Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy zmianie biegów, redukcji, ruszaniu, na półsprzęgle


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem opisanym w temacie, mianowicie ogólnie rzecz ujmując przy półsprzęgle (czy to redukcja, bieg w górę czy ruszanie) sprzęgło tak jakby szarpie, co może być tego przyczyną?

Co było robione (po czym w czasie ~6 miesięcy wystąpił problem)

- cały komplet sprzęgła z dwumasą (zrobiłem już jakieś 20 tyś km)

- uszczelnienie wału 

- olej w skrzyni biegów

- nowy płyn hamulcowy

- nowe poduchy silnika

Objaw szarpania jest o tyle dziwny, że występuje w 99 % przypadków, natomiast sporadycznie ale zdarza się ze po odpaleniu samochodu brak szarpnięć, przy zmianie biegów jeżeli idealnie "wceluje" w obroty również brak objawów.

Samochód był w serwisie, wyciągnięty został dwumas w celu weryfikacji - jak nowy brak przypaleń.

Jakieś pomysły jak sprawę ugryźć ?

Edytowane przez CooL2000
Opublikowano

A jakiej firmy dwumas wsadziłeś?

tez mam podobny problem, od czasu do czasu szarpie przy ruszaniu. Przebieg 174tys i ori dwumas lecz juz go bierze. Kolega miał ten sam problem, szarpało, wymieniliśmy w obu przypadkach płyn hamulcowy lecz to nie rozwiązało sprawy. 

Wymienil dwumas na sachsa, po 45tys ten same objawy, szarpanie przy ruszaniu, teraz zmienił na luka i jest Ok.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, gruzin519 napisał:

A jakiej firmy dwumas wsadziłeś?

tez mam podobny problem, od czasu do czasu szarpie przy ruszaniu. Przebieg 174tys i ori dwumas lecz juz go bierze. Kolega miał ten sam problem, szarpało, wymieniliśmy w obu przypadkach płyn hamulcowy lecz to nie rozwiązało sprawy. 

Wymienil dwumas na sachsa, po 45tys ten same objawy, szarpanie przy ruszaniu, teraz zmienił na luka i jest Ok.

Wymieniłem na sachsa, kupiony w hurtowni z częściami. Natomiast z innego źródła dowiedziałem się (nie wiem na ile to prawda), że było bardzo dużo reklamacji i zwrotów na zestawy od sachsa - ponoć była seria podróbek.

A czy dwumas firmy luk nie jest trochę inny ? tzn miałem luka na stole ale od nowości wsadzony był sachsa i mechanik przez wzgląd na różnice w budowie zasugerował kupno sachsa.

 

 

Edytowane przez CooL2000
Opublikowano
W dniu 30.10.2018 o 18:59, CooL2000 napisał:

A czy dwumas firmy luk nie jest trochę inny ? tzn miałem luka na stole ale od nowości wsadzony był sachsa i mechanik przez wzgląd na różnice w budowie zasugerował kupno sachsa.

 

 

Inny tzn pod jakim względem? Etka podaje zestawy luka i sachsa jako ori numery. 

Wydaje mi się, że LUK niczym nie odbiega od sachsa a jest nawet wytrzymalszy. Ten kumpel co zmieniał miał seryjnie Luka, stwierdził że sachs jest lepszy i lipa.

Wytrzymał 45 tys. ?‍♂️ porażka. Wsadził więc Luka i teraz ma spokój.

 

A tak poza tematem, kod Twojego silnika to 1B? Co to za silnik?

Opublikowano
51 minut temu, gruzin519 napisał:

 

 

A tak poza tematem, kod Twojego silnika to 1B? Co to za silnik?

Kod mojego silnika to CAGA, 143 km, generalnie z tego co pamiętam trochę inaczej wyglądał docisk i przez to kupiłem sachsa. 

Idzie się do tego szarpania przyzwyczaić tylko czy skrzynia biegów nie dostaje za bardzo w d*pę? Bo nie uśmiecha mi się kolejna wymiana sprzęgła...

 

Opublikowano

Średnica i docisk są takie same, tak bynajmniej podaje Etka.

Szarpie, bo po prostu tarcza i docisk się przypalają. Skrzynia może jakoś szczególnie na tym nie cierpi, ale być może oddziałuje to w jakimś stopniu na łożysko oporowe, nie wiem, nie chce wprowadzać w błąd.

Opublikowano

Kolego, rozwiązałeś problem?

Opublikowano

Ponoć przypalenie sprzęgła pomaga

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...