Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem ze swoją nową kupiona a4 b7 2.0 tdi 170 km BRD. Mianowicie silnik kręci się tylko do 4 tysięcy obrotów i są dziury w doładowaniu turbiny, działa ona tylko w bardzo wąskim zakresie obrotów około niecały 1000 obrotów A później ja odcina.

Zamieszczam logi dynamiczne grupy 003 i 011 

vaglogi.pl/log-011_9899W.html

vaglogi.pl/log-003_l8j0O.html

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Poza tym że troszkę za późno wstaje ( tak ze 200 obr/min ) to nic innego niepokojącego z logów nie widać :whistling:

Może jest problem z trakcją i ESP się włącza czasami ?:naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Nie włącza.

Opublikowano

Przy robieniu logów nie było czuć żeby turbina ciągnęła A samochód jechał jakby był bez turbo A przy normalnej jeździe tak jak pisałem wyżej działa w wąskim zakresie 

Opublikowano
8 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Poza tym że troszkę za późno wstaje ( tak ze 200 obr/min ) to nic innego niepokojącego z logów nie widać :whistling:

Może jest problem z trakcją i ESP się włącza czasami ?:naughty:

A jak się włącza czasami esp to co to może być może kolega bardziej rozwinąć temat 

Opublikowano
9 godzin temu, łukasz922 napisał:

Przy robieniu logów nie było czuć żeby turbina ciągnęła A samochód jechał jakby był bez turbo A przy normalnej jeździe tak jak pisałem wyżej działa w wąskim zakresie 

Te silniki do ok 1900 RPM mocą ani momentem obrotowym nie powalają ( tak mają napisany program ) , dopiero powyżej powinien być kop w plecy i odjazd ..:naughty:

U Ciebie trwa to dłużej , ale od 2300 RPM ciśnienie w dolocie już praktycznie pokrywa się z tym co chce ECU :whistling:

Tak że nie można powiedzieć że turbina nie pompuje, ona po prostu późno wstaje :P

Taki objaw jest bardzo częsty w turbinach po regeneracji i jeżeli jest ona regenerowana to nic z tym najprawdopodobniej nie zrobisz . Chyba że wymienisz ją na ori używkę lub nówencję :whistling:

 

Opublikowano
41 minut temu, brzeziu94 napisał:

A jak się włącza czasami esp to co to może być może kolega bardziej rozwinąć temat 

ESP ingeruje w moc silnika ( obniża ją ), by przywrócić zerwaną przyczepność . 

W mocnych ośkach ( takich które mają duży moment obrotowy ) jest to normalne , jak się mocno depcze na niskich biegach :whistling:

Sprawę może poprawić szeroki kapeć , ale całkiem o tym problemie można zapomnieć dopiero jak się domontuje quattro :decayed:

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, piotrsob1 napisał:

ESP ingeruje w moc silnika ( obniża ją ), by przywrócić zerwaną przyczepność . 

W mocnych ośkach ( takich które mają duży moment obrotowy ) jest to normalne , jak się mocno depcze na niskich biegach :whistling:

Sprawę może poprawić szeroki kapeć , ale całkiem o tym problemie można zapomnieć dopiero jak się domontuje quattro :decayed:

 TCS/ASR (nie esp), potrafi pracować w tle, bez dyskoteki na desce i typowych dla nich odczuć, można to wylogować (w nowszych autach). To tak tylko w ramach świątecznego czepiania się :P z odłącznym tcs nawet przy dobrej trakcji feel jest jednak inny.

10 godzin temu, łukasz922 napisał:

Przy robieniu logów nie było czuć żeby turbina ciągnęła A samochód jechał jakby był bez turbo A przy normalnej jeździe tak jak pisałem wyżej działa w wąskim zakresie 

logi nie działają więc strzelam z armaty do muchy, nieszczelność w dolocie ?

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, marcin4x4 napisał:

logi nie działają więc strzelam z armaty do muchy, nieszczelność w dolocie ?

http://vaglogi.pl/log-003_l8j0O.html

http://vaglogi.pl/log-011_9899W.html

Teraz działają ? :co:

Z tym ESP to skrót myślowy był ..:decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
4 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Teraz działają ? :co:

03 działa, 011 nie

 

Opublikowano

No jakieś cuda z tymi linkami, teraz powinien działać , poprawiony ..

