Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 All TDI] Jakie zużycie oleju silnikowego jest w normie.?


_Sebek_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie do znawców i użytkowników silników TDI (wcześniej jeździłem tylko na benzyniakach):

1. Jakie obserwujecie zużycie oleju silnikowego w okresie pomiędzy wymianami?

2. Jaka powinna być norma takiego zużycia? (technicznie każdy silnik zużywa pewną określoną ilość oleju w trakcie normalnej eksploatacji)

W moim 2,5 TDI (przebieg 230 tys km) po 5 000 km musiałem dolać około 0,4 litra aby powrócić do stanu poprzedniego...

pozdrawiam, Sebek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr na 1000 km, dopuszczalne.
Chyba w 19-letnich benzyniakach,

ludzie!!!- zdrowy silnik nie powinien "łyknąć" więcej niż 1ltr oleum na 10 000km,

inaczej uszczelniacze( to jeszcze pół biedy), albo prowadnice zaworów( to już poważniej), albo pierścionki( = dla ambitnych kapitalka), do wymiany :exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy katowaniu cały czas do odcięcia być może tyle spali, a fabryka tak się zabezpiecza (w instrukcji) żeby nie było reklamacji, najważniejsze żeby nie było plam pod autkiem na parkingu i niebieskiego stefana jak się ciśnie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twórzmy nowego tematu ktory juz byl kiedys.Zamykam :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie nie ma co sie śmiać nawet nowe samochody mają normę 1 litr na 1000.

A że jak tyle pali to już kopci jak dwusów z tyłu i przy tankowaniu od razu lac oleju trzeba ;) to inna sprawa.

Niestety polityka producentów.

Silnik w dobrym stanie (i to nie od wieku zalezy - mam 30 letni silnik nie remontowany (w sensie nie szlifowane gary), wymienione uszczelki, uszczelniacze na 20000km spalił 0.5 litra oleju (benzynka) - moje TDI na bank wezmie więcej ;) ) nie powinien wziaść więcej jak te 0.2 na 1000.

Oczywiście jazda po A4 z dużymi predkościami obrotowymi spowoduje większe zużycie - każdy silnik na wiekszych obrotach spali więcej oleju.

A niebieskie chmurki to najpierw się zaczynają pokazywać przy zmianie biegów w benzyniakach to pierwszy objaw, jak już dymi przy przyśpieszaniu to...zgon już ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...