Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4b6 1.8t czy 2.4 v6 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przymierzam się do zakupu audi a4b6 rozważam dwa silniki benzynowe 1.8t 163KM i 2.4 v6 170KM, który z tych silników jest mniej awaryjny i który z nich nadaje się do instalacji LPG ?, jakie wychodzi wam spalanie ?, 

Pozdrawiam, 

 

Opublikowano (edytowane)

Wypowiem się na temat 1.8T BFB, wybierając ten silnik z pewnością będziesz zadowolony jeżeli chodzi o elastyczność tego silnika.  Instalacja LPG współpracuję z nim znakomicie, jeżeli gazownik wszystko dobrze wyreguluje, sam osobiście założyłem LPG Techa rok temu, i jest baja ? Dodatkowo silnik podatny na modyfikacje przyrostu mocy,  prawdopodobnie ostatni silnik z czasów kiedy auta miały jeździć a nie zarabiać.. Jeżeli nie jest wyżyłowany problemów nie powinno z nim być. Główne bolączki to odma, napinacz rozrządu, zaraz po zakupie proponowałbym sprawdzenie i ewentualnie przeczyszczenie miski olejowej i smoka. Co do spalania u mnie wygląda to około 8l trasa, 10-12l miasto. Zalewać dobrą markową oliwę a silnik posłuży a posłuży ? ! 

Co do 2.4, słyszałem że silniki również bardzo dobrze, gaz też dobrze znoszą, co prawda jest to V6 czyli koszt instalacji będzie już większy no i brak turbo (dla jednych to dobrze, dla innych nie ? ).

Edytowane przez kazzi
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez kazzi
usun
Opublikowano

Jak będziesz miał możliwość to przejdź się 1.8t i 2.4,ja jako były użytkownik 1.8 ale bez turbo przejechałem jakieś 180 tys km z tym silnikiem i było ok, ale kultura pracy nie odpowiadała mi. Teraz użytkuje 2.4 i jest dużo przyjemniej pod tym względem,aczkolwiek 2.4 w B6 jedzie dostojnie ale do szaleństw to się nie nadaje. Dosyć łagodnie oddaje swój moment obrotowy-nie oczekuj kopa w plecy przy gazie w podłodze. Miły dla ucha dźwięk przy wyższych obrotach,praktycznie niesłyszalny przy stałej prędkości poruszania się. Standardowo trzeba ogarnąć odmy w aucie i uszczelnić górę silnika która puszcza olej w kilku miejscach właśnie przez zapchane odmy.

Opublikowano

jedne z najlepszych benzynowych silników w audi a4 b6/b7, najlepsze jest to że po modach wyciśniesz więcej z 1,8T niż z 2,4 v6

Opublikowano

Oba silniki do gazu są dobre, przy obecnej cenie gazu różnica na 100km spalania niewielka (zależy dużo od nogi itp, u mnie bfb avant quattro 1630kg masy średnie spalanie lpg 12+/100, 50/50 miasto/trasa). B6 sporo waży 1.8 nie jest też za oszczędnym silnikiem, spalić musi jak ktoś mi powie, że mu pali 8lpg 50/50 miasto/trasa to ja chcę zobaczyć jak ustawiona jest instalacja w tym samochodzie.

Ogólnie oba silniki to udane konstrukcje bierz ten który Ci się spodoba i będzie w dobrej kondycji, a z tym różnie bywa. Wiadome w razie ewentualnie usterki naprawa v6 może pociągnąć wyższe koszty.

Opublikowano
8 godzin temu, tass napisał:

Wiadome w razie ewentualnie usterki naprawa v6 może pociągnąć wyższe koszty.

Aczkolwiek zaznaczę iż 2.4 BDV to jeden z najtańszych silników w B6 jeżeli już przyjdzie do wymiany całej jednostki.

Opublikowano

To zalezy czego oczekujesz, do lpg oba silniki nadaja sie bardzo dobrze. Spalanie moze byc podobne. W standardzie oba silniki beda jechac bardzo podobnie. Tylko 1.8t mozna latwo podciagnac na 200 km i wtedy 2.4 nie ma startu.

Koszty utrzymania tez beda podobne.

Opublikowano
5 godzin temu, pila24 napisał:

Aczkolwiek zaznaczę iż 2.4 BDV to jeden z najtańszych silników w B6 jeżeli już przyjdzie do wymiany całej jednostki.

Wymiana to zazwyczaj kupowanie kota w worku nie wiadomo co jest w środku, rzadko znajdzie się pewny silnik. Czasem warto jednak remontować, co nie zmienia faktu że może wyjdzie drożej od kupna innego silnika.

Opublikowano

a jeśli chodzi o sprzęgło ? czy trzeba się obawiać tej dwumasy ?, 

w silnikach 1.8t jak to wygląda z turbosprężarką ile potrafi wytrzymać? jaki jest ewentualny koszt renowacji ? 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi,

Opublikowano

Dwumasy nie ma się co bać, jak zaczyna padać daje o sobie znać koszt wymiany nie jest niski, ale jak dla mnie akceptowalny. Jak komuś nie będzie przeszkadzało to można pokombinować z kołem jednomasowym wyjdzie taniej, ale czy warto?

Turbo to jak turbo, jest bez zmiennej geometrii, wytrzyma rożnie, zależy jak traktowane, czym smarowane. Ekspertem nie jestem ale 200kkm+ powinno, regeneracja to zależy czy jest co regenerować, 700-1500 PLNów bym chyba dał na regeneracje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...