Tobi110 Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Witam Wszystkich po przerwie. Właśnie w moim A4 stuknęło na liczniku 125kkm i zbliża się termin "dużego przeglądu". Jak dzwoniłem do ASO w Świdniku to powiedzieli mi, że koszt takiego przeglądu to ok. 2000-2400zł. Zaczynam się zastanawiać, czy nie lepiej zrobić u nich tylko wymianę oleju i filtra oleju, żeby odnotowali to w kompie i książce serwisowej (na czym mi zależy), a całą resztę zrobić u dobrego mechanika. Tu moje pytanie, co należy sprawdzić i wymienić przy takim przebiegu? Co mam zlecić mechanikowi żeby było zrobione zgodnie z wytycznymi AUDI dotyczącymi przeglądów A4 1.9 TDI Avant (rok prod. 05.2003)? Pewnie w ASO mają jakąś "check listę" co należy sprawdzić i wymienić dla konkretnego modelu i przebiegu. Jeśli nikt nie dysponuje takimi informacjami to czy moglibyśmy w jednym miejscu sami zebrać co należy zrobić i sprawdzić w "dużym przeglądzie". Myślę, że wielu "laikom" przyda się to w rozmowie z "fachowcami" z ASO, gdzie na pytanie co za 2000-2400zł będzie zrobione słyszę tylko, że wszystko co należy, ale bez konkretów. Trochę się rozpisałem, za co sorki. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Tomek
GRazny Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 może oni mają wymianę rozrządu przy tym przebiegu... stąd ta cena
AndyN Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Upewnij się w ASO, że wprowadzają Twoje przeglądy do tej ogólnoeuropejskiej bazy danych VIN. Bo jeśli nie, to czym to się różni od bazy w komputerze dobrego warsztatu nie-ASO? Plus kolekcji wszystkich faktur za wszelkie przeglady i naprawy?
ArkadiuS Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 125tys km to na pewno rozrząd trzeba wymienić, ale wymiana jego w ASO kosztuje 2200zł Co do "dużego przeglądu" to w jego skład wchodzi: - wymiana oleju silnikowego - wymiana filtrow (szt 4) - wymiana płynu hamulcowego(ew. sprawdzenie) - kontrola płynów - kontrola układu jezdnego - kontrola układu hamulcowego - konserwacja elementów (np: zawiasów) - podpięcie VAGa - pieczątka w książce serwisowej i zapłata Koszt tzw "dużego przeglądu" w ASO to ok 1100zł
Musashi Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 125tys km to na pewno rozrząd trzeba wymienić, ale wymiana jego w ASO kosztuje przeglad jest przy 120.000 km zalezy czy auto jest Modelljahr 2003 wtedy przy/co 90.000 km czy Modelljahr 2004 wtedy przy/co 120.000km cene mozna dotargowac do 1500 wraz z pompa wody, jezeli w audi bedzie problem mozna podjechac do VW
Tobi110 Opublikowano 25 Lutego 2009 Autor Opublikowano 25 Lutego 2009 Jak to miło mądrego posłuchać. Właśnie ponownie zadzwoniłem do ASO i zapytałem o cenę samej usługi bez wymiany rozrządu. Okazuje się, że usługa dużego przeglądu to 710zł + usługa wymiana 2 filtrów (bez filtrów) 100zł + wymiana płynu hamulcowego (z płynem) 130zł. Do tego muszę dołożyć cenę 2 filtrów i 4-5 litrów oleju. Pozdrawiam Tomek
Musashi Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 plyn hamulcowy wymieniasz co 2 lata, na twoj rocznik wlasnie nadszedl rok wymiany
AndyN Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Wspomagania kierownicy też co dwa lata, prawda?
Musashi Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Wspomagania kierownicy też co dwa lata, prawda? chemicznie to bardzo podobne plyny, jednak w annalach serwisowych ani jednym slowem nie wspominaja o wymianie.
AndyN Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 chemicznie to bardzo podobne plyny, jednak w annalach serwisowych ani jednym slowem nie wspominaja o wymianie. A jak to jest z olejem w tylnym dyfrze (w przypadku quattro) i olejem w manualnej skrzyni biegów? (w automacie się wymienia-to wiem) Według VAG wymienia się je?
GRazny Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 w manualu na bank nie... drobne dolewki jeśli już - nawet są zwolennicy tezy że po wymianie (przy jakiś 150-200tyś) potrafi się skrzynia rozlecieć - w golfie miałem taki przypadek - u nas niewiem zresztą zwróć uwagę że ten olej żółty jak słońce...
rikardo Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 w manualu na bank nie... drobne dolewki jeśli już - nawet są zwolennicy tezy że po wymianie (przy jakiś 150-200tyś) potrafi się skrzynia rozlecieć - w golfie miałem taki przypadek - u nas niewiem zresztą zwróć uwagę że ten olej żółty jak słońce... Jak go wypuścisz to wówczas można coś o nim powiedzieć. Cały syf jest na dole skrzyni a przy sprawdzaniu poziomu rzeczywiście wygląda tak, że placki można smażyć Jeszcze nie słyszałem aby nowy olej spowodował awarie skrzyni biegów już szybciej można przypuszczać, że wymiana oleju była zrobiona za późno lub znając naszą mentalność wlano coś taniego a później opowiada się głupoty. Natomiast zapis o tym, ze się go nie wymienia to marketing.
