Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Modyfikacja multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Chciałem wymienić olej w moim Multi iw tym celu wybrałem się do Pana Sopy. Pan Sopa wziął na warsztat moje autko i po analizie powiedział,że nie proponuje wymiany olej gdyż ten zabrudzony i po wlaniu nowego oleju skrzynka mogła by się uszkodzić. Dalsze informacje jakie mi przekazał już nie były bardzo wesołe a mianoiwice zaproponował modyfikację mojego multi z 6 na 7 lameli,wymianę filtrów wtedy wymiane oleju,tak by zupgredować skrzynie do tej wersji, która jest w B7.Koszt to ...ok. 3.000 zł ;( .Podobno stad problemy z czestymi awariami sterownika w tych skrzyniach,wstrzymywanie jakiegoś zabieraka czy cos takiego i chodzi o różne ciśnienia oleju i stad taka awaryjność,z reguły do 150-200 tyś taki sterownik pada,po wymianie znowu 150 tys. i tak w kółko wiec zalecaja taka modyfikacje. Chodzi o to że jeśli ktoś chce wymienić olej to niech lepiej zobi to u dobrego fachury bo czasami zmianana nowy olej moze bardziej zaszkodzic niz pomóc tak jak to być mogło w moim przypadku.

Mam takie pytanka a mianowicie:

Czy ktoś z Was dokonywał takiej zmiany?

Ile "biegów" ma po takiej zmianie skrzynia?

Pozdrawiam

Opublikowano

Sopa jak widzi sześć lameli to zawsze od razu proponuje zmianę na siedem, podobno była jakaś wada przy sześciu, ale może też być chęć zarobku, u mnie tez wymieniał z 6 na 7 ale ja pojechałem z konkretnym problemem, ale niestety mi nie pomógł skasował kasę za modyfikację i zwalił całą sprawę na sterownik silnika. Z tą zmianą oleju to nie wiem czy wymiana może uszkodzić skrzynie, jeżeli musisz wymienić już olej ze względu na przebieg to lepiej wymień, a jeżeli chodzi o biegi to nic się nie zmieni nadal będzie 6 tylko zmieni się charakterysyka pracy skrzyni, np przy kickdown nie będzie od razu wyskakiwać na 4000 obrotów tylko wejdzie na jakieś 3000, 3500 i dalej będzie rosły obroty razem z prędkością

Opublikowano

jeśli chodzi o Sopę to właśnie trafiłeś na jednego z NIEWIELU niezadowolonych klientów... marecki.b już kiedyś opisywał swoją przygodę http://www.a4-klub.pl/smf/odp_b6_avf_jak_naprawic_komputer_skrzyni_w_multitronic_01j-t53751.0.html;msg578887#msg578887...

zapuść temat w szukajce - u nas znajdziesz trochę, a na AudiKlubPolska cały elaborat na ten temat...

Sopa ma opinię jednego z lepszych w tym temacie... niestety Multi nie są bezawaryjne i pewnie dlatego tańsze od manuali...

Opublikowano

być może jednego z niewielu niezadowolonych na tym forum, niewiadomo jak jest naprawdę i jak wielu jest niezadowolonych wogoole ale ja i żaden z moich znajomych więcej do niego nie pojedzie. Ale widzę że chociaż Grazny jest zadowolony z serwisu Pana Sopy. Jeżeli chodzi o serwis Pana Sopy to jakby naprawdę byłby taki super to wyjechałbym od niego zadowolony a tak gościu najpierw twierdził że skrzynia się bezie układać a potem że ktoś mi sterownik przeprogramował (dziwne bo wcześniej na "przeprogramowanym" sterowniku auto jeździło dobrze) kompletna zlewka klienta. Moja wina że odpuściłem, złożyło się na to wiele okoliczności, mój błąd ale teraz zrobiłbym całkiem inaczej dlatego wszystkich przestrzegam że jak już się zdecyduje na jakikolwiek serwis to robić wszystko na papier z dokładnym opisem usterki i z opisem naprawy

Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

Ale widzę że chociaż Grazny jest zadowolony z serwisu Pana Sopy.

niestety... tylko czytam... i całe szczęście bo dzięki temu czytaniu nie kupiłem Multi - choć osobiście uważam że gdyby skrzynia była bardziej dopracowana to byłby ideał... a tak skarbonka.

