czasem spada nawet do 70 st. C. Miałem w przeszłości kilka TDI, normalne było że przy dziadkowej jeżdzie przy minus 15-20 stopniach temperatura spadła do ale nie przy przy 0 st. Ce. Czytałem cały temat powyżej ale niestety został zamknięty. Podobno kilku osobom pomogła wymiana termostatów, innym nie. Te osoby które pisały że im pomogło de facto 2 - 3 osoby, nie robiły odczytów VCDS z tego co zauważyłem.

Dziś robiłem testy z podłączonym VCDS-em. Zaobserwowałem, że po dłuższym postoju na włączonym silniku a następnie ruszeniu i jeździe po chwili na zegarach wskoczyło na 90 stopni a w VCDS-ie w sterowniku silnika 78-79 stopni, czyli w miarę OK. Niestety po jakimś czasie znowu temperatura zaczęła spadać do 72-74 stopnie. Na postoju spada do 64-66 stopni, ruszę i jadę znowu do 78-79 /zegarach 90/ i to samo - po jakimś czasie znów spadek w czasie jazdy. Olej latem osiągał w porywach 85 stopni, teraz w czasie jazdy 70-kilka stopni. Nie zaobserwowałem podwyższonego spalania na trasie do pracy czyli 60 km w jedną stronę, średnia 5,5-5-7 litra/100km

Jak dla mnie te objawy nie wskazują na termostat czy termostaty a raczej na taki "system", czy doopowaty czy nie tego nie wiem, może kwestia chłodzenia EGR, może co innego, nie chcę być mądrzejszy od inżynierów ale słabo to wygląda z logicznego punktu widzenia. A może po prostu wychodzi tutaj jakaś ściema związana z aferą spalinową tych silników. Nie wiem

Mimo wszystko chcę spróbować z wymianą tych termostatów tylko nadal nie wiem czy mam 1 czy 2.  Gdyby ktoś podał numery katalogowe to byłbym bardzo wdzięczny. Domyślam się że główny to 03L121111AD zintegrowany z obudową plastikową i króćcami podobnie jak w CJCB, nie wiem tylko czy na pewno w manualu w CJCA jest ten drugi a jeśli jest to jakie ma numery.

 

XsomAFf.jpg

 

Poniżej log z VCDS-a, auto po 3-4 minutowym postoju na jałowym, na wyjściu z chłodnicy jest 90, olej też niezbyt ciepły a auto chwilę wcześniej po 60 km trasie 

pmYo9Fo.jpg

 

 

Edited by Mettenoos

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Kozak677 napisał:

Sprawa rozwiązana... Jak coś u mnie automat muli, po vin w Aso nawet nie wychodził ten mały termostat z tylu...

tak jak pisałem wyżej Mechanik się je..ol i w miejsce zaworku założył termostat... 

Po dobrym założeniu chwilą i 90stopni jest

Czyli co pomogło? Wymiana głównego termostatu? Miałeś podobne objawy do moich? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to co już było wałkowane przeze mnie i innych. Analizując temat to w przedliftach pomaga wymiana termostatów, a w poliftach nie. Ale próbuj wymieniać i daj znać.

 


Wysłane z panelu climatronica 8E0 820 043 H

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Mettenoos napisał:

Czyli co pomogło? Wymiana głównego termostatu? Miałeś podobne objawy do moich? 

Ja mam przedlifta Caga i mam sam wkład jeśli chodzi o ten główny termostat. 

najbardziej, winny u mnie był ten malutki termostst między ściana grodziowa a silnikiem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak; wczoraj zamówiony MAHLE dziś odebrany /odpowiednik 03L121111AD/. Rano przejechałem 10 km, sprawdziłem pod maską rurę od chłodnicy i jest zimna, chłodnica tez zimna a więc objaw prawidłowy znaczy stary termostat niby trzyma. Niestety nie udało nam się za cholerę zlokalizować tego niby drugiego małego termostatu, tam gdzie niektórzy wskazują z tyłu silnika u mnie jest gumowy króciec na dwóch opaskach i nic więcej, jest króciec wodny 03L121132AC w który wchodzi czujnik temperatury ale tam nie ma termostatu wewnątrz, obok druga wspomagająca elektryczna pompa obiegu wody 5N0965561A. Ale nic, zdecydowałem poświęcić te 120 zł za tego MAHLE i dziś rano wymieniliśmy go, efekt....... żaden, jest to samo co było. Więc skłaniam się do kwestii, że TTTM

Edited by Mettenoos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
6 6

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...