Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Martwy po odłączeniu akumulatora.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pod koniec 2018 zakupilem B8 2011 caha ośka. Zacząłem od wymiany uszczelek pod turbina bo na połączeniu z katalizatorem był spory przedmuch. Odołączyłem aku, cała operacja trwała kilka dni bo a to nie było czasu a to się nie dało śruby odkręcić, ale to już jest zrobione i skończone. Przyszedł czas podłączyć akumulator. Wchodzę do auta chcąc je odpalić a tu zonk. Wkładam klucz do stacyjki wciskam, zero reakcji. Nie reaguje centralny zamek a mimo otwartych drzwi, dioda na drzwiach mruga tak jak by alarm/centralny zamek był uzbrojony. Niestety bębenek w drzwiach nie istnieje(jest do wymiany). 

Brak jakiejkolwiek komunikacji z testerem diagnostycznym. Opcji włączenia zapłonu brak. Sprawdzając cała elektryke pod kątem bezpieczników, nic nie znalazłem, wszystkie są w porządku. Z rzeczy które działają, to tylko radio, lampka na podsufitce jak ja ręcznie złącze i to wszystko. Nie działają światła z tyłu (kierunki jak odpale awaryjne i pozycję jak złącze postojowki) 

Mam tylko jeden kluczyk. 

Nie szukam jasnowidza który powie mi co mam zrobić ale rady gdzie mogę szukać przyczyny zaistniałej sytuacji.

Opublikowano

Objawy jakby padl modul komfortu.

Trzeba podjac probe jakiejs diagnostyki ,przy wlaczonych awaryjnych powinno cos dac sie odczytac.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Może banalne pytanie ale czy sprawdzałeś akumulator ?

Opublikowano

Sprawdź bezpieczniki(te blaszki )przy klemie plusowej akumulatora

Opublikowano
1 godzinę temu, sitar napisał:

Sprawdź bezpieczniki(te blaszki )przy klemie plusowej akumulatora

Sprawdzone, wraz z tym bezoiecznikiem pirotechnicznym. Wszystko bangla na klemach. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Robero321 napisał:

Może banalne pytanie ale czy sprawdzałeś akumulator ?

Napieciowi sprawdzałem(12.7-12.8v) bo miernika do sprawdzenia pojemności i stanu akumulatora nie posiadam. Podłączyłem też pod prostownik bo takie miałem przypuszczenie ale nic to nie dało. No chyba że faktycznie aku kleklo i auto je widzi jako rozładowane, ale czy aż tak? 

Opublikowano

Naładuj aku podłączając się pod maską i musisz spróbować połączyć się kompem. Tak jak pisał kolega wyżej włączenie postojówek czy np awaryjnych może pobudzić moduły i komp może zagadać.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, sitar napisał:

Naładuj aku podłączając się pod maską i musisz spróbować połączyć się kompem. Tak jak pisał kolega wyżej włączenie postojówek czy np awaryjnych może pobudzić moduły i komp może zagadać.

Aku było ładowane pod maską na zaciskach. Podłączając komputer zapalałem postojówki żeby ruszyć magistrale, ale komunikacja leży kompletnie. 

Edytowane przez Wojtech_bdg
Opublikowano

Ładuj akumulator niepodłączony do pojazdu.

Opublikowano
1 minutę temu, robi4020 napisał:

Ładuj akumulator niepodłączony do pojazdu.

Zaraz podłącze jak mówisz i sprawdzę wieczorem czy to coś da. 

Opublikowano

Podłącz VCDS i spróbuj połączyć się z CAN gateway bo to on odpowiada za komunikację

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, bin85 napisał:

Podłącz VCDS i spróbuj połączyć się z CAN gateway bo to on odpowiada za komunikację

Muszę znaleźć kogoś w bydgoszczy kto podjedzie z vcds'em bo moj jeszcze nie zamówiony a znajomy ma jakiś tester Sun PDL i to nie gadało. 

 

Jakie moduły zamiennie można zastosować za 8k0907064cp? 

Edytowane przez Wojtech_bdg
Opublikowano
9 godzin temu, robi4020 napisał:

Ładuj akumulator niepodłączony do pojazdu.

Niestety efekt mizerny. Brak reakcji. Muszę ogarnąć ELSA i zobaczyć w instalacji krok po kroku co jest nie tak. 

