shadde Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 Witam. Z powodu zżeranej ilości oleju i kopceniu postanowiłem ratować moje wiekowe już maleństwo ... Zrobiłem głowice, pierścienie ,panewki,uszczelniacze na głowicy,kpl uszczelek i rozrząd... Mechanik zalał mi 10 W 40 nie pamiętam jakiej marki był olej,ale przyszedł w końcu czas aby go zmienić bo już na pewno pierścienie się dopasowały więc żeby nie zalać go jakimś badziewiem to pytam WAS ,co wy polecacie po remoncie,olej +filtr Z góry dzięki.
shadde Opublikowano 12 Listopada 2018 Autor Opublikowano 12 Listopada 2018 Co powiecie na taki : Total Quartz 7000 Energy 10W40 ?
KINIAM Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 Czemu chcesz dalej lać 10W40 ?. Ile chcesz wydać na olej ? Filtry Knecht lub Mann. Do oleju warto dodać dodatek na tacie, szczególnie po remoncie.
shadde Opublikowano 12 Listopada 2018 Autor Opublikowano 12 Listopada 2018 nadal 10w 40 bo nie wiem czy wyczyścił silnik z ogarów skoro sam zalał go 10W 40 Nie bierze oleju ani trochę, plam też nie zostawia
przem8 Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 (edytowane) Brawo dla mechanika, po remoncie 10w.. Pewnie taki miał pod ręką, bo tańszy, bo jest głąbem... ? Lej 5w40, dobrze zrobisz silnikowi, zwłaszcza zimą przy zimnych startach. Edytowane 12 Listopada 2018 przez przem8
mirek31071977 Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 Władowałeś kasę w remont,a teraz na oleju chcesz przyciąć?.Wyjazd z tą 10 i jak najszybciej 5 lej.
KINIAM Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Olej Neste Oil PRO C3 5W40 średnia półka a oliwa naprawdę wyśmienita do tego środek na tarcie Bizol o91 taki ekonomiczny lub coś lepszego CeraTec Liqui Moly lub może coś od Forte lub Archoil.
Gość Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 Witam, mam podobnie po regeneracji zalany został Castrol 10W40. Wymieniać go na 5w40 ?
Theorampole Opublikowano 23 Listopada 2018 Opublikowano 23 Listopada 2018 Płukanka i dobre 5w40, nic nie zrobi silnikowi lepiej niż taki zabieg. U mnie też poprzedni właściciel po rzekomym remoncie zalał 10w40 i jak widać to bardzo popularne zjawisko ?
KINIAM Opublikowano 8 Grudnia 2018 Opublikowano 8 Grudnia 2018 W dniu 19.11.2018 o 20:26, Chronero napisał: Witam, mam podobnie po regeneracji zalany został Castrol 10W40. Wymieniać go na 5w40 ? Po remoncie silnika zalewamy oleje mineralne lub półsyntetyki w zależności od silnika. Są odpowiednie oleje i procedury docierania. Błędem dla wielu silników jest docieranie na syntetykach.
maciej_m Opublikowano 9 Grudnia 2018 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Ile osób tyle zdań co do pierwszego oleju na docieranie po naprawie. Moja empiria wskazuje że zalanie od razu 5W40 nie daje żadnych negatywnych efektów. Co prawda producent nowy silnik dociera trochę inaczej (nie w aucie) ale pierwszy olej w silniku auta sprzedawanego w salonie to raczej nie 15W40 i nie 10W40.
KINIAM Opublikowano 10 Grudnia 2018 Opublikowano 10 Grudnia 2018 W dniu 9.12.2018 o 21:24, maciej_m napisał: 1. Ile osób tyle zdań co do pierwszego oleju na docieranie po naprawie. 2. Moja empiria wskazuje że zalanie od razu 5W40 nie daje żadnych negatywnych efektów. 3. Co prawda producent nowy silnik dociera trochę inaczej (nie w aucie) ale pierwszy olej w silniku auta sprzedawanego w salonie to raczej nie 15W40 i nie 10W40. 1. Nie osoby tu są ważne ale silnik. 2. 5W40 może mieć różny proporcjonalny skład baz mineralnych i syntetycznych im więcej minerału tym lepiej dla silnika, choć przy silnikach o małych mocach może to nie mieć większego wpływu. 3. Docieranie silnika przed jego zamontowaniem do pojazdu dotyczy nie wielu jednostek i to zwykle tych mocno wysilonych. ale obecnie producenci na pierwszą wymianę oleju zapraszają nawet po 30 tys. km, mam mieszane uczucia co do takich działań, oczywiście silnik wytrzyma takie traktowanie ale czy warto aż tak ryzykować. Należę do starej szkoły i zrzucam olej w nowym silniku po 1/2/3 tys. km
przem8 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 (edytowane) Tylko, że autor tematu docieranie ma już za sobą, więc pomijając już kwestie techniczne związane z olejem na dotarcie, jako docelowy olej powinien zalać coś lepszego niż polsyntetyk ? Edytowane 11 Grudnia 2018 przez przem8
shadde Opublikowano 23 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2018 I tak też zrobiłem... Zmieniłem na Valvoline 5W 40. Powiem tak...Nie uwierzyłbym gdybym sam tego nie zrobił,ale silnik chodzi lepiej i jakby szybciej się "zbierał" .. Także Chronero zrób to samo,a nie zaszkodzisz SILNIKOWI, no chyba,że gdzieś cieknie,ale po remoncie to raczej nie możliwe..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się