Jump to content
IGNORED

Stuki w silniku - czy to napinacz paska wielorowkowego?


leewang
 Share

Recommended Posts

Witam,

Koledzy zauważyłem że coś stuka w silniku, wydaje mi się że to napinacz paska wielorowkowego. Nie wiem czy tylko mi się wydaje że już się dość mocno świeci i pasek też nie wygląda za dobrze? 

Najgorsze jest to że zmieniałem pasek + napinacz i rolka w maju i przejechałem na tym zestawie około 10 tyś. Chyba że to co innego może stukać?

Tutaj filmiki i zdjęcia:

https://drive.google.com/open?id=1wVs3-qRSiApi3WEJ-57EoPdILl3ae9kF

https://drive.google.com/open?id=1zxBmMfC7zFFSEoa88HWXBK-pLLiwW34-

https://drive.google.com/open?id=1biP3VC3V5Lnfw6xzInv0tK4VbfSqziGU

Macie jakiś pomysł czy to ten napinacz czy może coś innego?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zdejmij pasek i zobacz czy bez niego będzie stukać-jak nie to posprawdzaj czy koła pasowe i napinacz nie mają luzu

Link to comment
Share on other sites

Dzięki sitar. Nie mam niestety narzędzi żeby odkręcić ten napinacz i zdjąć pasek, będę musiał podjechać do mechanika, żeby zrzucił pasek i zobaczymy. 

Link to comment
Share on other sites

Co do zwalenia paska wystarczy Ci tylko klucz Płaski-płasko oczkowy, Zakładasz na śrubę od napinacza, odciągasz i zwalasz pasek

Link to comment
Share on other sites

Kurde ja założyłem pasek Conti i rolki INA, powinno być ok, a może też trafiła się jakaś kiepska seria. 

Nie mam jak zdjąć tego paska pod blokiem, ani nie mam za bardzo narzędzi niestety do tego. Myślałem po prostu kupić jeszcze raz zestaw i wymienić, może to załatwi sprawę. Ewentualnie podjadę do mechanika żeby zrzucił ten pasek i zobaczymy. 

Niestety dziś byłem u dwóch mechaników i żaden nie miał czasu przez najbliższe dwa tygodnie...

Link to comment
Share on other sites

30 min czasu nie maja...szkoda gadac

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, leewang napisał:

Niestety dziś byłem u dwóch mechaników i żaden nie miał czasu przez najbliższe dwa tygodnie...

Witam. Jak jesteś z okolicy Kołobrzegu to podjedź do mnie.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, kkt napisał:

Witam. Jak jesteś z okolicy Kołobrzegu to podjedź do mnie.

Dzięki wielkie za chęć pomocy, ja jestem z Krakowa, także kawałek niestety :(

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.11.2018 o 09:11, leewang napisał:

Witam,

Koledzy zauważyłem że coś stuka w silniku, wydaje mi się że to napinacz paska wielorowkowego. Nie wiem czy tylko mi się wydaje że już się dość mocno świeci i pasek też nie wygląda za dobrze? 

Najgorsze jest to że zmieniałem pasek + napinacz i rolka w maju i przejechałem na tym zestawie około 10 tyś. Chyba że to co innego może stukać?

Tutaj filmiki i zdjęcia:

https://drive.google.com/open?id=1wVs3-qRSiApi3WEJ-57EoPdILl3ae9kF

https://drive.google.com/open?id=1zxBmMfC7zFFSEoa88HWXBK-pLLiwW34-

https://drive.google.com/open?id=1biP3VC3V5Lnfw6xzInv0tK4VbfSqziGU

Macie jakiś pomysł czy to ten napinacz czy może coś innego?

Pozdrawiam

Przeczytaj mój post #27474

 

Edited by duzy616
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, duzy616 napisał:

Przeczytaj mój post #27474

 

 

U mnie jakby podobny dźwięk jak u Ciebie bez paska ... boje się żeby ten mój nie strzelił jak będę tak jeszcze jeździł z tydzień albo dwa. Może kupię oryginalny pasek w ASO? Chociaż ten Dayco też w miarę ok jeśli chodzi o głośność.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, leewang napisał:

 

U mnie jakby podobny dźwięk jak u Ciebie bez paska ... boje się żeby ten mój nie strzelił jak będę tak jeszcze jeździł z tydzień albo dwa. Może kupię oryginalny pasek w ASO? Chociaż ten Dayco też w miarę ok jeśli chodzi o głośność.

Ja wcześniej niepotrzebnie wymieniłem pompę wspomagania (miałem złą diagnozę)

Dayco kupiłem, ponieważ taki był dostępny w sklepie od ręki.

Czytam, że Ty też masz pasek CONTITECH (chyba naprawdę trafiła się nam słaba partia)

Link to comment
Share on other sites

Ktos sie orietuje ile moze napinacz i pasek PK kosztowac w ASO?

Link to comment
Share on other sites

Pisałem do ASO :) 

1. Pasek wielorowkowy                               130,52 PLN br.  jest na miejscu
2. Napinacz paska wielorowkowego        304,20 PLN br.  jest na miejscu
3. Rolka odwracająca                                   134,40 PLN br.  jest na miejscu.

Edited by leewang
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.11.2018 o 21:20, duzy616 napisał:

Ja wcześniej niepotrzebnie wymieniłem pompę wspomagania (miałem złą diagnozę)

Dayco kupiłem, ponieważ taki był dostępny w sklepie od ręki.

