EmiX1234 Opublikowano 25 Października 2018 Opublikowano 25 Października 2018 (edytowane) Witam. Pacjent 1.9 TDI AWX z niedoładowaniem w dolnej partii obrotów, do ok. 2500 obr/min w ogóle nie jedzie. Powyżej tych obrotów ciągnie jak szalony?. Sztanga w BS 011 chodzi płynnie i w pełnym zakresie, lecz nie słychać żeby turbina pompowała przy ok. 1400 obr/min, co też pokazuje czujnik ciśnienia doładowania, zero reakcji na ruch sztangi. Egr wygłada, na sprawny w BS 003. Nie widać nieszczelności w dolocie. Przepływomierz sprawny. Czyżby turbo się skończyło? Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków kiedy turbosprężarka pompuje. Nie ma nadmiernego dymienia. Co może być nie tak oprócz turbosprężarki? Logi: 011, BS003 Z góry dzięki i pozdrawiam. Edytowane 25 Października 2018 przez EmiX1234
misiek95 Opublikowano 25 Października 2018 Opublikowano 25 Października 2018 Może być też przepływka ale tego nie da sie określić po Twoim logu bo masz wywalony egr programowo po bestialsku Na początek sprawdź jakie jest podcisnienie podawane na sztange turbiny na wolnych obrotach. Te basic settings to taki pic na wode czasami. U mnie też latała sztanga pięknie w góre i na dół a turbo nie działało dobrze
EmiX1234 Opublikowano 26 Października 2018 Autor Opublikowano 26 Października 2018 (edytowane) Dzięki kolego misiek95 za błyskawiczną odpowiedź. ? W dniu 25.10.2018 o 18:55, misiek95 napisał: Na początek sprawdź jakie jest podcisnienie podawane na sztange turbiny na wolnych obrotach. Niestety nie mam wakumetru. Dzisiaj podłączyłem główny wężyk od podciśnienia do gruchy turbo i okazało się, że to nie problem z turbiną tylko ze sterowaniem. Mianowicie turbo wstaje od 1400 obr/min i przeładowuje. Auto ma moc. Czyli problem z zaworem n75 albo przewodami. Rzeczywiście: W dniu 25.10.2018 o 18:55, misiek95 napisał: Te basic settings to taki pic na wode czasami. W dniu 25.10.2018 o 18:55, misiek95 napisał: masz wywalony egr programowo po bestialsku Rzeczywiście auto jest po jakimś chipie, bo nie jedzie jak zwykła 130KM?, tylko po czym to zauważyłeś? Jestem ciekaw bo ja nic w tych logach nie widzę. Dołączam jeszcze logi: 011 i 011,003,008 W grupie 8 wartość dawki ograniczonej przepływomierzem jest niższa od Torq limitera. Przepławka ok? Może taka mapa? Edytowane 26 Października 2018 przez EmiX1234
misiek95 Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 no chip zrobiony jest bo masz doładowanie prawie 1.5bar zadane a seria jest 1.35bar. A co do egr'a to widać po wartości przepływki oczekiwanej ustawionej na 850 w całym zakresie. Przepływka jest najbardziej właśnie potrzebna dla prawidłowej pracy egr. Auto może jeździć i bez niej jak sie ją wyłączy i troche liźnie dawki
EmiX1234 Opublikowano 27 Października 2018 Autor Opublikowano 27 Października 2018 (edytowane) A więc tak, dzisiaj podmieniłem n75 na inny i problem zniknął.? Jest delikatne przeładowanie ale wydaje mi się, że w normie. Turbo ładnie wstaje, jest ok. Dorzucam loga grupy: 011 *dzisiaj u mnie mokro i ESP załączyło się przy ok. 1800 obr/min, robiłem go na szybko i zapomniałem wyłączyć ? 14 godzin temu, misiek95 napisał: A co do egr'a to widać po wartości przepływki oczekiwanej ustawionej na 850 w całym zakresie. Dalej nie rozumiem. Robiłem logi innych TDI i wartość MAF (specified) zawsze przy pełnym obciążeniu silnika wynosiła 850. Czyżby wszystkie miały wirusa? Bardziej myślałem, że EGR duty cycle będzie w granicach 0 %. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. ? Edytowane 27 Października 2018 przez EmiX1234
kamil-vag Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 850mg to jest minimum przy obciążeniu. MAF w TDI to głównie ogranicznik dymienia Także przy deptaniu czy to będzie 850 mg czy to będzie 1100 mg nic nie zmieni, bo w tym momencie przepływka już nie bierze udziału w ograniczaniu podlania paliwem... Problemu należy szukać wtedy, kiedy wartości są mniejsze od tych zadanych 850 mg... 4,8% przy EGR to grzybek jest w położeniu zamkniętym, nie ma ani 0 ani 100%. Mi to wygląda na problem z geometrią/siłownikiem, a nie N75...
EmiX1234 Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 (edytowane) 2 godziny temu, kamil-vag napisał: Mi to wygląda na problem z geometrią/siłownikiem, a nie N75... Teraz tak bo jest przeładowanie, ale wcześniej był problem z N75 a przynajmniej jego wymiana rozwiązała problem z niedoładowaniem do 2500 obr/min. Geometria może się przycinać tak? A jeśli siłownik to chodzi o gruszkę czy regulację sztangi? Chodzi mi o to, który parametr w logach świadczy, że EGR jest wyłączony programowo (w mapie)? Myślałem, że EGR duty cycle. Edytowane 28 Października 2018 przez EmiX1234
kamil-vag Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 W BS 003 przełącza Ci normalnie recyrkulację spalin... Nie wygląda na wywalony... Zrõb log statyczny 003 poodpaleniu poczekaj z minute i potem zrob przegazowke, zobaczymy czy wywalony...
EmiX1234 Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 Rozumiem, że EGR w ciągu tej minuty na wolnych obrotach powinien się otworzyć. Tak? A problem z siłownikiem to chodzi o gruszkę czy też regulację sztangi?
kamil-vag Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 (edytowane) O gruszkę. EGR po odpaleniu powinien być otwarty, a po prze gazowaniu zamknąć się Edytowane 28 Października 2018 przez kamil-vag
EmiX1234 Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 A co myślicie o tym logu 003,011 też 1.9 TDI 130KM? Leniwie wstaje, przeładowuje a na końcu niedoładowanie.
kamil-vag Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Szału nie ma... w sprawnym AVF/AWX turbo wstaje około 3 do 3,5s. I nie ma za bardzo odchyłek od zadanego ciśnienia... Chwilowy overboost na początku to też normalna rzecz... ważne, by szybko zszedł do zadanego i trzymał je w miarę do końca... a to już w dużej mierze zależy od pracy zmiennej geometrii. Wykres u mnie po czyszczeniu geometrii i sofcie, ciężko się przyczepić: Przed softem i czyszczeniem też nie było najgorzej
EmiX1234 Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 U ciebie logi wyglądają wzorowo ?. 44 minuty temu, EmiX1234 napisał: A co myślicie o tym logu 003,011 też 1.9 TDI 130KM? Leniwie wstaje, przeładowuje a na końcu niedoładowanie. Chodziło mi o możliwe usterki, przyczyny takiego zachowania. Czyli co zmienna geometria? 29 minut temu, kamil-vag napisał: Chwilowy overboost na początku to też normalna rzecz... o tym nie wiedziałem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się