NYNA Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 To niby ten olej w skrzyni jest taki cudowny że nie traci swoich właściwości że nigdy się go nie wymienia Ja tam profilaktycznie wymieniłem i ten co zleciał to do najpiękniejszych nie należał.
Tobi110 Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Opublikowano 26 Lutego 2009 Skoro już zeszliśmy na oleje ;-). Zastanawiam się, czy w ASO przejdzie numer z wymianą oleju na Motul 501.01 (pełny syntetyk). Ja obecnie mam Mobil Special V (półsyntetyk do pompowtryskiwaczy). Jak dzwoniłem do nich to pytałem co obecnie zalewają i jest to jakiś Castrol. Ja po przeczytaniu wątku o olejach do TDI chciałbym przejść na w/w Motul i najpierw przed zalaniem przepłukać silnik preparatem Motul Engine Clean. Czy w ASO mi takie coś zrobią, czy też kombinować w inny sposób? Np. przed ASO zalać w/w preparat i dać silnikowi 15 min popracować na biegu jałowym a później podjechać do serwisu. Czy da się po zalaniu preparatu do mycia przejechać powiedzmy 50-100m. Chciałbym być pewny, że będzie zrobione płukanie silnika, a nie że ktoś mi tylko da słowo, że tak zrobił i skasuje mnie za robociznę. Nie wiem czy to nie jest temat na nowy wątek i nie należy go przenieść? Pozdrawiam Tomek [br]Dopisany: 26 Luty 2009, 07:52_________________________________________________Musashi możesz pomóc w powyższym? Tomek
AndyN Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 chciałbym przejść na w/w Motul i najpierw przed zalaniem przepłukać silnik preparatem Motul Engine Clean. Czy w ASO mi takie coś zrobią, czy też kombinować w inny sposób? W moim przypadku w ASO zrobili. Przyjechałem po prostu z własnym olejem i cleanerem, nie robiłem żadnych podchodów. Byłem na hali gdy wymieniali wszystko, przyglądałem się.
Tobi110 Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Opublikowano 26 Lutego 2009 Zapytam w ASO czy się zgodzą żeby być przy wymianie. Kiedyś chyba już o to pytałem i raczej nie chętnie patrzą na gapiów. Z drugiej strony człowiek lepiej by wtedy spał. Kiedyś jak miałem Forda to w ich ASO była poczekalnia z widokiem na warsztat przez wielkie okno. Szkoda, że tak nie ma w ASO AUDI w Świdniku. Zapytanie o clenera i czy można na nim chwilę jechać wrzuciłem również do wątku na temat olei do TDI, może znajdzie się ktoś kto to ćwiczył. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Tomek
oZiX Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 chciałbym przejść na w/w Motul i najpierw przed zalaniem przepłukać silnik preparatem Motul Engine Clean. Czy w ASO mi takie coś zrobią, czy też kombinować w inny sposób? W moim przypadku w ASO zrobili. Przyjechałem po prostu z własnym olejem i cleanerem, nie robiłem żadnych podchodów. Byłem na hali gdy wymieniali wszystko, przyglądałem się. w którym ASO w wawie pozwolili Ci być przy samochodzie??
AndyN Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 w którym ASO w wawie pozwolili Ci być przy samochodzie?? Szewczyk na Radzymińskiej. Przegląd po sprowadzeniu, marzec 2008. W sobotę.
Musashi Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 chemicznie to bardzo podobne plyny, jednak w annalach serwisowych ani jednym slowem nie wspominaja o wymianie. A jak to jest z olejem w tylnym dyfrze (w przypadku quattro) i olejem w manualnej skrzyni biegów? (w automacie się wymienia-to wiem) Według VAG wymienia się je? przeciez to sa mechanizmy, pracujace pod duzym obciazeniem, wymagajace dobrego smarowania. jest mozliwy o wiele dluzszy okres eksploatacji olejow przedkladnoiwych, poniewaz nie ulega zmianie pH w skutek dzialana gazow spalinowych oraz wysokich temperatur. jednak z wiekiem rowniez traca swoje wlasciwosci m.in. o antykorozyjne. p praca mechanizmow, powoduje ich zuzywanie, a produkty tego zuzycia pozostaja wlasnie w oleju. dlatego wymieniac. jezeli ktos uwaza ze jest to niedobre dla skrzyni czy mostu, prosze uzasadnic.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się