Opublikowano

co do skrzyni to naprawdę bajka, jeździ sie super, co do czytania to też prawda, ja niestety czytałem jak juz kupiłem, zresztą przy kupnie wspierałem się wiedzą znajomego ale niestety nie kompletna, teraz moja wiedza na temat a4 dzięki temu forum jest dużo większa i na pewno teraz wiedziałbym jak należy postąpić ale największa prawdą jest to że przez całe życie się uczymy (często na swoich błędach)

Opublikowano

-rada aby rezygnowac z wymiany oleju wg mnei nieporozumienie, raczej sprowadza sie do rychlego padniecia skrzyni i wiekszych kosztow naprawy

-wg mnie zakup multi, ma sens tylko gdy ktos kupuje nowe auto z zamiarem zbycia wraz z zakonczeniem gwarancji

Opublikowano

W Sserwis powiedzieli Ci że nie polecają wymiany oleju przy obecnym stanie skrzyni z tego co zrozumiałem a nie radzą aby zrezygnować z wymiany oleju wogóle.

Rozwiązanie jest proste jeżeli ktoś uważa że go chcieli tylko naciągnąć jechać do innego serwisu i wymienić sam olej i jeździć dalej i się okaże czy pan Sopa miał rację czy nie.Nie wiem w czym problem przecież nie ma obowiązku jeździć akurat do tego serwisu.

Opublikowano

mi się wydaje że Sopa podjął tę decyzję o nie wymienianiu oleju po oglądzinach skrzyni... jeśli jest w tragicznym stanie to niewiadomo czego się spodziewać...

Opublikowano
mi się wydaje że Sopa podjął tę decyzję o nie wymienianiu oleju po oglądzinach skrzyni... jeśli jest w tragicznym stanie to niewiadomo czego się spodziewać...

Też mi się tak wydaje bo wątpie żeby tak sobie powiedział bo mu się oleju nie chce wymieniać tylko woli odrazu remont skrzyni zrobić.

Opublikowano

Sopa jak widzi sześć lameli to zawsze od razu proponuje zmianę na siedem, podobno była jakaś wada przy sześciu, ale może też być chęć zarobku, u mnie tez wymieniał z 6 na 7 ale ja pojechałem z konkretnym problemem, ale niestety mi nie pomógł skasował kasę za modyfikację i zwalił całą sprawę na sterownik silnika. Z tą zmianą oleju to nie wiem czy wymiana może uszkodzić skrzynie, jeżeli musisz wymienić już olej ze względu na przebieg to lepiej wymień, a jeżeli chodzi o biegi to nic się nie zmieni nadal będzie 6 tylko zmieni się charakterysyka pracy skrzyni, np przy kickdown nie będzie od razu wyskakiwać na 4000 obrotów tylko wejdzie na jakieś 3000, 3500 i dalej będzie rosły obroty razem z prędkością

Tak właśnie jest u mnie, a skrzynia była modyfikowana w Niemczech i po wciśnięciu pedału do deski, wskakuje na 3000 obrotów i tak jest do czasu osiągnięcie takiej prędkości,że 3000 na szóstce to za mało.

Dodam,że multi, kupiłem świadomie, bo za samochód dałem na tyle mało, że mogę sobie pozwolić nawet na wymianę skrzyni, lub nawet na przeróbkę na tip lub manual. Co nie zmienia faktu,że mam zamiar o multi dbać, a nie czekać, aż się wysra...

[br]Dopisany: 25 Luty 2009, 09:13_________________________________________________sedi myślę,że nie masz się nad czym zastanawiać, a 3tyś. zł, za święty spokój,przez następne 150k km,to nie jest wielka suma.

Co do wytrzymałości, słyszę lament, że trzeba modyfikować skrzynię,co 150tyś.,a co powiecie na kompletny remont sinika diesla w Renault 1.9 przy niższych przebiegach. Opieram się na relacji z warsztatu, bo ma znajomego, który naprawia takie auta i mogę się oprzeć o fachową wiedzę i zdjęciami dorżniętych trzy ,cztero , letnich, w niektórych kręgach chwalonych jednostek.

Tak,że panowie bez przesady,nie będziesz,miał RNSa , bo za te pieniądze zmodyfikujesz skrzynię, życie to ciagłe wybory.

Co do stwierdzenia, że skrzynia się nie nadaje na wymianę samego oleju to pewnie tak jest i przy pewnym przebiegu wymiana filtra wewnętrznego jest konieczna i nie ma się co zastanawiać nad jej sensem...

Opublikowano

Z tego co wiem jest wiecej niezadowolonych klientow tego Pana...

Skoro wymiana oleju wystarcza na 150.000 zycia sterownika, to po co wyrzucac 3000 PLN i miec nadzieje, ze wszystko bedzie OK?

Opublikowano

Z tego co wiem jest wiecej niezadowolonych klientow tego Pana...

Skoro wymiana oleju wystarcza na 150.000 zycia sterownika, to po co wyrzucac 3000 PLN i miec nadzieje, ze wszystko bedzie OK?