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, piotrsob1 napisał:

No jakieś cuda z tymi linkami, teraz powinien działać , poprawiony ..

śmiga,

od kiedy BRD chce 2,5B w całym zakresie ? lag, over, under, znowu over i under a potem jakąś leci... Jak ECU ciągle tnie to nic dziwnego że "nie jedzie".

na ile kuni ten soft ?

22 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Z tym ESP to skrót myślowy był ..:decayed:

wiem :)

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
4 minuty temu, marcin4x4 napisał:

od kiedy BRD chce 2,5B w całym zakresie ? lag, over, under, znowu over i under a potem jakaś leci... 

:decayed:

No lag jest , ale ona tak powoli wstaje że nie ma over i under :D

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, piotrsob1 napisał:

No lag jest , ale ona tak powoli wstaje że nie ma over i under :D

2800 i 3400 rpm masz 2500+ reszta to wielki under albo dropy czyli szmocy brak.

11 godzin temu, łukasz922 napisał:

wąskim zakresie obrotów około niecały 1000 obrotów

raptem 100-200 rpm.. do 1000 bardzo daleko.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Jak jest +/- 0,1 B to nie ma się co czepiać w takim starym paździerzu ...:naughty:

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jak jest +/- 0,1 B to nie ma się co czepiać w takim starym paździerzu ...:naughty:

? tia ten typ tak... zatrudnij się w ASO.

wracając do tematu, pomyliłem silniki w BRD faktycznie seria ma 2500mbar prawie do końca.  Przyczyn może być wiele, zacznij od podstaw czyli sprawdzenie szczelności, vtg... co z wtryskami ?

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
2 godziny temu, marcin4x4 napisał:

? tia ten typ tak... zatrudnij się w ASO.

Marcin ale ja całkiem poważnie, te 0,1 B to raptem 4%  z 2,5 B :whistling:

Z jaką niby dokładnością ma ta regulacja działać w dwunastoletnim aucie , byś uznał że jest OK ?:blink:

Taka nawet czteroprocentowa odchyłka ciśnienia doładowania jest raczej organoleptycznie nie do uchwycenia jako przyczyna zmiany mocy generowanej przez silnik .

Obawiam się ze nawet większość hamowni inercyjnych ma porównywalny dopuszczalny błąd pomiarowy ...:whistling:

 

Jak dla mnie to z tych logów nic jednoznacznie nie da się wydedukować , poza tym co napisałem wcześniej , czyli że turbo długo wstaje :):hi:

Opublikowano
W dniu 24.12.2018 o 14:57, piotrsob1 napisał:

Marcin ale ja całkiem poważnie, te 0,1 B to raptem 4%  z 2,5 B :whistling:

Mod +0,1B to efekt około 30 koni i jednocześnie bezpieczna granica dla tej suszarki. To przecież tylko 4%.... i dym.  Pomyśleć że w niektórych autach robi się mod 0,08 a nawet 0,05...

W dniu 24.12.2018 o 14:57, piotrsob1 napisał:

Z jaką niby dokładnością ma ta regulacja działać w dwunastoletnim aucie , byś uznał że jest OK ?:blink:

równo, w dieslu to nie problem.

W dniu 24.12.2018 o 14:57, piotrsob1 napisał:

Taka nawet czteroprocentowa odchyłka ciśnienia doładowania jest raczej organoleptycznie nie do uchwycenia jako przyczyna zmiany mocy generowanej przez silnik . 

Obawiam się ze nawet większość hamowni inercyjnych ma porównywalny dopuszczalny błąd pomiarowy ...:whistling:

w żadnym zakresie turbo nie pracuje poprawnie, wszystko widać i czuć. A Ty nie wciskaj autorowi że jest inaczej i że auto stare więc może tak być.

 

W dniu 24.12.2018 o 14:57, piotrsob1 napisał:

logów nic jednoznacznie nie da się wydedukować

tyle pisania dla oświecenia ;]

 

 

Opublikowano

Turbo po renegeracji?? ja mam to samo w 1.9 wstaje pozniej i odcina ale przy 4500. Jesli ogarniesz ten problem to napisz co i dlaczego :) a co to tematu, koledze w tym samym silniku po regeneracji turbo poźno mu wstawała i pomogła regulacja turbiny. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...