Z moich obserwacji wszystko wygląda na brak zasilania w komforcie. Muszę przejść po schemacie zasilania kabel po kablu. Może ktoś wiem czy komfort nie jest zasilany ze stabilizatora napięcia? Bo brakuje ewidentnie zasilania w newralgicznych miejscach odpowiedzialnych za cały "rozum" auta.

Może ktoś posiada schemat z rozpisanym pionoutem komfortu oraz linie zasilania? Wtedy nie będę czekał na ELSA

Opublikowano

Bez VCDSa szkoda analizować.

Opublikowano

Kumpel mi kiedyś mówił, o podobnym problemie też w B8. Miał odpięty aku jakiś czas i po podłączeniu samochód martwy. Pomógł mu szpec od elektroniki samochodowej który robił przy chip tuningu. Przyjechał ze swoim kompem podpiął się coś porobił i nagle samochód ożył jakby nigdy nic.

Opublikowano

Dokładnie, przy tego typu instalacji ciężko będzie bez , VCDS o ile się połączy a powinien bo komfort do komunikacji nie jest mu potrzebny

Tym bardziej że od samego odłączenia akumulatora instalacja się nie uszkodziła mechanicznie tak aby gdzieś zniknęło zasilanie.

Nie chcę wróżyć najgorszego ale według mnie po prostu uwalił się sam komfort.

Poniżej troszkę schematów

Bez tytułu.pdf

Bez tytułu2.pdf

Bez tytułu3.pdf

 

 

Bez tytułu3.pdf

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
17 godzin temu, bin85 napisał:

Dokładnie, przy tego typu instalacji ciężko będzie bez , VCDS o ile się połączy a powinien bo komfort do komunikacji nie jest mu potrzebny

Tym bardziej że od samego odłączenia akumulatora instalacja się nie uszkodziła mechanicznie tak aby gdzieś zniknęło zasilanie.

Nie chcę wróżyć najgorszego ale według mnie po prostu uwalił się sam komfort.

Poniżej troszkę schematów

Bez tytułu.pdf

Bez tytułu2.pdf

Bez tytułu3.pdf

 

 

Bez tytułu3.pdf

Przeglądnąłem wg schematów, nic nie znalazłem, oprócz niskiego napięcia na wtyczce z klemy minusowej(2 pin). Jeden pin 12,8V natomiast drugi (niebiesko-liliowy) od GATEWAY'a 11.6V. Wygląda faktycznie jak by się coś uwaliło na amen bardzo dyskretnie bo przemierzyłem płytki komfortu i gateway na stole pod kątem jakichkolwiek uszkodzeń i nic nie wyszło. Dzisiaj będę miał magika z VCDS'em i zobaczymy czy coś złapie. W najgorszym wypadku komfort, laweta i ASO :) zachciało mi się grzebania zaraz po zakupie i mam nauczkę :D 

Opublikowano
W dniu 15.01.2019 o 06:56, Robero321 napisał:

Może banalne pytanie ale czy sprawdzałeś akumulator ?

Akumulator sprawdzony, na teście wyszło że akumulator jest faktycznie do wymiany bo ma około 65% swojej właściwej pojemności, lecz jest naładowany w 100% i wnioskuje po tym że chociaż jakiekolwiek oznaki życia powinny się objawić. No chyba że auto jest tak inteligentne i ma problem z interpretacją stanu akumulatora.

Opublikowano
1 godzinę temu, Wojtech_bdg napisał:

Przeglądnąłem wg schematów, nic nie znalazłem, oprócz niskiego napięcia na wtyczce z klemy minusowej(2 pin). Jeden pin 12,8V natomiast drugi (niebiesko-liliowy) od GATEWAY'a 11.6V.

To jest raczej ok, niebiesko-liliowy to magistrala danych i poniżej info z zeszytu szkoleniowego

"Jeżeli nie zostanie wysłany żaden zbiór informacji lub zwrotny bit do magistrali LIN, w przewodzie magistrali danych występuje napięcie zbliżone do napięcia akumulatora"

Więc te 11,6V uznałbym że jest ok

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
8 minut temu, Wojtech_bdg napisał:

Akumulator sprawdzony, na teście wyszło że akumulator jest faktycznie do wymiany bo ma około 65% swojej właściwej pojemności, lecz jest naładowany w 100% i wnioskuje po tym że chociaż jakiekolwiek oznaki życia powinny się objawić. No chyba że auto jest tak inteligentne i ma problem z interpretacją stanu akumulatora.

Teoretycznie powinno to wystarczyć, ale dla świętego spokoju sprawdziłbym na innym aku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...