Czytam, że Ty też masz pasek CONTITECH (chyba naprawdę trafiła się nam słaba partia)

Tylko pytanie, czy napinacz też mam wymienić czy wystarczy tylko pasek? Bo rolka na napinaczu tak się świeci jakby już była nieźle zużyta, chyba że to nie ma nic do rzeczy ? 

 

Byłem u mechanika i powiedział że najprawdopodobniej sprzęgło alternatora. W aso niestety 400zł, ale chyba kupię oryginał i założę wszystko z ASO, będzie pewność że będzie ok :)

Edited by leewang
Link to comment
Share on other sites

Tak się jeszcze zastanawiam, może pasek i napinacz zepsuł się przez zepsute sprzęgiełko? Może nie warto wydawać tysiąc złotych na części ?

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdź czy faktycznie sprzęgiełko jest uszkodzone-kilka minut roboty. Mechanik najchętniej pół auta by wymienił 

Link to comment
Share on other sites

Witam, proszę o pomoc w rozwiązywaniu problemu ? pacjent to 2.0 tdi 110km CR cffd, ostatnio usłyszałem dziwne stuki z okolic góry silnika od strony rozrządu, dodam że sam rozrząd wymieniony kilka dni temu. Na załączonym filmiku w około 7 sekundzie słychać stuki, proszę o jakieś pomysły co to może byc, z góry dziękuję. https://www.youtube.com/watch?v=2RcRR1UMbk0

Link to comment
Share on other sites

jeśli to takie "świerczenie" to może być jakaś rolka...

Link to comment
Share on other sites

Właśnie podejrzewałem że może to być rolka/sprzęgiełko od alternatora jednak wydaje mi się że one wydaja trochę inny dźwięk, a w moim przypadku jest to taki metaliczne "cykanie"

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.11.2018 o 21:20, duzy616 napisał:

Ja wcześniej niepotrzebnie wymieniłem pompę wspomagania (miałem złą diagnozę)

Dayco kupiłem, ponieważ taki był dostępny w sklepie od ręki.

Czytam, że Ty też masz pasek CONTITECH (chyba naprawdę trafiła się nam słaba partia)

Możesz napisać na jaką pompę wymieniłeś i jaki płyn zalałeś? U mnie pompa cieknie także tak czy siak do wymiany, ale zastanawiam się czy zalać syntetyczny płyn do wspomagania?

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, leewang napisał:

Możesz napisać na jaką pompę wymieniłeś i jaki płyn zalałeś? U mnie pompa cieknie także tak czy siak do wymiany, ale zastanawiam się czy zalać syntetyczny płyn do wspomagania?

Pompę brałem regenerowaną od kolegi z forum Tomas318  Na razie wszystko ok. chociaż zbytnio regenerowanym częścią nie ufam. Stara czeka na półce bo okazała się sprawna.

Płyn zalałem Total LHM PLUS

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, duzy616 napisał:

Pompę brałem regenerowaną od kolegi z forum Tomas318  Na razie wszystko ok. chociaż zbytnio regenerowanym częścią nie ufam. Stara czeka na półce bo okazała się sprawna.

Płyn zalałem Total LHM PLUS

Dzięki, ja już sam nie wiem jaki płyn lać. Czytałem że teraz w ASO dają syntetyczny mimo że wlany jest mineralny. Pompę nową znalazłem Boscha za 750zł, a Tobie ile wyszło za regenerowaną?

Link to comment
Share on other sites

Płyn do wspomagania który jest podany na zbiorniczku jest już niedostępny w ASO i jest zastąpiony przez G004000M2, wieć śmiało możesz lać

Edited by bin85
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, leewang napisał:

Dzięki, ja już sam nie wiem jaki płyn lać. Czytałem że teraz w ASO dają syntetyczny mimo że wlany jest mineralny. Pompę nową znalazłem Boscha za 750zł, a Tobie ile wyszło za regenerowaną?

Za regenerowaną zapłaciłem 250 zł.  jak zwracasz starą to 200 zł.

Muszę powiedzieć, że nie odczuwam różnicy między starą sprawną, a regenerowaną.

dzik mi proponował nową  za 700zł meyle.

Edited by duzy616
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.12.2018 o 18:55, duzy616 napisał:

Za regenerowaną zapłaciłem 250 zł.  jak zwracasz starą to 200 zł.

Muszę powiedzieć, że nie odczuwam różnicy między starą sprawną, a regenerowaną.

dzik mi proponował nową  za 700zł meyle.

Ja kupiłem regenerowaną wczoraj + olej w ASO + pasek, rolki i sprzęgiełko conti i ina i w przyszłym tygodniu zmienię wszystko, mam nadzieje że będzie spokój.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, leewang napisał:

Ja kupiłem regenerowaną wczoraj + olej w ASO + pasek, rolki i sprzęgiełko conti i ina i w przyszłym tygodniu zmienię wszystko, mam nadzieje że będzie spokój.

Regenerowaną gdzie kupiłeś?

Pasek znowu Contitech?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.12.2018 o 12:29, duzy616 napisał:

Regenerowaną gdzie kupiłeś?

Pasek znowu Contitech?

Kupiłem regenerowaną w Krakowie w Kuzicars. Pasek Conti znowu, może już będzie dobry. Myślę że wszystko padło od zepsutego sprzęgiełka alternatora i nawet jakbym założył jakiś inny albo ori pasek to mogłoby się stać to samo.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, andrzej197310 napisał:

Witam, jaki rozmiar paska Conti  założyłeś?

Rozmiar 1580

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...