Masz racje, więc myślę,że nie powinny być to tylko słowa, a pisemna gwarancja, bo cena jednak zobowiązuje..

Opublikowano

Domyslam sie, ze gwarancja jest - pytanie co obejmuje.

No i drugie pytanie - czy taka naprawa faktycznie ma sens, bo te skrzynie sypia sie nawet po malych przebiegach...

Opublikowano

bo te skrzynie sypia sie nawet po malych przebiegach.

zobaczymy ile wytrzyma pod nogą mojej żony, a olej będzie mi wymieniał znajomy, który daje na wszystko gwarancję :wink4:
Opublikowano

Z tego co wiem jest wiecej niezadowolonych klientow tego Pana...

Skoro wymiana oleju wystarcza na 150.000 zycia sterownika, to po co wyrzucac 3000 PLN i miec nadzieje, ze wszystko bedzie OK?

co do niezadowolonych to nawet na stronie sopy http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=ksiega_pl wpisał się jakis czas gosciu z ciekawą historią, bardzo podobną do mojej, tylko mnie sopa tak nie wydrenował z kasy

co do wywalania kasy to można wymienić też na manuala, w w/w linku ten człowiek też o tym napisał, napisałem do niego z proźbą o info

ciekawi mnie tylko ile jest roboty i czy są jakieś komplikację przy wymianie i ewentualnie po wymianie

jeżeli chodzi o gwarancje to u sopy jest tylko pół roku i tylko na to co robił, gadałem kiedyś z gościem z firmy midparts z warszawy i on tez daje poł roku ale juz na całą skrzynie nawet jeżeli zrobi tylko sprzęgło (oczywiście przy wymianie sprzęgła rozbiera całą skrzynie) twierdził że jak walnie coś innego w tym czasie to juz jego problem

ale jak coś to wolałbym mieć to na papierze. Poł roku zresztą to trochę mało, na aukcjach na ebay.de sprzedają naprawiane skrzynie ale tam juz daja rok gwarancji tylko cena troche zaporowa.

Opublikowano

To chyba normalne że znajdzie się ktoś niezadowolony, nigdy nie jest tak że 100 na 100 jest zadowolonych. Jednak wydaje mi się że tylu klientów to Ci nie zadowoleni to są naprawdę jednostki a biorąc pod uwagę ilość zadowolonych z naprawy klientów to śmiało można uznać pana Sopę za dobrego fachowca.

Jak by u nas serwisy chociaż w połowie tak wykonywały swoje usługi to było by pięknie.

Opublikowano
mi się wydaje że Sopa podjął tę decyzję o nie wymienianiu oleju po oglądzinach skrzyni... jeśli jest w tragicznym stanie to niewiadomo czego się spodziewać...

Też mi się tak wydaje bo wątpie żeby tak sobie powiedział bo mu się oleju nie chce wymieniać tylko woli odrazu remont skrzyni zrobić.

Sopa,powiedział że skrzynka bardzo ładnie pracuje,natomiast to co mówi o regeneracji skrzyni tyczy sie ewentualnym przyszłym usterkom i i twierdzi ze po zamianie na 7 lameli skrzynka przy odpowiedniej eksploatacji naprawde sporo wytrzyma a co do stanu oleju chodziło mu o wymiane całego oleju czyli z demontazem skrzyni zeby nie zmieszac tego starego z nowym. A z ciekoawości wie ktoś ile kosztuje przeróbkana manuala bo znajomy pytał?

Opublikowano
mi się wydaje że Sopa podjął tę decyzję o nie wymienianiu oleju po oglądzinach skrzyni... jeśli jest w tragicznym stanie to niewiadomo czego się spodziewać...

Też mi się tak wydaje bo wątpie żeby tak sobie powiedział bo mu się oleju nie chce wymieniać tylko woli odrazu remont skrzyni zrobić.

Sopa,powiedział że skrzynka bardzo ładnie pracuje,natomiast to co mówi o regeneracji skrzyni tyczy sie ewentualnym przyszłym usterkom i i twierdzi ze po zamianie na 7 lameli skrzynka przy odpowiedniej eksploatacji naprawde sporo wytrzyma a co do stanu oleju chodziło mu o wymiane całego oleju czyli z demontazem skrzyni zeby nie zmieszac tego starego z nowym. A z ciekoawości wie ktoś ile kosztuje przeróbkana manuala bo znajomy pytał?

spytaj jaro4444 on będzie chyba zorientowany... ale nie licz na to że to 1-2 tyś...

Opublikowano

nie licze ze to 1 czy 2 tys choc Sopa powiedział mi ze max 3 kółka w moim przypadku a jaro4444 przerabiał ten temacik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...