Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Biały dym na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam boryka się z problemem a mianowicie biały dym tylko na wolnych obrotach po przekroczeniu 60 stopni. Wymieniony egr turbina dpf. Nieszczelności nie ma oleju w dolocie również. Wtryski sprawdzane komputerem na odchylkach wszystko ok płyn i olej w normie nic się nie dzieje. Pomożecie. Pozdrawiam

Edytowane przez enrike2
Opublikowano

Mi pomogła wymiana uszczelniaczy pod pompkami. Też miałem to samo. 

Opublikowano

A te uszczelniacze na pompie paliwa? W jaki sposób to się działo że dymilo tylko na wolnych?

Opublikowano

Dodam że po zaślepieniu egr ustaje a egr wymieniony. Czy dalej uważasz że to uszczelniacze na pompkach? Pozdrawiam

Opublikowano

Płynu w układzie chłodzenia nie ubywa przypadkiem? EGR ma chłodnicę spalin, prawdopodobnie puszcza Ci płyn. Spróbuj ominąć chłodnicę EGR i będziesz mieć pewność czy to z niej. Mam to samo w Octavii BKD. Po podłączeniu EGR kopci i szarpie silnikiem. 

Opublikowano

Jest wszystko ok. Nic nie szarpie silnikiem wszytko już sprawdzałem.

Opublikowano

Sprawdź czy przyczyną dymienia nie jest niedrożna odma.

Odkręć korek wlewu oleju do silnika podczas pracy na wolnych obrotach ( w czasie kiedy dymi ) i połóż na wlewie poskładaną szmatę by nie chlapało olejem.

Jak po kilku minutach dymienie ustąpi to pokrywa głowicy ( z odmą która jest w środku ) do wymiany :whistling:

Był gdzieś na forum temat o wywaleniu zaworu odmy z takiej pokrywy , wtedy sprawa załatwiona praktycznie bezkosztowo :hi:

Opublikowano

Odma byla też sprawdzana

Opublikowano

Hej, 

Mam to samo w BPW. 

- telepało motorem więc wymieniony pompowtrysk na 4 cylindrze

- wymienione uszczelniacze na pompkach

- regenerowana turbina

- zaślepiony egr, płynu nie ubywa

- wymieniony termostat i czujnik temperatury (nie dogrzewał motoru)

powyższe zabiegi spowodowały poprawę, ale nie wyeliminowały problemu

moc mierzona na 2 hamowniach 150km (140 w standardzie) wg. tunera soft nie był modyfikowany, co raczej świadczy o dobrej kondycji motoru...

Pewnie w niedługim czasie do wymiany pójdzie odma i tandem pompa / pompa vacum ale powoli kończą mi się opcje:/

Po powyższych zabiegach pojeździłem 2 tygodnie i auto stoi na warsztacie bo ten niby regenrowany wtrysk padł, za autem na wolnych obrotach taka biała chmura że drogi nie było widać. Korekta +3 na 4 cylindrze i znowu zaczęło mocno telepać

Opublikowano
7 godzin temu, indyq napisał:

Po powyższych zabiegach pojeździłem 2 tygodnie i auto stoi na warsztacie bo ten niby regenrowany wtrysk padł, za autem na wolnych obrotach taka biała chmura że drogi nie było widać. Korekta +3 na 4 cylindrze i znowu zaczęło mocno telepać

Czyli oddałeś dobrą pompkę do popsucia i jeszcze za to zapłaciłeś :glupek2:

Założę się że jakbyś wymienił tylko uszczelniacze to motorówka by śmigała aż miło :decayed:

W tym temacie jest opisane dużo sposobów na testowanie motorówki pod kątem kopcenia :

 

 

Opublikowano
11 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Czyli oddałeś dobrą pompkę do popsucia i jeszcze za to zapłaciłeś :glupek2:

Nie, moja stara pompka leży u mnie w garażu.

Diagnostyka pokazała BIPy na cylindrach: 20, 20, 20, 80 więc 4 pompka poszła do wymiany, telepanie ustało. Przy awarii 'nowej' pompki telepanie powróciło, a gumki na wtryskach są nowe, więc wg. tego co piszesz nie powinno telepać motorem, bo przecież uszczelnienie jest nowe. Dzisiaj odbieram auto, mechanik twierdzi że po wyjęciu pompki uszczelnienia były ok.

Podsumowując, telepanie motorem czasem można rozwiązać wymieniając uszczelniacze na wtryskach, niestety czasem winne są też pompki. 

Opublikowano
14 minut temu, indyq napisał:

Nie, moja stara pompka leży u mnie w garażu.

Diagnostyka pokazała BIPy na cylindrach: 20, 20, 20, 80 więc 4 pompka poszła do wymiany, telepanie ustało. Przy awarii 'nowej' pompki telepanie powróciło, a gumki na wtryskach są nowe, więc wg. tego co piszesz nie powinno telepać motorem, bo przecież uszczelnienie jest nowe. Dzisiaj odbieram auto, mechanik twierdzi że po wyjęciu pompki uszczelnienia były ok.

Podsumowując, telepanie motorem czasem można rozwiązać wymieniając uszczelniacze na wtryskach, niestety czasem winne są też pompki. 

Zakładaj na tą pompkę co leży w garażu nowe uszczelniacze i wkładaj z powrotem na czwarty garnek .

Przy nieszczelności dolnego uszczelnienia korekcja w okolicach +3 i bipy mocno na minusie to norma. 

Jeżeli chodzi o przygotowanie pompki do montażu to wyczyścić z nagru trzeba powierzchnię do której przylega mosiężna podkładka i walcowe powierzchnię na którą zakłada się jej zabezpieczenie, reszty nie dotykamy szmatą ani szczotką.

Można pompķę delikatnie wypłukać w oleju napędowym. 

Nowa śruba mocująca i montaż według serwisówki i powinno być gites malines. ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...